Toon posts:

Gigabyte K8NS Ultra nForce3 bordje.

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het denken van misschien mijn huidige systeem te vernieuwen of wat aan te passen. Aangezien ik geen extreme eisen stel aan mijn pc zou een (zinvolle) upgrade op zich meer dan genoeg zijn.

Alleen ben ik al enkele dagen een het rondlezen en informeren hoever ik zou kunnen gaan.

Het systeem bevat een GA K8NS Ultra nForce3 bordje met 2x256meg.

2x 512 of 2x 1gig gehugen zou zondermeer moeten gaan (geen 4 banken gebruiken op dat bord, I know), maar wat me meer interesseert is tot hoever ik kan qua CPU. Stel dat ik ergens nog een cheap S939 of Opteron CPU vind, wat werkt er nog op mijn bord ?

De laatste BIOS is van eind 2005 en verder spreekt Gigabyte nergens over een cpu list, ik zoek dus eventueel iemand die uit ervaring weet tot hoever dat bordje CPU's slikt. Trekt hij eventeel een S939 X2 (stel dat ik die ergens goedkoop kan vinden) ?

DIt is geen topic uit luiheid, ik kan gewoon nergens informatie vinden of het zinvol is dit bordje uit te breiden of toch maar beter iets gelijks nieuws te halen. Wat dus beetje overkill is aangezien alles nog steeds perfect werkt.

Maar ja... sneller mag altijd.. dermee. Gamen doe ik niet, wel vaak allerhande 'data processing' dus elke (merkbare) snelheidswinst is hetgeen me interesseert.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sorry dat ik het zeg, maar dit is wel luiheid. Het kostte me nog geen minuut om precies die info van de Gigabyte site te halen die je nodig hebt.

http://www.gigabyte.com.t..._List.aspx?ProductID=1839
Er staat per cpu zelfs bij welke bios versie je nodig hebt.

En de cpus staan gewoon in de PW: http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

Verwijderd

Topicstarter
Die lijst heb ik dus langs geen kanten gevonden op die site.

Bedankt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gewoon zelf zoeken dus. Waarschijnlijk vergeten op 'support' te clicken ofzo...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.