[Flash] Plaatjes uit een map halen en naast elkaar afbeelden

Pagina: 1
Acties:

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Hallo,
Ik heb weinig ervaring met actionscript, wel met php.

Ik ben bezig met een portfolio website in Flash en deze moet te updaten zijn via een Content Management Systeem, dit is opzich geen probleem en dit ligt al klaar.
Echter heeft ieder project een aantal plaatjes (vierkant) en deze moeten bij het project worden afgebeeld. Wat ik nu gedaan heb: Ik heb loaders neergezet (uit flashcomponents) en deze naast elkaar gezet (download), wanneer het plaatje niet aanwezig is wordt deze niet weergegeven. Opzich een prima oplossing waar ik wel genoegen mee neem, maar ik wil dat het ook nog mogelijk is om op de plaatjes (thumps) te klikken om een vergroting weer te geven. Echter wanneer ik een button van een loader wil maken laad het plaatje niet meer. Leg ik een button over de loader heen dan kan je er wel op klikken, maar dan zijn ook de loaders die niks loaden klikbaar (komt nogal stom over als je zo'n klikhand krijgt te zien als je over een lege plek heen gaat).

Dus mijn vraag is, ben ik op de goede weg of moet ik het helemaal anders aanpakken?

Al op Flashkit.com en google naar kant-en-klare bestandjes gezocht maar niet echt wat kunnen vinden (behalve simple viewer, welke slecht te customizen is).

Alvast bedankt.

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)