Toon posts:

nas controler met 3 usb aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben op zoek naar een soortgelijk apparaartje als de nslu2 van linksys. Ik ben echter wel op zoek naar 1 die ik in raid kan zetten. zo zou de nslu2 maar 1 usb aansluiting ondersteunen die op ntfs kan. Ik heb er minimaal 2 nodig en het mooiste zou zijn dat er ook nog een extra usb op zit voor usbsticks. Is zo iets er. ze zijn er genoeg waar je hardeschijven erin stopt. Voor mij is het van belang dat ik er 2 extrene usb stick aan kan hangen. Heb wel 1 van sitecom gezien maar deze gaat maar tot 200 gig per hardeschijf.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:25:
Hallo

Ik ben op zoek naar een soortgelijk apparaartje als de nslu2 van linksys. Ik ben echter wel op zoek naar 1 die ik in raid kan zetten. zo zou de nslu2 maar 1 usb aansluiting ondersteunen die op ntfs kan. Ik heb er minimaal 2 nodig en het mooiste zou zijn dat er ook nog een extra usb op zit voor usbsticks. Is zo iets er. ze zijn er genoeg waar je hardeschijven erin stopt. Voor mij is het van belang dat ik er 2 extrene usb stick aan kan hangen. Heb wel 1 van sitecom gezien maar deze gaat maar tot 200 gig per hardeschijf.
NAS systemen met raid hebben bijna allemaal het probleem dat de snelheid bedroevend lager is dan bij een pc systeem met raid controller vanwege de zwakke processors die ingebouwd worden. Der zijn wel NAS systemen die een behoorlijke processor erin hebben maar dan moet je denken aan prijzen van +500 euro. Een consumenten apparaatje zoals jij denk ik zoekt, hebben ze nog niet uitgevonden.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:29
Voldoet de Synology DS207 niet aan al je eisen? Er kunnen twee harde schijven in (RAID) en 3 USB-aansluitingen...

Overigens heeft Synology meer modellen, dus mogelijk zijn er meer modellen die aan je eisen voldoen. Hoewel de meeste waarschijnlijk te veel features hebben en dus te duur worden, zoals de CS407e die 4 SATA-schijven kan bevatten.

Of bedoel je dat je jouw externe harde schijven (die in een USB-behuizing zitten) in RAID wilt zetten?

[ Voor 50% gewijzigd door L.N. op 11-05-2007 10:54 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is deze van Iomega niks :?
4x USB 2.0 en een hoop RAID-configs mogelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Raid-0 is onzinnig bij een usb of netwerk aansluiting. Maximale overdrachtsnelheid is altijd lager dan de snelheid van de schijf, of je moet een gigabit lan hebben. RAID-1 heeft wel nut maar is altijd 2 maal zo duur. Als het alleen om de uitbreidbaarheid gaat kun je er trouwens ook een usb hub aan hangen, dan kun je er zoveel aan hangen als je wil.