Toon posts:

IBM Thinkpad T21 Accu dood????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik een ibm Thinkpad in mijn bezit heb ( gekocht van iemand ) merk ik dat die accu niet echt werkt zoals het hoort.....

Als ik de accu volledig oplaad ( 100 % ) dan loopt die tot 88% normale snelheid en dan knalt die naar 3% en blijft die nog 15 min aan staan en dan is het gebeurt....

Heb vervolgens dat ene progje van IBM erop gezet en het werkt de accu is wel 100% maar hij geeft wel aan dat die aan vervanging toe is....( viel me ook op dat de accu razend snel opgeladen is in 45min a 1 uur is die propvol..

heb dus Battery Doubler geinstalleerd en gekalibreerd dus stekker eruit tot die uitviel ging redelijk snel...opgeladen en aangezet en even gekeken of dit hielp en nee hielp niks precies zelfde probleem.

Is mn accu nu helemaal naar de jachthaven of?

De laptop is 2e hands dus kan moeilijk zeggen of die vaak gebruikt is hij ziet er verder wel goed uit...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:35
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 23:49:
Heb vervolgens dat ene progje van IBM erop gezet en het werkt de accu is wel 100% maar hij geeft wel aan dat die aan vervanging toe is....
Ik heb het vermoeden dat dat progje het wel eens goed zou kunnen hebben... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Help.....in andere topics zie ik dat andere het hiermee opgelost hebben hoewel zij accus hadden die vrijwel dood waren

erg irritant als je een laptop van iemand koopt en je test hem accu 100% 20 min later nog dan denk je wel die is prima en dan kom je thuis kom je erachter dat ie half dood is

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarmee opgelost hebben?
Maar als alle oplossingen uit andere topics niet werken bij jou zal jouw probleem wel anders zijn.

offtopic:
Doe volgende keer even een normale titel plz.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Das ook waar.

Battery Doubler hiermee las ik veel positieve ervaringen op andere topics en andere forums ( via google )

Is er een andere oplossing ?

Want zonder accu kan ik moeilijk werken zit te denken om m door te verkopen en een andere te kopen wat is deze laptop nu nog waard ?

ibm thinkpad T21

PIII 800mhz
128 mb
20 GB
DVD ( 8x cd 24x )
14,1 TFT
S3 Savage MX

zit beetje te gokken 175 euro ( als ik verglijkbare merken en modellen met werkende accu zie dat die rond de 200 a 250 opbrengen )

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ga je toch terug naar die verkoper!? Je bent namelijk gewoon genakt, zo simpel is 't.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 00:39:
Ga je toch terug naar die verkoper!? Je bent namelijk gewoon genakt, zo simpel is 't.
Aan de andere kant, van een P3 laptop weet je dat de accu meestal zo oud is dat die wel af is. Accu's hebben gewoon een bepaalde levensduur.

• CLB
  • Niet online

CLB

That's true.. Maarja als jij 'm daar 'n kwartiertje test, batterij lijkt okee en de verkoper zegt niks...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Vervelende is dat de verkoper een 2e hands winkel is.

ze zeggen je krijgt alleen garantie op hardware en niet op de accu...:S ( accu is toch ook hardware.? )

ik had gezegt jullie vertellen dat de accu goed is en ik heb netjes betaald en verwacht ook dat die goed is maar dan krijg je dat verhaal geen garantie op de accu want dat kan je zelf vernield hebben...

naja...

toch vreemd want ik zie vaak p3 laptops en zelfs p2 dat de accu nog gewoon prima is ( van kennisen van me enzo ) en nog steeds de eerste ( ging wel allemaal om HP / Toshiba Modellen ) misschien dat ibm zon goedkoop merk is ? vond deze laptop ook goedkoop in elkaar gezet die muis enzo...

Heb de laptop opnieuw getest.

volledig opgeladen

Van 100 % naar 79% doet die 30 minuten over.

En dan knalt die naar 3% en blijft die nog 10 minuten op 3 % staan
Vervolgens verhuist die naar 0 % en blijft die nog 15 a 20 minuten aan staan...

Dus een uur doet hij erover om leeg te raken maar wel erg irritant die pieptonen ( uit bios ) alsof die leeg is maar volgens mij issie niet leeg :p

• CLB
  • Niet online

CLB

Batterijen hebben altijd maar 'n korte garantie!
Op 'n laptop krijg je 24 maanden garantie en op 'n batterij maar 6 ofzo.. tsjaa waarom!?

Verwijderd

Topicstarter
achja bij die nieuwelaptops van toshiba krijg je ook maar 6 maanden en dan mag je wel verwachten dat die minder wordt ( heb zelf ook zon laptop breedbeeld wel gewoon celeron cpu erin maar prima )

maar deze laptop ga ik niet naar school meeslepen enzo daar wou ik die p3 voor gebruiken lekker spelen ermee.

vreemd dat ie nog steeds aan staat en op 0 % hij staat al sinds 23:50 en het is nu 1:05

als ik een cdrom erin prik en hem op laat draaien zie ik dat scherm wel dimmen alsof die teweinig stroom heeft om te werken...

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04:21
Je weet toch sowieso dat een laptopbatterij tweedehands bijna altijd al sterk verminderd is in accuduur...Dit is gewoon logisch.(mijn thinkpad x23 die ik in september kocht kon ook nog maar een uur op batterij. Ineens werkte die ook niet meer, het was dan ook een tweedehandsje. De harde schijf ging na enkele maanden ook nog tikken en de adapter enkele weken geleden ook kapot en dat was natuurlijk niet zo goed...)h

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Dat er meerdere dingen achter elkaar kapot ging bij jou is gewoon een laptop geweest die niet goed is onderhouden :p

gelukkig is de rest van mij thinpad t21 wel goed.

heb m inmiddels ( bijna ) verkocht.
Pagina: 1