P5N32-E SLI gaat niet in slaapstand (XP en Vista)

Pagina: 1
Acties:
  • 790 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:49
Nieuw systeem samengesteld:

P5N32-E SLI
E6600
2GB HyperX
XFX 8800GTX
Corsair 620w Modulair

Ik loop tegen het volgende probleem aan:

Mijn pc gaat niet in de hibernate (slaapstand). De ventilatoren blijven aan.

In de bios staan de power settings op S1 & S3.

De pc sluit niet goed af wanneer ie in de slaapstand wil gaan. Het beeldscherm schakelt wel uit, maar voor de rest blijft alles aan. Wil ik de pc daarna weer gebruiken moet ik hem resetten.

Uiteraard heb ik eerst de search gebruikt en google bracht mij ook niet veel verder.

Het probleem doet zich voor zowel bij Vista als bij XP (welke beide op 2 verschillende schijven zijn geinstalleerd)

Normaal als je de pc in de slaapstand schakelt zie eerst het balkje verschijven, dat het geheugen van de PC naar de Harddisk schrijft en dat zie ik dus niet.

Omdat ik het op 2 verschillende (vers geinstalleerde) besturingssystemen heb, zou het ergens aan de hardware / hardware settings moeten liggen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Probeer eens in de bios expliciet op S3 te zetten (dus niet en en).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-01 10:01
Onder Vista is het in ieder geval een bekend probleem. Ligt niet aan je hardware maar aan het OS.
Probleem is ook niet zo snel op te lossen omdat dit diepe in de kernel ligt van Vista. Ik heb hetzelfde probleem...niets help...instellingen S1, S3 of auto maakt ook niets uit...ook wijzigingen aanbrengen in energiebeheer lost het probleem niet op...

Het ziet er dus naar uit dat het een gevalletje is van dikke pech en "u zult er mee moeten leren leven"

• Dukey

Dukey

Edje040 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:51:
Onder Vista is het in ieder geval een bekend probleem. Ligt niet aan je hardware maar aan het OS.
Probleem is ook niet zo snel op te lossen omdat dit diepe in de kernel ligt van Vista. Ik heb hetzelfde probleem...niets help...instellingen S1, S3 of auto maakt ook niets uit...ook wijzigingen aanbrengen in energiebeheer lost het probleem niet op...

Het ziet er dus naar uit dat het een gevalletje is van dikke pech en "u zult er mee moeten leren leven"
Niet helemaal waar. Tis een combinatie van hardware en OS.

Op mijn Asus P5W64-WS en Vista Ultimate werkt het prima iig. Maar op m'n Asus n4vl-vm icm Vista Ultimate weer niet. Beide hebben laatste nieuwe biossen erop.

[ Voor 6% gewijzigd door Dukey op 11-05-2007 11:13 ]

• Henkus
Ik had eerst xp geinstalleerd en daarna vista op een apparte schijf.

Voor de rest nog niet veel mee gedaan.

Toen met vista er een probleem was met de slaapstand, dacht ik :

Ik probeer het even met xp (mce 2005) omdat ik daarmee op mijn oude pc geen enkel probleem had met de slaapstand.

Maar zowel XP als Vista werken niet. Dan ga je toch denken aan het moederbord.

De bios powersetting op alleen S3 zetten heb ik ook al geprobeerd, maar helaas.

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-01 10:01

• Dukey

Dukey

Lezen is soms moeilijk. De TS z'n probleem is niet dat hij weer aanspringt, maar dat hij niet in de juiste powerstate valt.

• Henkus
Zijn er eigenaren van het zelfde moederbord waarbij het wel werkt??

Verwijderd

Henkus, ik heb ook een P5N32-E SLI moederbord met een P4 Prescot. Met 4 Gb OCZ Memory Titanium XTC EPP Dual Channel geheugen, EVGA 800GTS en een Zalman 600W voeding. Mijn PC valt perfect in Hybernate en komt er ook weer goed uit. Mijn besturingssysteem is Vista Ultimate. Ook staat mijn bios setting op S1&S3. Het feit dat je het probleem hebt in zowel XP als in Vista duis er eerder op dat het een probleem in je bios is. Heb je de laatste 1002 versie er al in proberen te flashen?? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 20:22 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde mobo en hetzelfde probleem met Windows 7 Ultimate. De hibernation werkt tot op het punt waar de PSU normaal zou moeten uitvallen. Dit doet ie niet. Herstarten moet met reset-knop op de case. Dan komt de pc "schijnbaar" uit hibernation. In de bios optie S1, S3 of beiden, maakt geen verschil. Ga eens proberen de bios te flashen. Is er iemand die zo dit probleem opgelost heeft gekregen?

Groeten, Koen.

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
ik heb eerder ook een p3n32 sli gehad. na een hoop gedoe ( S3 expliciet instellen, bios update) ging ie wel in slaapstand, maar als ik hem weer liet ontwaken, had ik geen lan verbinding meer en vaak ook geen geluid. schijnbaar geeft slaapstand allerlei problemen op dit bord en is er geen oplossing voor? ik heb het na maanden zoeken op internet en een keer RMA maar opgegeven toen..

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Henkus schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:22:
Zijn er eigenaren van het zelfde moederbord waarbij het wel werkt??
Ja, hibernation werkt bij mij gewoon toen ik nog vista had, en nu met windows 7 ook. Bios stond in S1 en S3. Standby modus deed wat jij beschrijft. Pc gaat in standby modus maar fans en verlichting blijven aan. Tevens kon hij daarna niet meer aan. Ofwel hij kwam niet goed uit standby modus. Nooit verder uitgezocht aangezien ik alleen maar van restart, power off en hibernate gebruik maakte.

ps. mss een idee om je mobo firmware up te daten?
Pagina: 1