Toon posts:

[VMWare] netwerkkaart binden aan ALLEEN VMWare

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De config:

Een P4-3Ghz met 4 GB mem. draait al een tijdje zonder problemen.
Nu Heb ik op die machine ook VMWare Server draaien (naar alle tevredenheid! :) ) maar wilde daar eigenlijk ook eens met een firewall (IPCop) aan de slag gaan.
Dus 2e netwerkkaartje er in, vmware-config.pl ff runnen, netwerkaartje koppelen aan een vmnet-device en klaar.
So far, so good.

Het "probleem":

Nu is het de bedoeling dat op die 2e netwerkkaart (noem 'm maar ff ROOD) mijn DSL-modem ingeprikt wordt. (m'n eerste nic is al als GROEN geconfigureerd, dus wilde ik maar zo laten)
Maar dan krijgt mijn host-OS (ook Linux) ook het adres van mijn provider.
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn (ik haal gewoon de routering naar die kaart weg) maar liever wil ik die kaart onder het host-OS dusdanig weggewerkt zien dat er ook niet per ongeluk toch verkeer de verkeerde kant op gaat (en dan dus buiten de firewall om loopt).
Nu kan je dat onder Windows dat netjes afvangen door alle bindings op die netwerkkaart in de prullenbak te stoppen muv de vmware-driver.
Op die manier krijgt de kaart wel een ip-adres, maar gaat deze uitsluitend naar vmware toe.
Nu dacht ik: zo gezegd, zo gedaan.... maar dus niet!
Ik kan niet vinden waar ik dat kan regelen onder linux.
Iemand een idee?!?!?

Verwijderd

Topicstarter
[schopje]
Is er nu echt niemand die dit weet :?
[/schopje]

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:26
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:42:
[schopje]
Is er nu echt niemand die dit weet :?
[/schopje]
Ik heb ook een dergelijke setup en heb een IP-adres in de range van mijn DSL-modem op die poort gezet (op die interface geen default gateway invullen!). Zo kan ik vanaf die pc de modem managen en krijgt de virtuele machine die aan die poort gekoppeld is netjes via DHCP een IP-adres van de provider.

Goed man!

Verwijderd

Topicstarter
robkds schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:46:
[...]op die interface geen default gateway invullen!
En dat is nu net het euvel wat ik eigenlijk wil omzeilen.
Want als daar op wat voor manier dan ook opeens WEL een def.gw in komt te staan heb ik een ander probleem.
Vandaar dat ik het eigenlijk zo transparant en "idiot-proof" mogelijk wil oplossen.

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:26
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:36:
[...]

En dat is nu net het euvel wat ik eigenlijk wil omzeilen.
Want als daar op wat voor manier dan ook opeens WEL een def.gw in komt te staan heb ik een ander probleem.
Vandaar dat ik het eigenlijk zo transparant en "idiot-proof" mogelijk wil oplossen.
Nee dan heb je geen probleem want je hebt een IP-adres wat niet gerouteerd kan worden (10.0.enz of 192.168.enz).

Goed man!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:08

pistole

Frutter

Heb je een bridged verbinding naar je provider (dwz krijg je je publieke adres op je server binnen)?
Hoe beheer je het modem/de router (via private of publiek adres)?

Als je bridged bent en via private adres beheer doet, dan zou het als volgt moeten kunnen:
-ethernet device in linux statisch ip geven in private range
-je virtuele router dhcp client laten zijn

Als je geen bridged maar routed verbinding hebt zou je eventueel in je modem/router je interne subnet kunnen weggooien nadat je een statische route hebt gemaakt naar je virtuele router

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1