Toon posts:

Acer overklokken gelukt!!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.714 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou graag ff melden dat het overklokken van me acer met acer mobo is gelukt, al me vrienden die nu ict doen die hadden me verteld dat acer geen eigen moederbord heeft, Dat is dus niet het geval althans volgens everest en pc wizard dan.
Er zit een Acer MRS600M Moederbord in dat dus inprincipe vergelijkbaar is met een gigabyte GA-8I945P-G
Ik ben er via everest achter gekomen dat er een socket 775 in zit daarmee kon ik op clockgen kijken welke mobo dat programma ondersteunde. Door elk mobo afzonderlijk te proberen (behalve de asus want diep in me hart wist ik dat je geen asus moederbord krijgt voor een pc van 699 excl monitor)
kon ik alsnog me acer overklokken wat door sommige onmogelijk genoemd word.
Dus voor alle acer/dell bezitters dr is nog hoop want het is mogelijk

( niet dat ik veel gepresteerd heb ofzo: van 3.00ghz => 3.22ghz, maar het is een begin!)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:01:
(behalve de asus want diep in me hart wist ik dat je geen asus moederbord krijgt voor een pc van 699 excl monitor)
En die mag je uitleggen. Asus maakt genoeg OEM-meuk namelijk.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Overklokken is nooit onmogelijk. Als het softwarematig niet lukt zijn er altijd nog hardwarematige oplossingen. Hell, met een beetje moeite kun je zelfs je rekenmachine overklokken...

Verder zie ik nergens een vraag terug. Ik begrijp dat je blij bent met je overklok, maar wat wil je met dit topic bereiken? :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:06:
[...]

En die mag je uitleggen. Asus maakt genoeg OEM-meuk namelijk.
Nou omdat er in dat rijtje alleen maar die deluxe mobo's stonden like:P5GD1 ICS 954119
P5AD2-E
P5GD2
P5GDC ICS 954123
P5WD2 (& Premium)
P5WD2-E (& Premium)
P5WDG2-WS
P5W DH ICS 954123
P5B Deluxe
;)

Maar ik zei ook niet dat het niet zou werken ik heb het alleen niet geprobeert;)
maar heb er alleen geen verklaring voor waarom het zo moet :X

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:07:
Overklokken is nooit onmogelijk. Als het softwarematig niet lukt zijn er altijd nog hardwarematige oplossingen. Hell, met een beetje moeite kun je zelfs je rekenmachine overklokken...

Verder zie ik nergens een vraag terug. Ik begrijp dat je blij bent met je overklok, maar wat wil je met dit topic bereiken? :)
Nou eigenlijk was het meer bedoeld voor de mensen die me hebben geholpen bji me vorige topic (Acer overklokken)
En mensen laten zien dat je een acer wel degelijk kan overklokken

( en over die 0.2 ghz die ik maar gehaald heb is omdat ik nog een beetje bang ben om hem kapot te maken heb geen leggende gelden of een boom op me rug en deze acer is me 2e pc in 3 maanden :X )

Verwijderd

Nou wel aardig dat je het wil vertellen, maar ik zou toch eens de FAQ's doorlezen zoals Apen-Nootjes ook al schrijft bij het op slot zetten van je vorige topic die is namelijk niet voor niets op slot gegaan.

Verder vindt ik wel dat je het snel gedaan hebt, maar denk eraan, kleine stapjes en blijven controleren of je pc stabiel blijft lopen. Maar als je niet verder wilt gaan? Waarom ben je dan uberhaubt begonnen? Je wil toch juist overclocken om het gevoel te hebben dat je pc sneller gaat, en met 0.3 is het snelheidverschil minimaal.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:39
Verander even de titel :p stond raar te kijken van de naam "oerklokken" haha dacht : wtf!

M3P - M3LR - 6320Wp

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Kijk, dat is mooi... Natuurlijk is het dan wel handig dat als je ons iets wil leren, je ook wel verteld hoe en wat enzo.. Dus welk mobo heb je nu precies en welk mobo heb je nu gekozen in clockgen enzo?

En stiekum een titlefix gedaan

[ Voor 10% gewijzigd door Apen-nootjes op 13-05-2007 19:30 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Laat de software van Gigabyte er eens op los http://www.gigabyte.com.t...906&ModelName=GA-8I945P-G

Verwijderd

het was misschien wat gemakkelijker geweest had je gewoon je kast geopend en gekeken welke clock generator chip op je moederbord zat en dan deze te kiezen in clock gen.
nuja je hebt bewezen dat het op de moeilijke manier ook lukt ;)

ohja en ASUS maakt voor zover ik weet alle moederborden voor apple computers.

• Blackeagle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-01 14:13
Acer maakt zelf geen moederborden.
Dit al hoogstwaarschijnlijk een Foxconn mainboard zijn wat uiteraard in zijn bios ed. Acer heeft gezet.

Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Vroegah hadden bijna alle Packerd Bells die ik tegenkwam een MSI oem mobo. Gewoon ff de retail variant opzoeken, BIOS flashen, klaar (ook handig voor de drivers!)

Mja, als je geen retail variant kan vinden is software ook leuk, hoewel wat beparkt.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-01 12:37

discy

Cloud Architect

Damn, iedereen sommigen lopen je wel af te zeike man, maar ik vind je geniaal _/-\o_ .

Ik zocht met google op "acer mainboard bios overclock" :> en kwam tot mijn vreugde bij jou uit! Je bereikt dus zoiezo je doelgroep :Y kheb ook nog eens precies hetzelfde moederbord als jij! :+

maar um welk moederbord heb je nou gekozen in clockgen? ik wil proberen alsnog de goede bios erop te krijgen. clockgen werkt bij mij namelijk niet.

latorrr

[ Voor 40% gewijzigd door discy op 29-04-2008 06:26 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18

KneoK

Not in a million lightyears

discy schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 05:50:
Damn, iedereen sommigen lopen je wel af te zeike man, maar ik vind je geniaal _/-\o_ .

Ik zocht met google op "acer mainboard bios overclock" :> en kwam tot mijn vreugde bij jou uit! Je bereikt dus zoiezo je doelgroep :Y kheb ook nog eens precies hetzelfde moederbord als jij! :+

maar um welk moederbord heb je nou gekozen in clockgen? ik wil proberen alsnog de goede bios erop te krijgen. clockgen werkt bij mij namelijk niet.

latorrr
Je hebt de goede bios ;)

Als je toch een andere bios wilt flashen pas dan heel erg op want je hebt te maken met OEM hardware. Een moederbord dat er op het eerste gezicht hetzelfde uitziet kan andere functies (wifi, andere NIC, andere audiochip, extra firewire aansluitingen, raid controllers, noem maar op) bevatten dan jouw bord met als gevolg een zwart scherm na biosflash als er iets niet helemaal overeenkomt.

Mijn mening is dan ook om met OEM spullen niet teveel te willen tenzij je bereid bent het risico te accepteren dat er iets goed fout kan gaan.
Pagina: 1