Me coppermine loopt op 1.94V, dat is teveel, toch¿

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://thexer.telefragged.com/temp/cmine194v.jpg
Volgens Sisoft Sandra loopt 'ie op ong. 1.95V. ['t is een Cu'mine 600e]

Maar ik zou toch zweren dat een CU'mine op 1.65V moet lopen.
Gezien het feit dat 'ie maar 41 graden word, schijnt het niet zoveel kwaad te kunnen...
Of me temp meter staat niet goed natuurlijk.

P.S. Me Videokaart [TNT2] word 56 Graden. [niet overgeklokt], is dit een beetje normale temp.¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

1,94v is wel wat veel jah, maar als ie goed gekoeld is dan gaat ie nog wel effe mee, maar geen jaren :(

1,65 is standaart.

Die temp meters kloppen voor geen ruk, tis een indicatie, meer niet.

Verwijderd

TNT kaart moet je ff een Pentium coolertje op schroevn....

Maar je BIOS, wat geeft die voor een temperatuur aan van de CPU?

Een Coppermine mag maximaal 1,85 volt hebben, de mijne loopt op 1,75 ivm stabiliteit.
En zoals je zelf al wist, standaard is 1,65 volt. http://come.to/hardwarexpo

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
moet je ff in de bios kijken, kijk sisoft sandra kan het best verkeerd hebben dus kijk ff in de bios daar staat het ook, en je weet het (aangezien sisoft dus z'n beetje elk mb aankan , en de bios word gedeeltje lijk speciaal geschreven voor een range chipsets/mb,

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:10
Ligt het nou aan mij of draait je fan maar op 2500 rpm? Das toch veels te weinig? Die van mij draait standaard op 5000rpm. Is dat wel goed dan wat jij hebt?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
max 1.85 voor coppermine? mijn celly2 533@940 loopt op 1.9, 30 graden wordt ie idle. ik overweeg 2.0 v voor nog verder overklokken.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Mobo zegt 2.0 V
Bij de volgende herlaars dus toch maar FF op 1.65V zetten.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Je ventilator draait inderdaad wat langzaam, maar goed.... de temperatuur lijkt me niet het probleem (er van uit gegaan dat die goed wordt weer gegeven). Je kunt wel beter voor zorgen dat je dat voltage naar beneden krijgt. Het geheel kan dan misschien wel goed werken op 2 Volt, maar de Coppermine is gemaakt voor 1,6 Volt. Waarschijnlijk dat een BIOS update je kan helpen, uit de gegevens van SISoft Sandra haal ik dat je een MSI 6163 Moederbord hebt, een BIOS update daar voor kun je halen op http://www.msi-computer.nl /

Succes

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 23:19

Daniel

Kapitein NCC-1701
Sandra heeft de eigenschap dat ze maar wat gaat gokken als ze de chip die dit soort info doorgeeft niet helemaal snapt

Ik zou meer vertrouwen op wat er in het BIOS staat of wat progs als Motherboard Monitor aangeven.

Volgens Sandra draait een Duron op 0,05 volt en doet de fan 25 rpm ofzo

Verwijderd

ach ja mijne draait op 2volt en draait tot nu toe nog prima
Pagina: 1