[2003] Mappen (shares) worden read-only

Pagina: 1
Acties:

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 22:04
Sinds vandaag op de server die windows 2003 standard edition draait, continu het probleem dat een bepaalde map read-only wordt. Ik heb al meerdere keren geprobeerd om de read-only weg te halen, vinkje weghalen, toepassen en ok klikken...
Echter komt dit probleem daarna direct weer terug.

Na wat google-en en zoeken op GOT was het antwoord: dit is een feature van MS, daar is niets aan te doen.

Ik vind het echter erg vervelend dat de mensen nu niets meer in deze mappen op kunnen slaan, alle rechten staan goed, de gebruikers mogen gewoon in deze mappen schrijven.

Ik heb vervolgens geprobeerd een nieuwe map aan te maken en de inhoud van map A te kopieren naar de nieuwe map, genaamd B. Echter wordt deze ook read only.

Ik zit met mijn handen in het haar en ka ngeen verdere oplossing meer vinden.

Iemand een (eenvoudige) oplossing voor dit lastige / vervelende probleem?

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 20:33

Crusader

Arc Nature

Het is een bekend fenomeen dat het vinkje steeds (grijs) terugkeert. Hierbij blijven de mappen wel gewoon beschrijfbaar zolang de rechten goed staan (en dat staan ze bij jou).
Dat de mappen daadwerkelijk read-only worden is mij niet bekend en is niet goed.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-01 13:40
Ik heb het nog nooit meegemaakt, heb je het nu over NTFS of share rechten?
Je zult beide modify rechten moeten geven.
Whitepaper is volgens mij share rechten altijd op Everyone Modify en dan met NTFS dicht timmeren waar nodig :)

• .NCK
Wat ik ook aanpas, het lijkt elke keer terug te vallen op het oude.

Welke stappen kan ik nu nog ondernemen? Iemand voor mij een paar punten waar ik nog op kan letten of een aantal stappen waar ik het zou moeten aanpassen?

Het gaat dus om een map E:\A die wordt gemapped via L:\
op deze map hebben de administrators rechten, gebruikers kunnen schrijven.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kan ik met niet voorstellen, dat readonly vinkje heetf niks met NTFS en share rechten te maken.
Loop je rechten nog maar eens goed na...

• .NCK
Kan het er aan liggen dat de normale gebruikers geen wijzigingsrechten maar alleen lees en schrijf rechten hebben?
Pagina: 1