Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
Ik heb een HTPC inelkaar gesleuteld, maar ik krijg de VFD van de Antec Fusion kast niet aan de praat. In Windows Vista geeft het pictogram ook aan "VFD h/w disconnected".

Ik begrijp niet wat ik waar aan moet sluiten op mijn moederbord:

Aanvullende gegevens:

- Antec Fusion kast
- Asus M2A-VM HDMI moederbord
- Windows Vista Ultimate
- overige lijkt me niet relevant

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die moet je aanlsuiten via usb.
Maar...

Deze dingen hebben een eigen firmware waardoor je niet de standaard software van soundgraph kan gebruiken, en dat betekend zoveel dat je hem alleen kan gebruiken incl. met windows xp.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik heb mijn kast gisteren binnengekregen en krijg ook de "vfd h/w disconnected" melding.

Alles aangesloten: eerst de usb-stekker via de verlooplug van de vfd direct op het moederbord aangesloten zonder succes. Toen zonder de verloopplug de usb stekker op een usb ingang aangesloten. Zonder succes.

Drivers zijn uiteraard geinstalleerd.

Voor mensen met deze kast: vanaf welk moment geeft de display teken van leven? Al de eerste keer dat je de pc aanzet (in dos)? Of begint 'ie pas iets te doen in windows (zelfs zonder driver)? Of gaat het schermpje echt pas voor het eerst aan in windows met de drivers?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 21:39
zoiezo pas in windows, via usb kan die niets melden zonder drivers he,,, alleen als je mobo ofzo dat ondersteunt

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Het schermpje hoeft ook niets te melden... maar het zou kunnen dat het schermpje al in dos iets van een teken van leven zou geven (een tekst als 'power on' bijvoorbeeld).

Ik heb inmiddels een RMA formulier aangevraagd en verstuur de kast vanmiddag weer retour (moet alles nu weer demonteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

ehh...... ik voel me de grootste n00b te wereld: bij het demonteren van de pc om retour te sturen kwam ik opeens een kabeltje tegen die aangesloten moest worden op de voeding. Aaargh.... aangezien de display ook als USB is aangesloten, concludeerde ik dat de voeding voor het scherm via die usb aansluiting zou komen. Nooit gedacht aan een eigen voeding.

Probleem opgelost dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort werkt mijn VFD van mijn Antec Fusion Black ook niet meer. Toen ik de PC kreeg, werkte hij perfect en ook de installatie van de drivers werkte prima.
Zonder reden is hij er echter mee opgehouden (onlangs nieuwe videokaart geplaatst).

Het display wordt nog wel verlicht (ook in DOS) maar er komt helemaal geen informatie op de VFD. Volgens mij zitten alle kabels nog correct aangesloten (USB connector op het mobo).

Heeft iemand dit probleem ook gehad. Kan dit aan de drivers liggen of moet ik het zoeken in de hardware?

Ik kan me ook niet meer herinneren of de VFD in DOS al informatie zou weergeven (tijd en datum) of dat de display pas in Windows enige informatie toonde. Kunnen jullie mij dit vertellen? Als jullie meer informatie willen, laat het me weten (foto's/instellingen)

Config:
M2A-VM HDMI
AMD X2 4200+ EE
2GB DDR2 PC5300
HD2600XT
Antec Fusion Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwiekamp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09-2024
die van mij is er ook ineens mee opgehouden. hij deed het altijd prima. iemand een oplossing?

ASUS A8N-VM CSM | AlthlonXP 64 Venice 3200+ | 1024 DD400-X64 | Diamondmax 250GB | Acer AL1716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 7 ultimate ook werkend gekregen met de laatste Vista versie van de Antec VFD software dus niet de Imon. Zet de mixer device (realtec) of the what you hear recording device aan en als default recording device. Indien je bvb skype gebruikt zet dan je mic source als default communication device. Run de Antec software in Windows Xp compatible mode en selecteer de juiste bronnen in de software. Ook de volume cotrol zal nu netjes werken. Nadeel is dat niet lle software meer een eigen volume control heeft die onafhankelijk van de master werkt. Maar meestal is dat een voordeel aangezien je remote maar 1 set volume toetsen heeft ;-)
Pagina: 1