[XP sp2] map niet openen, toegang geweigerd, faq helpt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste allemaal,

Ik heb een probleem wat vaker voorkomt heb ik gemerkt toen ik de zoekfunctie gebruikte;) Ik kan een map niet meer openen, er komt dan "Toegang geweigerd" te staan. Ik heb met de administrator ingelogd probleem is alleen dat er-als ik naar de tab beveiliging ga en er een enster komt met iets dergelijks als "u kan geen wijzigingen aan brengen in de rechten" ofzo- er helemaal geen namen in het lijstje staan.

Raar..raar..

Weet iemand de oplossing?

Gr. Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Eerste hit op google als je zoekt op 'taking ownership of NTFS files':
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Dat zou de truuk moeten doen. Eventueel na die procedure het hele eigenschappen scherm afsluiten, dan opnieuw de eigenschappen openen en dan kun je de rechten wel aanpassen.

PS: Die 1ste hit op google verwijst dus naar How to take ownership of a file or folder in Windows XP (NL)

[ Voor 18% gewijzigd door SKiLLa op 10-05-2007 20:08 . Reden: de PS: ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb dus dit zelfde probleem, echter bij stap 2 vh artikel heeft men het over een tab "beveiliging" deze heb ik niet als ik de actie rechter muis/eigenschappen doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:49:
IK heb dus dit zelfde probleem, echter bij stap 2 vh artikel heeft men het over een tab "beveiliging" deze heb ik niet als ik de actie rechter muis/eigenschappen doe
Als je XP Home draait moet je even in veilige modus opstarten om die tab te zien te krijgen. Vlak voordat het windows logo op je monitor komt even op F8 drukken en dan veilige modus kiezen in het menu.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weliswaar XP Pro maar idd in veilige modus kwam de tab tevoorschijn, heb gedaan wat in de manual stond maar nog kom ik er niet in, de mappen lijken ook allemaal leeg te zijn, hij geeft overal 0kb aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:25:
maar nog kom ik er niet in, de mappen lijken ook allemaal leeg te zijn, hij geeft overal 0kb aan
Omdat je geen rechten hebt kun je de inhoud ook niet uitlezen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:25:
Ik heb weliswaar XP Pro maar idd in veilige modus kwam de tab tevoorschijn, heb gedaan wat in de manual stond maar nog kom ik er niet in, de mappen lijken ook allemaal leeg te zijn, hij geeft overal 0kb aan
Bij pro moet die tab er standaard staan als je eenvoudig delen uitzet. Je ziet idd ook 0 KB als je geen rechten hebt. Kijk maar eens bij de verborgen map system volume information.
Dus stap 1: maak jezelf eigenaar van de map en OK alle vensters weg. Stap 2: voeg nu de rechten toe aan de juiste naam.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar zet ik eenvoudig delen uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
In Windows...

Acties: