[VISTA] Programma’s in start menu zijn zomaar weg

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een raar probleem.
Ik draai Vista ultimate x64 heb UAC uit staan en ben eigenaar van de c schrijf waar vista dus op staat, en heb admin rechten.
Wat ik gister achter kwam is dat dingen uit mijn programma lijst in het start menu weg zijn.
Ik installeer MSN staat er netjes een snelkoppeling in mijn start menu onder programma’s start ik later opnieuw op is die weer weg. Ook mis ik media center Windows mail etc. Ik gebruik Windows mail niet maar outlook maar toch raar dat alles weg is. Ook als ik Photoshop CS3 installeer krijg ik geen snelkoppelingen in mijn programma lijst en dat is raar.

Ik heb al gegoogled maar kan niets vinden. Weet iemand wat dit kan zijn. Ik heb dit trouwens bij 2 pc’s en heb al van alles uit zitten zoeken maar ik kom er niet uit.

• pimpimmers
  • Niet online
Ben zelf nog steeds bezig geweest maar waar ik achter ben is als ik UAC aan zet en photoshop installeer krijg ik netjes zoals het hoort alle programma’s in mijn programma lijst van het start menu.
Maar als ik later UAC weer uit zet en opnieuw opstart zijn ze allemaal weer weg. Dus er klopt niets van vista zelfde is bij msn zo. Het lijkt erop dat programma’s die in een mapje staan wel blijven maar die er los in staan allemaal verdwijnen als ik UAC uitzet. Hier ben ik niet blij mee. UAC moet gewoon uitkunnen zonder deze rare problemen. Iemand een oplossing?

Verwijderd

Vraagje: waarom heb je UAC uitstaan? Dit neemt heel je beveiliging weg

Yeah, security sucks, it gets in the way of doing things, some bad, some good, but that's a fact of life. The other fact is that User Account Control (UAC) is one of the most important ways that we hope to protect people in Windows Vista.

........een quote uit een post van Jesper Johanson, een van onze security strategisten, die een goede en duidelijke uitleg geeft waar je voor UAC niet moet uitzetten...

In het kort: security is een van de belangrijkste veranderingen in Windows Vista en de bedreigingen die op ons afkomen zijn steeds groter. Met (o.a.) UAC proberen we hier een grote verandering in te brengen en we hebben jullie (testers) nodig om hier een zo goed mogelijk functionerend stuk technologie van te maken, dus zet het niet uit, test het en geef feedback...

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 14:14 ]

• pimpimmers
  • Niet online
Lijkt me logische als je zelf vista hebt draaien weet je het antwoord, UAC is zwaar irritant.
Dan maar minder veilig maar ik weet wat ik doe dus daar maak ik me geen zorgen om. Met XP heb ik ook nooit problemen gehad.
Maar wat ik echt raar vind is dat dingen verdwijnen uit mijn programma lijst, ook als ik later UAC weer aan zet zijn ze nog weg.
Ik hoop dat het nog opgelost word omdat dit is zwaar irritant.

Verwijderd

pimpimmers schreef op zondag 13 mei 2007 @ 02:33:
Lijkt me logische als je zelf vista hebt draaien weet je het antwoord, UAC is zwaar irritant.
Dan maar minder veilig maar ik weet wat ik doe dus daar maak ik me geen zorgen om. Met XP heb ik ook nooit problemen gehad.
Maar wat ik echt raar vind is dat dingen verdwijnen uit mijn programma lijst, ook als ik later UAC weer aan zet zijn ze nog weg.
Ik hoop dat het nog opgelost word omdat dit is zwaar irritant.
Soms lijkt UAC irritant, maar dat is het zeker niet. Als op de achtergrond spyware probeert zich te installeren, komt UAC ook voor de dag. Een eenvoudige klik op de Annuleren knop, en weg is de zooi. ;) Lang leve UAC :D

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Installaties voer je doorgaans uit met elevated rights (rechtermuis > run as Administrator).
Dat levert zo goed als geen problemen op, tenzij je incompatible software gebruikt.

Heb je dat ook geprobeerd?

offtopic:
De UAC discussie laten we maar even voor wat ie is, want die is een beetje offtopic voor dit probleem denk ik ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

SideShow

Administrator

Mss een domme opmerking, maar run je soms ccleaner? Zulke progs kunnen dat verwijderen
Pagina: 1