Toon posts:

Alles-PC - €900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik ben momenteel een computer voor mijn vriend aan het samenstellen. Om te beginnen het lijstje die ik heb samengesteld m.b.v. Tweakers pricewatch:

LET OP: Ik heb bewust geen monitor, muis, toetsenbord enz. gekozen omdat mijn vriend dit nog allemaal heeft.

OPTIE 1:
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/8635/bestellijstjers3.jpg

Mijn belangrijkste vragen zijn:
-Is alles compatibel met elkaar, dan bedoel ik ook echt compatibel.
-Is dit systeem klaar voor de toekomst, dat je over 2 jaar nog wat aan hebt
-Is dit systeem klaar voor Windows Home Premium 64Bit?

Waarvoor het systeem gebruikt wordt:
-Games (te denken aan Fifa 2007, resolutie op 1152x864)
-Licht photoshop werk
-MSN, limewire, internet allemaal te gelijk
-Download pc die vaak aanstaat

Ik loop het systeem even af:

-Geheugen: Kingston 2GB PC5300/667 Mhz CL 5

Dit geheugen heb ik gekozen omdat het systeem niet overgeclockt wordt, bij het niet overclocken van een systeem is het verschil tussen PC5300 en PC6400 minimaal en was goedkoop.

-CPU koeler: Arctic Freezer 7 Pro

Gekozen zodat het systeem ook stil kan zijn door de goede koel/toeren-aantal verhouding en de prijs.

-Behuizing: Cooler Master Centurion 5

Gekozen omdat het een mooie kast is (mening), modern en ook nog best goedkoop.

-Voeding: Cooler Master iGreen Power 430Watt

Hierover twijfel ik nog of het een goede keus is aangezien mijn videokaart en processor. De efficentie is tenminste goed! Ik wil min mogelijk watt omdat het systeem dag/nacht gaat aan staan.

-Moederbord: Gigabyte GA-965P-DS3

Deze heb ik gekozen door de moderne chipset en reviews van anderen. Veel zeggen er dat dit bord goed presteert. Het systeem wordt niet overgeclockt anders had ik de DS4 genomen.

Het heeft alles wat ik verder nodig heb; SATA2, sound onboard, lan, pci-e enz.

-Processor: Intel Core 2 Duo E6600:

Deze werd zeer interessant door de prijsverlaging. Het systeem wordt niet overgeclockt dus daarom geen E6420 genomen. maar het verschil in prijs is minimaal.

-DVD-Brander: Samsung SH-183L:

Een goede brander met sata aansluiting. Ik heb gehoord dat deze goed presteerde en daarom toegevoegd.

-Hardeschijf: Samsung SpinPoint T166 500GB

De gebruiker eist een grote hardeschijf van opslag van veel films, games, muziek en data. Vandaar een 500GB schijf.

Hierover twijfel ik een beetje, is de hdd wel snel, stil en compatibel? De prijs moet ongeveer gelijk blijven.

-Videokaart: Sparkle 8600GTS 256MB DDR3

Genomen voor de games die gespeeld gaan worden en een blik op de toekomst (DirectX 10). Verder mooie snelheden en kost redelijk weinig.

OPTIE 2

Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/40/optie2br1.jpg

Zoals u ziet heb ik een andere optie gemaakt, de 8600GTS is vervangen door een Asus 8800GTS 320, de 500GB hdd voor een 250GB vervangen en de voeding is andere keuze geworden.

Hebben jullie opmerkingen over deze keuzen? Zeg het graag! Zeg graag welke optie het beste lijkt!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 14:00 . Reden: Bericht veder afgemaakt door storing ]

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
ziet er goed uit
kan geen kwaad om het zo te bestellen dunkt mij

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Verwijderd

ziet er inderdaad goed uit. Ik weet niet hoe belangrijk het gamen is voor jouw vriend, maar de videokaart wordt waarschijnlijk wel als eerste de bottleneck. Ik zou wachten op de directx10 kaarten van ati. Als het niet is omdat ati dan voordeligere kaarten heeft, dan wel vanwege prijsverlagingen van die van nvidea.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Uit deze test kwam volgens mij dat de 8600GTS niet sterk presteert in DX9 games, dus inderdaad even wachten op ATi.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
een 8800GTS 320MB was ook een tweede optie maar games is voor mijn vriend niet zo belangrijk.

