"(on)random" Harde reset onder WinME -> Hardware?

Pagina: 1
Acties:

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 13:03

Rhino

Dat ben ik

Topicstarter
Beste mensen,

Kent u dit probleem?
Zeer vaag, zit ik lekker te computeren, flipt me computer ineens door: harde reset. :')
Lijkt me niet aan WinME te liggen eigenlijk...... Die doet hooguit een BSOD, toch?
Dit gebeurt op willekeurige momenten, maar altijd als ik meerdere dingen aan het doen ben (met verschillende programma's). Alleen als ik met LeechFTP meer dan 5 threads gebruik voor het downloaden reset hij altijd.(da's in ieder geval al wat...). Andere resets zijn niet gerelateerd aan downloaden, dus dan denk ik niet aan m'n netwerkkaart.

Kent u dit? Heeft u info?

Oh ja,
Ik heb een TBird800@800 op een A7V, met PC-133@133 (blanco). Ook heb ik een Voodoo3 2000, een SBLive en een Realtek kaartje er in zitten.

Groets,

Rinke

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Lijkt me een geheugenprobleem.
Verander de cas timing eens, en de frequentie van dram bus.
Of probeer de pci latency hoger te zetten.
Helpt dit niet probeer dan eens of je met een andere dimm dezelfde problemen ondervindt.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:28

EaS

Dit is waarschijnlijk geen geheugen probleem, bij een geheugen probleem heb je vaak registerfouten of blauwe schermpjes.

Dat resetten is gewoon een tijdelijke 'powerloss' (juist op het moment als je meerdere dingen aan het doen bent), m.a.w. waarschijnlijk slechte voeding. (en ook een 300W voeding kan een slechte voeding zijn)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Kan ook dat de CPU te warm wordt.
Zit de cooler er wel goed op? En is het stickertje onderop het koelblok wel verwijderd?

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 13:03

Rhino

Dat ben ik

Topicstarter
Ik heb inderdaad een 300W voeding, maar een powerloss krijg je toch alleen als je echt veel shit in je bak hebt zitten?
Ik heb alleen een videokaart,netwerkkaart,geluidskaart,cdrom,1 hd, en een floppy drive... Vrij minimale setup, al zeg ik het zelf.

De cooler zit er ook goed op, temperatuur is niet het probleem (trouwens, dan zou m'n compu na 1 keer resetten steeds sneller moeten resetten... toch?). Zo'n 43C is toch normaal voor een TBird?

Geheugen zou het nog kunnen zijn, maar dan zou ik volgens mij inderdaad meer dingen als BSOD's krijgen, toch?

Wat ik vooral vaag vind, is dat hij ALTIJD reset bij meerdere threads in LeechFTP.

Jongens, thanx,

Rinke

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig