Tweakers,
Ik trek net een nieuwe HP U320 SCSI schijf uit de verpakking met daarbij een nieuwe HP LSI U320 SCSI controller. Ik hang ze in m'n server en het eerste wat ik wou gaan doen is kijken wat voor performance dit setje kon halen in tegen stelling tot mijn SATA RAID0 setup.
Ik zet HD Tune 2.53 aan en schrik van verbazing. Ik bench m'n SCSI setje en kom tot de conclusie dat deze slechts een transfer rate van 33mbps gemiddeld heeft
Theoretisch gezien zouden deze schijven toch 320mbps moeten kunnen halen? Mijn SATAII schijven in RAID0 halen ongeveer 110mbps, dit lijkt me toch vrij normaal?
Ik heb het uitpakken van een bestand van 5GB vergeleken met het uitpakken op m'n RAID0 setup en SCSI-setup met elkaar vergeleken en ook hieruit kan ik zien dat mijn SCSI-setje verreweg van snel is...
Serverspecs:
Asus P5B-E
Intel Pentium D 920 ES @3Ghz
2x 512mb PC6400 Corsair @570 mhz
2x Maxtor 160GB SATAII
Windows Server 2003 R2 SP2
PC is overgeklockt, maar was al zo voordat ik het setje eraan hing!
Is de lage transfer rate te verklaren?
Everest:
Device Description LSI 53C1030 PCI-X SCSI Controller
Driver Description COMPAQ BD072863B2 SCSI Disk Device
Ik trek net een nieuwe HP U320 SCSI schijf uit de verpakking met daarbij een nieuwe HP LSI U320 SCSI controller. Ik hang ze in m'n server en het eerste wat ik wou gaan doen is kijken wat voor performance dit setje kon halen in tegen stelling tot mijn SATA RAID0 setup.
Ik zet HD Tune 2.53 aan en schrik van verbazing. Ik bench m'n SCSI setje en kom tot de conclusie dat deze slechts een transfer rate van 33mbps gemiddeld heeft
Ik heb het uitpakken van een bestand van 5GB vergeleken met het uitpakken op m'n RAID0 setup en SCSI-setup met elkaar vergeleken en ook hieruit kan ik zien dat mijn SCSI-setje verreweg van snel is...
Serverspecs:
Asus P5B-E
Intel Pentium D 920 ES @3Ghz
2x 512mb PC6400 Corsair @570 mhz
2x Maxtor 160GB SATAII
Windows Server 2003 R2 SP2
PC is overgeklockt, maar was al zo voordat ik het setje eraan hing!
Is de lage transfer rate te verklaren?
Everest:
Device Description LSI 53C1030 PCI-X SCSI Controller
Driver Description COMPAQ BD072863B2 SCSI Disk Device