Ubuntu 7.04 + hidden SSID = Geen connectie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikeforce
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Sinds korte tijd draai ik Ubuntu 7.04 op mijn TravelMate 2310 met een Atheros AR5005G 802.11 abg NIC. Alles draait perfect, alleen het draadloos internet doet moeilijk.

Wanneer ik Ubuntu automatisch laat zoeken, vindt 'ie mijn draadloos netwerk niet. Dus wil ik de draadloos netwerk connectie handmatig invoeren via 'Connect to Other Wireless Network...' Dit vul ik allemaal precies hetzelfde in als eerder bij Windows XP, echter Ubuntu kan geen verbinding maken en blijft hangen op 'Attempting to join the wireless network'.

Na de SSID broadcasting aangezet te hebben werkt alles wel prima. Dit is echter niet wat ik wil in verband met de veiligheid van het netwerk.

Kortom: Wat kan ik doen om hier het internetten met een hidden SSID via Ubuntu 7.04 mogelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Type eens in de terminal "iwlist scan" in, als je daar je netwerk ziet (te herkennen aan zowel SSID=<hidden> en het mac adres van je router) dan moet het goed gaan. Wat gebruik je om te verbinden? Als er gebruik gemaakt word van WPA_Supplicant, dan moet je je netwerk in dat .conf bestand zetten. Ik heb thuis ook een hidden wireless en werkt prima. Ik gebruik Xubuntu en geen netwerk manager, doe alles via config files in /etc/network/interfaces en /etc/wpa_supplicant/wpa_supplicant.conf.

Lees het volgende topic van Ubuntu forum even:
http://ubuntuforums.org/s...2834&highlight=wpa+feisty

Je kan er verder zoeken als je er niet helemaal uit komt. Er is heel veel over te vinden.

Edit:
Ik voeg een deel van mijn wpa_supplicant.conf bestand toe, kan je die een deel overnemen mocht je problemen hebben.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
ctrl_interface=/var/run/wpa_supplicant
ctrl_interface_group=root
eapol_version=1
ap_scan=1
#fast_reauth=1

#THUIS
network={
    ssid="je ssid"
    scan_ssid=1 #dit staat voor zoeken naar hidden ssid geloof ik, iig het werkt bij mij
    proto=WPA RSN #wpa en wpa2
    key_mgmt=WPA-PSK
    pairwise=CCMP
    group=CCMP
    #psk="dit is je key zoals je die bij Windows invult"
    psk=<zet hier je wpa_passphrase key in, vul in terminal "wpa_passphrase [ssid] '[wpa-key]' (met de single quote)>
}

[ Voor 30% gewijzigd door Hero of Time op 10-05-2007 20:31 . Reden: wpa_supplicant info toegevoegd ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikeforce
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Hartstikke bedankt voor je reply want alles werkt nu! :*) Met behulp van je suggesties en na enig uitgevogel heb ik alles handmatig kunnen geconfigureren. _/-\o_ Dat 'ie het verborgen draadloos netwerk niet zomaar pakt schijnt een bug te zijn in de NM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Daarom gebruik ik ook geen network manager. Bij mij kan het niet eens met WPA overweg. Stom ding. Op Ubuntuforums vind ik de meeste info, bookmark die pagina :).

Commandline FTW | Tweakt met mate