Aangezien jij zegt dat je veel naar muziek luisterd... weet je waar jij eens naar moet kijken... (is natuurlijk puur smaak maar)
2e Hands:
Een goede stereoversterker van marantz (of een ander merk, maar die van marantz zijn over het algemeen veel te vinden op marktplaats en hebben veel bang for buck

)
En een stel Tannoy boxen, zoek eens naar de Mercury M20 series. Die heb ik ook gehad in combinatie met een Marantz versterker. Klinkt echt heel goed bij muziek. Het voordeel van deze set is dat hij niet veel gekost heeft en dat hij gewoon erg goed klinkt. Als alternatief zou je natuurlijk ook naar een set B&W DM 601 serie speakers kunnen zoeken (vond ik zelf ook erg mooi klinken). Voor de Tannoy Mercury m20's zou je niet meer als 80 euro moeten betalen 2ehands (zijn oude maar zeer degelijke speakers. Dan zoek je gewoon verder voor een wat oudere marantz stereo integrated versterker voor rond de 150 ~ 200 euro. Voor dit geld heb je 2ehands aardig wat goed geluid. Het voordeel hiervan is dat je dan erg goede stereoweergave hebt en dus ook nog geld overhoud voor een wat goedkoper surround setje voor je pc (hoewel ik betwijfel of je die nog zult gebruiken als je de combinatie van een goede marantz versterker + goede tannoy, b&w boxen gehoord hebt).
Waarom raadt ik je de tannoy's aan, deze zijn namelijk erg moeilijk kapot te krijgen en zijn vaak nog in goede staat. Je zult ongetwijfeld nog betere speakers tegenkomen voor dezelfde prijs. Als je naar een andere set speakers kijkt van ouder als 10 jaar moet je er op letten dat deze nog in goede staat zijn. Let er op dat bij speakers met foamranden (die rand tussen het frame van de speaker en de speaker zelf) dat deze nog in goede staat zijn, vaak zijn deze bij 2ehands speakers na een korte tijd al aan vervanging toe (foamranden gaan na een wat langere periode meestal kapot, vooral bij rokerige ruimtes, dan drogen ze uit). Bij een rubberen rand hoef je je meestal niet zo veel zorgen te maken. Als deze bij aankoop goed zijn dan hoef je je meestal geen zorgen te maken. Bij de versterker kan er niet zo heel veel fout gaan. Je zou eventueel kunnen vragen of hij in een rokerige ruimte heeft gestaan (is vaak wat minder goed voor een versterker). Dit ruik je overigens ook vrij snel als je hem aanzet

.
Nieuw:
Stel nou dat je idd alles nieuw wilt kopen voor 100 euro. De marantz PM 7200 is een erg goede stereo versterker totdat je er boxen op gooit die erg moeilijk zijn aan te sturen (zoals de Infinity Delta 70's)(zie mijn andere posts onder vintage audio).
Deze versterker kost zon 400 ~ 500 euro nieuw (zal nu wel iets goedkoper zijn, toen ik hem kocht was hij ong deze prijs).
Dan koop je als speakers een leuk setje Castle Speakers (deze worden vaak in combinatie met Marantz gebruikt). Deze kosten ook rond de 500 euro. Zo heb je voor 1000 euro een erg leuke stereo set voor muziek.
Het belangrijke is dat je gewoon een goede versterker koopt en vervolgens bij bijvoorbeeld een Hi Fi zaak of bij iemand (marktplaats) langsgaat met je versterker en dan gaat luisteren. Mijn advies is, koopt nooit klakkeloos wat op marktplaats of bij een Hi Fi zaak zonder dat je het als combinatie gehoord hebt. Jij moet het mooi vinden! Laat je niet misleiden door verkooppraatjes!
[
Voor 18% gewijzigd door
Annihilism op 11-05-2007 15:05
. Reden: was nulletje vergeter bij bedrag ]