Toon posts:

Raid combinatie Sata en ata, kan dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuw MB kopen, waarschijnlijk de ASUS P5K Deluxe Wifi P35. De opstart schijf wordt een WD Raptor Sata 70 gb. Daarnaast twee Sata hd in raid mirror en dan mijn twee oude ata hd in raid striping. Kan deze raid combinatie op dit moederbord?

Ik had mijn vraag in een verkeerde groep geplaatst, zie; BalusC in "Raid combinatie, kan dit?"

Ik heb mijn antwoord feitelijk nog niet. Het is mij nog steeds niet duidelijk dat er twee verschillende raid-sets, eentje met Sata schijven en ander raidsetje met mijn oude ata schijven tegelijk kunnen in ASUS P5K Deluxe Wifi (P35 chipset).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja dat kan, zie het antwoord dat BalusC je geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:11:
Ja dat kan, zie het antwoord dat BalusC je geeft.
Dank !

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Als ik me niet vergis zitten die pata aansluitingen op dat nieuwe P5K moederbord op een andere controller dan de sata aansluitingen welke aan de ICH9R zitten. M.a.w. je kunt ze niet combineren op hardware level. Je zou ze wel in windows aan elkaar kunnen knopen via software raid.

[ Voor 5% gewijzigd door Dukey op 11-05-2007 10:31 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Je kunt iedere willekeurige combinatie maken zolang als je geen pata en sata in een en dezelfde raid constructie stopt. Een raid met 2 (of meer) pata schijven en een raid met 2 (of meer) sata schijven werkt als een zonnetje zolang als je maar binnen dezelfde controller blijft, in dit geval is er dus een pata en een sata controller.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 10:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:46:
Je kunt iedere willekeurige combinatie maken zolang als je geen pata en sata in een en dezelfde raid constructie stopt. Een raid met 2 (of meer) pata schijven en een raid met 2 (of meer) sata schijven werkt als een zonnetje zolang als je maar binnen dezelfde controller blijft, in dit geval is er dus een pata en een sata controller.
Bedankt voor de reactie! Maakt het nog verschil uit welk moederbord wan ik ben aan het twijfelen tussen ASUS P5K en Gigabyte P35 DQ6.

Bedoeling is dat ik 2 raidsetjes kan maken met Sata en een ander raid Pata setje binnen het system.

Groet, Jan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:45:
[...]

Bedankt voor de reactie! Maakt het nog verschil uit welk moederbord wan ik ben aan het twijfelen tussen ASUS P5K en Gigabyte P35 DQ6.

Bedoeling is dat ik 2 raidsetjes kan maken met Sata en een ander raid Pata setje binnen het system.

Groet, Jan.
Je kunt gewoon meerdere RAIDsets maken, gezien je 2 RAIDcontrollers hebt.
Persoonlijk zou ik overigens voor de Gigabyte gaan, maar dat is meer omdat ik onnoemlijk veel gezeik heb gehad (en ook hier zie) met Asus dingen en Gigabytes eigenlijk altijd perfect werken.

Verwijderd

Moderne chipsets bieden vaak geen RAID meer voor PATA connectors (ook niet los). Met software RAID kan het altijd, maar dan kun je - met uitzondering van RAID1 - niet van booten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:45:
Maakt het nog verschil uit welk moederbord wan ik ben aan het twijfelen tussen ASUS P5K en Gigabyte P35 DQ6.
Daar gaat Processors, Mobo's & Geheugen over. Er staat ook een FAQ waarin je kunt lezen hoe je een moederbord kunt uitkiezen: Welke moet ik nemen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.