Toon posts:

Geuheugen erbij PC start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tweakers,

zojuist heb ik in mijn Gigabyte GA-K8NF-9 wat geheugen bijgeprikt. terwijl ik het geheugen erin stak starte mijn PC ineens op. snel heb ik de switch op de voeding omgezet. vervolgens geheugen erin geprikt.

toen ik wilde starten helemaal niets. als ik een geheugen bankje eruit haal en er weer inzet start ie wel, maar boot ie niet.

vervolgens geprobeert met 1 geheugen reepje werkt ook niet

specs

Gigabyte GA-K8NF-9
2x 512 DDR
2x 512 DDR
Athlon 64 3200+

haupage PVR 150 MCE
2x S-ATA 250 Maxtor 10

iemand een idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan zijn dat het ding door ESD of kortsluiting is beschadigt. Neem in elk geval Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te kijken waar het probleem ligt.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
ALTIJD, voedingschakelaar omzetten als je te werk gaat met de computer.
Anders kan er kortsluiting onstaan, en daardoor kunnen je geheugen en moederbord allebei kapot gaan. (Geld ook voor andere componenten als je daarmee te werk gaat als er nog spanning op de pc staat).

http://specs.tweak.to/15535

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zat de DIMM er voor de helft of iets al in het slot toen je PC ineens aanging? Grote kans dat dan iets defect is...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als op de verkeerde pinnetjes stroom is komen te staan is dat natuurlijk niet best. Het kan zijn dat daardoor ook je mobo van slag is. Test het moederbord even met totaal ander geheugen, als dat ook niet werkt kan je denk ik niet meer veel doen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

tjtristan schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:31:
ALTIJD, voedingschakelaar omzetten als je te werk gaat met de computer.
Inderdaad. Maar ik denk dat de poster daar het antwoord al op gegeven heeft, en dit heeft nagelaten. Hoe kan een pc anders ineens opstarten....ben bang dat dit een gevalletje KIA is.

Verwijderd

En niemand die even roept dat het mogelijk is dat er wellicht Gigabyte borden zijn waarop je geen merken kunt mengen?

Dat doemdenken altijd hiero.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 04:12:
En niemand die even roept dat het mogelijk is dat er wellicht Gigabyte borden zijn waarop je geen merken kunt mengen?

Dat riep ik in de eerste post al, dat staat gewoon ind e troubleshooter namelijk.

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 20:42

maar in de TS staat dat hij het daarna met een latje geheugen heeft geprobeert en dat het toen nog niet werkte.
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:17:

vervolgens geprobeert met 1 geheugen reepje werkt ook niet

• silitek
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Ergens heb je wel gelijk, mijn vreet ook geen gemengde modules...Maar is hier niet aan de orde.
Of het geheugen is brak..omdat:

1] Het was al zo
2] je heb het zelf verpruts!!

Statische lading b.v... :)

Tubes....It's what make music music!

Pagina: 1