Vreemd probleem met muis

Pagina: 1
Acties:

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Toen ik vanmiddag mijn pc aandeed, werkte mijn muis opeens niet meer. Ook bij opnieuw opstarten startte de computer gewoon op, maar de muis leek geen stroom te krijgen. Mijn eerste test was natuurlijk, kijken of de muis het nog wel deed, en toen ik hem aansloot op mijn laptop, werkte hij gewoon prima.

Vervolgens heb ik op mijn pc een andere USB-poort geprobeerd, maar ook daar gebeurde er niets. Aan mijn iPod, die op dat moment ook aangesloten was, zag ik dat het lampje niet brandde, dus neem ik aan, dat die ook geen stroom kreeg. Ik begon mijn USB-controller te verdenken.

Vervolgens heb ik bijna al mijn USB-stekkers eruit getrokken en heb ik de muis aangesloten op de PS/2-poort. Alleen, ook nu werkte de muis niet! Via het toetsenbord kan ik wel gewoon in Windows navigeren, dus heb ik wat dingen gecheckt. Behalve de muis die niet werkt, heb ik geen problemen!
In Apparaatbeheer stonden geen meldingen/vraagtekens o.i.d. In Everest lijken de temperaturen gewoon normaal te zijn. De spanningen zitten ook prima binnen de marges (+5V: 4,95V, +12V: 11,86V).

Mijn specs:

MoBo: P4P800-VM
Processor: P4 2,4 GHz
Videokaart: XFX 6800 GS AGP
Harde schijven: Maxtor Diamondmax 10 250 GB en Samsung Spinpoint 250GB
Voeding: Silverstone 300 W
Geheugen: 2x 256 en 2x 512 MB PC3200 DDR SDRAM
Geluidskaart: Creative Audigy LS
Windows XP Home edition

Mijn systeem is niet overgeclockt.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

EDIT

Zie mijn meest recente post, het probleem is weer terug, weggooien en herinstalleren van de USB-apparaten helpt niet meer, memtest vindt geen fouten. De nieuwste drivers staan erop. Wie heeft een idee?

EDIT 27 mei

Vandaag probeerde ik mijn pc op te starten en hij geeft geen kik. De lampjes op de voeding branden gewoon, dus die krijgt stroom. Ik ga zo de pc strippen en zoeken naar het probleem. Het lijkt erop dat de USB-problemen slechts een voorbode waren. Mijn gok is dat het moederbord defect is.

[ Voor 13% gewijzigd door Velvet op 27-05-2007 12:55 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt op een probleem met je USB controller inderdaad (wel vreemd dat op PS/2 je muis ook niet werkt, heb ik wel vaker gehoord). Deinstalleer je USB drivers/controllers eens, en reboot. Laat Windows ze opnieuw detecteren.

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
In principe hoeft je muis geen PS/2 te ondersteunen, dit ligt aan de chip die er in zit. Ik kan me voorstellen dat dat bij nieuwere muizen niet meer ondersteund wordt, maar dat is een aanname. Dat zou iig kunnen verklaren waarom hij het niet op de PS/2 poort doet.

met een hamer past alles

• Velvet
  • Niet online
Ik heb alle USB-apparaten weggegooid en vervolgens opnieuw opgestart. De computer zelf laten zoeken naar stuurprogramma's (dus niet die van de MoBo-CD gebruikt). Nu werkt het weer! Thnx guys!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:53

lier

MikroTik nerd

Toevallig je muis hot geplugd op je PS2 poort, of heb je je pc netjes afgesloten en daarna de muis aangesloten ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Velvet
  • Niet online
Ik had allebei geprobeerd. Kwam er trouwens achter dat de muis toen wel stroom had (rode lampje op de onderkant brandde wel), maar de lampjes bovenop niet (Logitech G5). Hij reageerde ook niet. Zou dus goed kunnen dat hij het überhaupt niet ondersteunt.

• Velvet
  • Niet online
Zonet zette ik mijn pc aan, weer hetzelfde probleem. Dus heb ik opnieuw mijn USB-apparaten etc. weggegooid, en opnieuw opgestart, hopende dat het probleem weer verholpen zou zijn... maar helaas! Mijn muis, en de andere USB-apparaten, schijnen nog altijd geen stroom te hebben!
Mijn toetsenbord werkt wel, dus ik kan wel gewoon bij mijn spullen, maar erg irritant is het natuurlijk wel (al leer ik de sneltoetsen nu wel sneller gebruiken).

In Everest zie ik dat de temperaturen iets hoger liggen dan normaal, maar niet alarmerend hoog (het is immers ook erg warm vandaag): MoBo 45 gr., CPU 46 gr., GPU 54 gr., harde schijven ongeveer 35 gr.).
De voltages zijn ook ok, lijkt het: CPU Core 1.39 V, +3.3=3.34 V, +5=4.97 V, +12=11.80 V.

Heeft iemand een idee waar het verder nog aan kan liggen? Ik ben nu bezig om Memtest te downloaden/uitpakken/runnen, maar misschien kent iemand dit probleem. Alvast bedankt!

EDIT
Memtest heeft drie complete runs gedaan: 3 passes, geen errors gevonden. Dat wordt verder zoeken... :(

[ Voor 5% gewijzigd door Velvet op 24-05-2007 22:23 ]

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:40

MrDrako

nep ict'er

Bij een maat van me deed de USB niks meer nadat ik de intel chipset drivers installeerde.
of
Hier op m'n werk moest ik in de bios instellen dat er gebruik gemaakt moest worden van USB1.1 ipv 2.0. Het opnieuw installeren van windows zou waarschijnlijk wel werken omdat USB in de bios wel gewoon werkte, maar dat was niet een optie. Maar voor jou mogelijk iets om te proberen (usb 1.1 instellen bedoel ik dan he).

[ Voor 4% gewijzigd door MrDrako op 25-05-2007 08:55 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ook even de laatste Intel INF util installeren:

http://www.intel.com/support/chipsets/inf/

• Velvet
  • Niet online
De laatste chipset-drivers staan erop, maar dat maakt geen verschil. In mijn BIOS kan ik niet eens USB 1.1 instellen (of ik kijk niet goed), alleen USB aan- of uitzetten. Ik denk dat mijn moederbord misschien brak is, of dat de voeding het niet trekt. Vandaag even verder testen, suggesties blijven meer dan welkom!

• Velvet
  • Niet online
Nieuw probleem: mijn PC start nu helemaal niet meer op! Volgens mij is hij gisteren uitgevallen, ik weet nog dat ik me afvroeg of ik hem nou echt had uitgezet, blijkbaar wel... Maar goed, vandaag probeerde ik hem aan te doen en hij gaf geen teken van leven.
Daarnet ben ik gaan testen met een andere voeding en ook daarmee gebeurde er niets. Voeding kunnen we dus waarschijnlijk uitsluiten. Het lijkt me vrij duidelijk dat het moederbord dood is, maar helemaal zeker weet ik dat nog niet, aangezien ik geen ander passend moederbord heb (dit is nog een socket 478). Ik hoop dat ik nog aan een nieuw kan komen, anders wordt het nieuw moederbord, nieuwe processor, nieuwe videokaart en nieuw geheugen :S
Ik laat weten hoe het afloopt.

• Velvet
  • Niet online
Goed, het was dus toch het moederbord. Ik heb een nieuw moederbord gekocht (kleine upgrade zelfs...) en nu draait mijn pc weer prima! Bedankt voor jullie hulp.

Pagina: 1