[DVD] Sony DRU-710A geen 16 speed

Pagina: 1
Acties:

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:52

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Ik heb met Kerst 2005 een Sony DRU-710A gehad. Had speciaal die uitgezocht omdat deze een zwart frontje had, dvd's op 16 speed kon branden en mijn vorige Sony beviel mij erg goed.

Ik heb tot enkele weken geleden op 8 speed gebrand omdat ik nog een grote stapel 8 speed dvd's had. Nu heb ik echter een maand geleden een spindel 16 speed dvd's gekocht en ik heb nergens de mogelijkheid om op 16 speed te branden. Enige waar ik uit kan kiezen is 2.4x, 2x, 4x of 8x.
Omdat ik de drive al een lange tijd in bezit had begon ik aan mezelf te twijfelen en dus maar even ge-google'd naar de specificaties. Maar op verschillende sites van zowel winkels als sites als hardware.info staat dat deze 16 speed aankan.

Dus ik mailen naar Sony waar het aan zou liggen. Krijg ik de volgende zeer korte mail terug:
Deze drive kan geen 16 speed disks aan helaas.
Heeft elke website het fout en kan deze drive idd alleen maar op 8 speed branden of heeft die gast van Sony ongelijk en doe ik iets verkeerd?

Ik heb de laatste drivers en ik gebruik Platinum DVD+R 16 speed schijfjes.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 07:26

trixx

-CTU- SuiZide

Welk prog gebruik je?

Mischien moeten ze info op de site dan gaan aanpassen

[ Voor 81% gewijzigd door trixx op 10-05-2007 17:28 ]

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:32

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sony DRU 700A en 710A hebben firmware updates nodig om met de nieuwere dvd-/+r op de volle snelheid te schrijven.

Mijn drive (700A) kon ook opeens niet op 8x branden, terwijl dit in het verleden wel kon. Heeft gewoon te maken met de aanwezige 'goedgekeurde' codes voor media in je firmware :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Nero 6, zat geleverd bij de drive.

Maar snap eigenlijk meer niet waarom elke site aangeeft dat die drive op 16 speed kan branden (en dat het ook op de doos stond) en dat Sony nu ineens zelf zegt dat het niet kan.

Had ook nog een compatibility lijst gekregen en daar gaat het ook maar tot 8 speed:
http://sony.storagesuppor...diainfo_gb_all040820.html

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:32

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Alhier de laatste firmware voor de DRU 710A. Ze geven niks aan over extra compatibility met media, maar die is er wel :)

http://sony.storagesupport.com/dvdrw/firmware.htm

Jouw drive kan wel degelijk op 16x branden..

[ Voor 12% gewijzigd door Michael Knight op 10-05-2007 17:39 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Die firmware BYX5 had ik er al opstaan, maar gaf dus geen verschil.

En ik ga eerder denken dat het aan mijn XP ligt (iets niet lekker geconfigureerd in de hardware) of aan mijn schijfjes. Want lijkt me sterk dat er op elke site wordt gezegd dat deze drive 16 speed aankan en dat er nu een of andere Sony-noob aankomt met dat het niet kan...

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 07:26

trixx

-CTU- SuiZide

Je kunt het beste toch ook nu andere opties proberen. Ander systeem, ander schijfje en ander software.

Het is natuurlijk wel even afwegen hoe belangrijk je het vindt om op 16x te branden. Er gaat nu wel wat tijd inzitten om het allemaal te fixen.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Pagina: 1