Toon posts:

Doe iets fout maar wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb net een nieuwe XP op mijn laptop geinstalleerd dus alleen maar XP. Maar nu krijg ik geen verbinding met het draadloos netwerk.Ik kan wel met de kabel er in internetten maar ik krijg geen draadloze verbinding opgestart. Hij ziet alleen maar de LAN-verbinding. Ik doe iets fout maar wat.Ik heb de originele cd-rom`s van de laptop nagekeken en alle software wat met de modem en netwerkkaart te maken heeft geinstalleerd maar het lukt me niet om een draadloos netwerkverbinding te configureren.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 23:17

job

Kijk eens bij systeembeheer of de draadloze netwerkkaart wel geinstalleerd is.

Verwijderd

Hmzz
1) Ga naar start - uitvoeren - type daar "services.msc" en zoek daar Windows Zero Configruation op. Dubbelklik hierop en zet hem bij opstarttype op 'automatisch'

2) Ga via je kabel op zoek naar je router en kijk op welk kanaal je router staat ingesteld. Dit moet een getal van 1-11 zijn en niet hoger.

Als je via cmd.exe (via uitvoeren) ipconfig intypt, geeft die dan een IP adres?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Kanaal 12 13 en 14 doen het anders ook prima.

Als hij alleen een LAN verbinding ziet wil dat waarschijnlijk zeggen dat de wireless netwerkkaart niet geinstalleerd is.
Even drivertje erop zetten dus.

Wat voor laptop heb je?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik denk ook dat simpelweg de Wireless NIC niet geïnstalleerd is, of niet goed. Controleer dat eerst.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen nog eens kijken.alvast bedankt

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem. Misschien een uitdaging, in ieder geval voor mij. Ik heb een nieuwe laptop met windows vista en dus ook een interne wlan (dell draadloze 1390 WLAN Mini-kaart). Op de een of andere manier geven instellingen aan dat ie verbonden is met het draadloos netwerk en internet. Ik ontvang ook een IP adres maar mijn internet doet het niet. Hij heeft het overigens wel gedaan (een ochtend en middag). Toen ik 's avonds terugkwam niet meer.

Als ik windows laat controleren krijg ik een foutmelding dat hij geen verbinding kan maken met de externe host.. (weet niet wat dat is en of dat het probleem kan zijn?, zoja wat ik er aan zou kunnen doen)

Met mijn oude laptop heb ik een externe WLAn en windows XP en geen problemen. (Ik weet niet of het daaraan ligt..??)

Ik kan plaatjes toesturen of hierbij plaatsen van bijv. ip config. Alleen weet ik niet hoe je plaatjes toevoegd bij dit bericht. Ik kan ze wel per mail verzenden...

Hopelijk weet iemand waar het aan zou kunnen liggen, mijn dank zou iig groot zijn!

Jan

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tis een Acer travelmate.Als ik bij apparaatbeheer kijk staat bij apparaatbeheer geen wireless adadpter. Ik heb hem wel geinstalleerd maar hij ziet hem niet? Als ik de kaart er uit haal en er weer in steekt dan geeft ie bij apparaatbeheer een vraagteken bij "netwerkcontroller". Moet ik misschien er nieuwe drivers op zetten.Hij heeft eerst gedraaid met de XP voor alleen Acer laptops en nu heb ik een originele Xp er op gezet.Weet niet of dat er wat mee te maken heeft

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar tis al gelukt.Moest dus idd nieuwe updates halen en ziedaar hij doet het weer. _/-\o_
Pagina: 1