De config:
Een P4-3Ghz met 4 GB mem. draait al een tijdje zonder problemen.
Nu Heb ik op die machine ook VMWare Server draaien (naar alle tevredenheid!
) maar wilde daar eigenlijk ook eens met een firewall (IPCop) aan de slag gaan.
Dus 2e netwerkkaartje er in, vmware-config.pl ff runnen, netwerkaartje koppelen aan een vmnet-device en klaar.
So far, so good.
Het "probleem":
Nu is het de bedoeling dat op die 2e netwerkkaart (noem 'm maar ff ROOD) mijn DSL-modem ingeprikt wordt. (m'n eerste nic is al als GROEN geconfigureerd, dus wilde ik maar zo laten)
Maar dan krijgt mijn host-OS (ook Linux) ook het adres van mijn provider.
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn (ik haal gewoon de routering naar die kaart weg) maar liever wil ik die kaart onder het host-OS dusdanig weggewerkt zien dat er ook niet per ongeluk toch verkeer de verkeerde kant op gaat (en dan dus buiten de firewall om loopt).
Nu kan je dat onder Windows dat netjes afvangen door alle bindings op die netwerkkaart in de prullenbak te stoppen muv de vmware-driver.
Op die manier krijgt de kaart wel een ip-adres, maar gaat deze uitsluitend naar vmware toe.
Nu dacht ik: zo gezegd, zo gedaan.... maar dus niet!
Ik kan niet vinden waar ik dat kan regelen onder linux.
Iemand een idee?!?!?
Een P4-3Ghz met 4 GB mem. draait al een tijdje zonder problemen.
Nu Heb ik op die machine ook VMWare Server draaien (naar alle tevredenheid!
Dus 2e netwerkkaartje er in, vmware-config.pl ff runnen, netwerkaartje koppelen aan een vmnet-device en klaar.
So far, so good.
Het "probleem":
Nu is het de bedoeling dat op die 2e netwerkkaart (noem 'm maar ff ROOD) mijn DSL-modem ingeprikt wordt. (m'n eerste nic is al als GROEN geconfigureerd, dus wilde ik maar zo laten)
Maar dan krijgt mijn host-OS (ook Linux) ook het adres van mijn provider.
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn (ik haal gewoon de routering naar die kaart weg) maar liever wil ik die kaart onder het host-OS dusdanig weggewerkt zien dat er ook niet per ongeluk toch verkeer de verkeerde kant op gaat (en dan dus buiten de firewall om loopt).
Nu kan je dat onder Windows dat netjes afvangen door alle bindings op die netwerkkaart in de prullenbak te stoppen muv de vmware-driver.
Op die manier krijgt de kaart wel een ip-adres, maar gaat deze uitsluitend naar vmware toe.
Nu dacht ik: zo gezegd, zo gedaan.... maar dus niet!
Ik kan niet vinden waar ik dat kan regelen onder linux.
Iemand een idee?!?!?