Hallo, Ik ben momenteel een computer voor mijn vriend aan het samenstellen. Om te beginnen het lijstje die ik heb samengesteld m.b.v. Tweakers pricewatch:
LET OP: Ik heb bewust geen monitor, muis, toetsenbord enz. gekozen omdat mijn vriend dit nog allemaal heeft.
OPTIE 1:

Mijn belangrijkste vragen zijn:
-Is alles compatibel met elkaar, dan bedoel ik ook echt compatibel.
-Is dit systeem klaar voor de toekomst, dat je over 2 jaar nog wat aan hebt
-Is dit systeem klaar voor Windows Home Premium 64Bit?
Waarvoor het systeem gebruikt wordt:
-Games (te denken aan Fifa 2007, resolutie op 1152x864)
-Licht photoshop werk
-MSN, limewire, internet allemaal te gelijk
-Download pc die vaak aanstaat
Ik loop het systeem even af:
-Geheugen: Kingston 2GB PC5300/667 Mhz CL 5
Dit geheugen heb ik gekozen omdat het systeem niet overgeclockt wordt, bij het niet overclocken van een systeem is het verschil tussen PC5300 en PC6400 minimaal en was goedkoop.
-CPU koeler: Arctic Freezer 7 Pro
Gekozen zodat het systeem ook stil kan zijn door de goede koel/toeren-aantal verhouding en de prijs.
-Behuizing: Cooler Master Centurion 5
Gekozen omdat het een mooie kast is (mening), modern en ook nog best goedkoop.
-Voeding: Cooler Master iGreen Power 430Watt
Hierover twijfel ik nog of het een goede keus is aangezien mijn videokaart en processor. De efficentie is tenminste goed! Ik wil min mogelijk watt omdat het systeem dag/nacht gaat aan staan.
-Moederbord: Gigabyte GA-965P-DS3
Deze heb ik gekozen door de moderne chipset en reviews van anderen. Veel zeggen er dat dit bord goed presteert. Het systeem wordt niet overgeclockt anders had ik de DS4 genomen.
Het heeft alles wat ik verder nodig heb; SATA2, sound onboard, lan, pci-e enz.
-Processor: Intel Core 2 Duo E6600:
Deze werd zeer interessant door de prijsverlaging. Het systeem wordt niet overgeclockt dus daarom geen E6420 genomen. maar het verschil in prijs is minimaal.
-DVD-Brander: Samsung SH-183L:
Een goede brander met sata aansluiting. Ik heb gehoord dat deze goed presteerde en daarom toegevoegd.
-Hardeschijf: Samsung SpinPoint T166 500GB
De gebruiker eist een grote hardeschijf van opslag van veel films, games, muziek en data. Vandaar een 500GB schijf.
Hierover twijfel ik een beetje, is de hdd wel snel, stil en compatibel? De prijs moet ongeveer gelijk blijven.
-Videokaart: Sparkle 8600GTS 256MB DDR3
Genomen voor de games die gespeeld gaan worden en een blik op de toekomst (DirectX 10). Verder mooie snelheden en kost redelijk weinig.
OPTIE 2

Zoals u ziet heb ik een andere optie gemaakt, de 8600GTS is vervangen door een Asus 8800GTS 320, de 500GB hdd voor een 250GB vervangen en de voeding is andere keuze geworden.
Hebben jullie opmerkingen over deze keuzen? Zeg het graag! Zeg graag welke optie het beste lijkt!
LET OP: Ik heb bewust geen monitor, muis, toetsenbord enz. gekozen omdat mijn vriend dit nog allemaal heeft.
OPTIE 1:

Mijn belangrijkste vragen zijn:
-Is alles compatibel met elkaar, dan bedoel ik ook echt compatibel.
-Is dit systeem klaar voor de toekomst, dat je over 2 jaar nog wat aan hebt
-Is dit systeem klaar voor Windows Home Premium 64Bit?
Waarvoor het systeem gebruikt wordt:
-Games (te denken aan Fifa 2007, resolutie op 1152x864)
-Licht photoshop werk
-MSN, limewire, internet allemaal te gelijk
-Download pc die vaak aanstaat
Ik loop het systeem even af:
-Geheugen: Kingston 2GB PC5300/667 Mhz CL 5
Dit geheugen heb ik gekozen omdat het systeem niet overgeclockt wordt, bij het niet overclocken van een systeem is het verschil tussen PC5300 en PC6400 minimaal en was goedkoop.
-CPU koeler: Arctic Freezer 7 Pro
Gekozen zodat het systeem ook stil kan zijn door de goede koel/toeren-aantal verhouding en de prijs.
-Behuizing: Cooler Master Centurion 5
Gekozen omdat het een mooie kast is (mening), modern en ook nog best goedkoop.
-Voeding: Cooler Master iGreen Power 430Watt
Hierover twijfel ik nog of het een goede keus is aangezien mijn videokaart en processor. De efficentie is tenminste goed! Ik wil min mogelijk watt omdat het systeem dag/nacht gaat aan staan.
-Moederbord: Gigabyte GA-965P-DS3
Deze heb ik gekozen door de moderne chipset en reviews van anderen. Veel zeggen er dat dit bord goed presteert. Het systeem wordt niet overgeclockt anders had ik de DS4 genomen.
Het heeft alles wat ik verder nodig heb; SATA2, sound onboard, lan, pci-e enz.
-Processor: Intel Core 2 Duo E6600:
Deze werd zeer interessant door de prijsverlaging. Het systeem wordt niet overgeclockt dus daarom geen E6420 genomen. maar het verschil in prijs is minimaal.
-DVD-Brander: Samsung SH-183L:
Een goede brander met sata aansluiting. Ik heb gehoord dat deze goed presteerde en daarom toegevoegd.
-Hardeschijf: Samsung SpinPoint T166 500GB
De gebruiker eist een grote hardeschijf van opslag van veel films, games, muziek en data. Vandaar een 500GB schijf.
Hierover twijfel ik een beetje, is de hdd wel snel, stil en compatibel? De prijs moet ongeveer gelijk blijven.
-Videokaart: Sparkle 8600GTS 256MB DDR3
Genomen voor de games die gespeeld gaan worden en een blik op de toekomst (DirectX 10). Verder mooie snelheden en kost redelijk weinig.
OPTIE 2

Zoals u ziet heb ik een andere optie gemaakt, de 8600GTS is vervangen door een Asus 8800GTS 320, de 500GB hdd voor een 250GB vervangen en de voeding is andere keuze geworden.
Hebben jullie opmerkingen over deze keuzen? Zeg het graag! Zeg graag welke optie het beste lijkt!
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 14:00 . Reden: Bericht veder afgemaakt door storing ]