Hij 'heeft niet zo veel verstand van computers maar games wil hij wel (op z'n hoogst op 1152x864 en dan alles op high) spelen. Het is zeker geen die hard gamer. Die speelt spellen zoals Fifa 2007, Sims2, Age of empires 3 enzo..

Ik zal weer is even een lijstje samenstellen...

jullie horen het nog! en bedankt voor de reacties al!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De DS-3 heeft echt slechte raid. Mss iets om mee rekening te houden. Rr wordt alwel aan een oplossing gewerkt.

• Edmin
  • Laatst online: 28-01 09:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:43:
een 8800GTS 320MB was ook een tweede optie maar games is voor mijn vriend niet zo belangrijk.

maar games wil hij wel (op z'n hoogst op 1152x864 en dan alles op high) spelen. Het is zeker geen die hard gamer. Die speelt spellen zoals Fifa 2007, Sims2, Age of empires 3 enzo..
Hier spreek je jezelf tegen. Want ondanks dat deze games niet echt zwaar zijn, zal de Fifa reeks wel het uiterste vergen van de 8600. Zeker als je er de games van het komende jaar mee wilt spelen. Een 8800GTS320 is dan een veel betere koop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tweede optie gemaakt maar welke fabrikant is eigenlijk het beste op 8800GTS 320MB gebied? de prijs moet zo rond de €275 blijven

• Edmin
  • Laatst online: 28-01 09:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ze zijn allemaal wel goed, maar je zou voor een fabrikant kunnen kiezen die standaard af fabriek overclocked. Volgens mij doet MSI dat o.a. maar daar ben ik niet zeker van.

Verwijderd

Ik heb een compleet systeem met alles erop en eraan voor je te koop

dit zijn de specs

Amd x2 64 4200mhz met zalman 9500 koeler ( 142 euro)
2 gb Geil ddr 2 800mhz geheugen (139 euro)
Asus m2n32 sli de luxe moederboard (159 euro)
Geforce 8800 GTS 320 mb videokaart (279 euro)
550 watt voeding (110 euro)
2 x Sata 160gb harde schijf + 1 x ide 80 gb harde schijf (130 gb)
LG LG GSA-H42L Dual layer brander (45 euro)
22 inch mirai breedbeeld monitor (doos en garantie nog erbij, ongeveer 2 maanden geleden gekocht) (299 euro)
Logitech mx5000 bluetooth toetsenbord + muis (145 euro)
Originele windows vista ultimate versie (209 euro)
Minolta Qms kleuren laser printer met pas nieuw cartridge erin. (200 euro) deze is ongeveer 3 jaar oud en koste toen 700 euro
Alles is ingebouwd in een mooie zwarte behuizing + er zit een pctv 110I kaart bij + pinnacle studio de luxe kaart bij voor video bewerking totaal ongeveer (150 euro)
Verder zit er ook nog een Creative 5.1 Digital surround set bij.
Dit alles heeft nu momenteel een waarde van 1799 euro zonder printer, en zonder surroundset.
De prijs met met printer dus 2000 euro
iemand die 1000 euro bied die kan hem komen halen, voor minder gaat hij niet weg

Gr remco

Dit alles in uitstekende staat en natuurlijk werkend te zien
En is ook niet overklokt geweest
Er worden geen losse onderdelen verkocht
En graag geen onzinnige biedingen

Als je me wilt mailen, mail dan naar rgeilen@home.nl

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor toppic kaap,, dat hoort toch in vraag en aanbod thuis?

@TEAMIKKE: raid gaat hij toch niet gebruiken, dat weet ik heel zeker.

@Ed_L: Ik ga eens opzoek naar een standaard overgeclockte kaart.. standaard zijn de speeds 500/1800 Mhz
Pagina: 1