Game pc budget 1500

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-01 06:25
Na de aankoop van de mislukte laptop heb ik nagedacht om er eentje samentestellen want zo denk ik dat de pc langer meegaat en minder kapot gaat.

Ik wou graag een goeie game pc rond de 1500 euro en daarvoor heb ik ook paar eisen

Eisen:
1:3 jaar garantie
2: spellen moeten goed speelbaar zijn en ook als er na 2 jaar weer nieuwe spellen ofzo komen
3: Hij moet na 3 jaar nog uitbreidbaar zijn
4: Zou ik gaan overclockenof niet?

Heb zelf al geprobeert een systeem samentestellen

Processor E6700
Omdat die erg snel is en maar 280 euro kost^^

Moederbord
Heb ik weinig verstand van ik wil 1 dat uitbreidbaar is en 4 ram slotjes zijn en max 8 gb en natuurlijk ook uitbreidbaar

Videokaart
8800 GTS 640 Mb of 8800 GTX
Ze zijn volgens mij wel goed en ondersteunen Dirext10 en zullen denk ik alleen nieuwe games wel aankunnen

Ram
1 slotje van 2 gb zodat ik later meer erbij kan doen(merk kingston?) of is beter 2 ram van 1 gb erin te doen?

Hardeschijf
2 van 320 gb klinkt wel goed en ze zeiden dat seagate wel goed was?En is het beter om 1 erg snelle harde schijf te nemen voor windows?

Fan's en Koelers
ik wou er eigenlijk 5 fans en koelers erin zodat de pc niet te warm wordt heb slechte ervaring met pc's die wel erg warm werden

Kast
Ik zat te denken over iets zoals alienware maar Cooler Master Mystique 632 Steel,Sidew,Black + Silv Front vond ik ook mooi en kost 66 euro

Voeding
Heb ik weinig verstand van en heb jullie raar nodig

Vragen:

1 Wat vor verschil zitten tussen voedingen
2 Wat voor merk koeler koelt het beste?
3 1 slotje ram van 2 gb? of is beter 2 slotjes van 1 gb te kopen

Dit heb ik via tijdschriften gevonden en op google

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Als jullie nog overige aan- of opmerkingen hebben; brand los.

Milad

ps als het dit keer weer niet goed is effe melden dan verander ik het want dat is beter dan locken^^

[ Voor 13% gewijzigd door weebeast op 10-05-2007 17:39 ]

Verwijderd

groeten doen is hier tegen de policy :) en ook geen 'wat moet ik kopen' threads

Zo te zien ben je hier al vaker op gewezern (aan je ps noot) :p

tip: gebruik de zoekfuncties op de losse hardware onderdelen die je hebt uitgekozen. verzamel meningen van mensen uit beoordelingen en verbreed je zoektocht tot meer als dit forum alleen :)

Onder andere de webshop van alternate bevat een hoop informatieve beoordelingen op veel verkochte produkten en bied een hoop informatie op een rij :)

Verwijderd

Turkish in "Nieuwe Pc Samenstellen"
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

jouw topicstart voldoet niet en daarom gaat hij op slot :)
ps als het dit keer weer niet goed is effe melden dan verander ik het want dat is beter dan locken^^
Bij deze heb ik het maar even alvast gemeld :)
Kijk anders nog even naar mijn reactie: Verwijderd in "Nieuwe Pc Samenstellen"

Je schreef:
bedankt voor de links^^ het gaat om de bedrag van 1500 euro en ik ga 100% niet voor een laptop
Maak zo een nette topic start als de links :)

@ Jedi hieronder, ik heb het gemeld aan TS heb geen topic report gemaakt :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 17:20 ]

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:16:
Bij deze heb ik het maar even alvast gemeld :)
Nadat je een topic report hebt gemaakt: meld het dan alsjeblieft niet in het topic! Dat is sfeerverpestend, flame-uitnodigend en heeft geen enkel nut. We zien liever 42 identieke TR's dan een ontspoord topic omdat jij het zonodig daar moest melden!

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• weebeast
gezien je post ga ik er van uit dat je niet echt veel verstand van pc's hebt (is helemaal niet erg )
de E6700 is zonden van die 80 euro, neem dan de E6600.
wacht even af wat de kaarten van Ati doen. de 8800 is van Nvidia.
Bij www.alternate.nl kom je aan het volgende systeem voor 1500 euro bijv

Moederbord
GigaByte N650SLI-DS4 1333mhz bus (future proof voor quadcore ook) 159 euro
of
Asus P5N32-E SLI+ zelfde als de gigabyte maar dan 179 euro
of Asus P5N32-E SLI Retail als je SLI wilt (2 videokaarten) voor 209 euro

Processor
Intel® Core™ 2 Duo E6600 219 euro
de E6700 is 80 euro meer voor weinig. Als je echt wat over hebt kan je het overwegen uiteraard

Videokaart 300-400 euro
Als het echt mainly gefocussed is op gamen kan je op dit moment de 8800GTX het beste nemen. Ik zou nog ff afwachten wat Ati doet met hun kaarten. 2 voordelen: ze zijn wellicht sneller/beter en de 8800 zal dalen in prijs

Systeemkast + voeding
Antec Lifestyle Sonata II 129 euro
hoor ik erg positieve geluiden over (stil, ziet er goed uit etc) + er zit nog een voeding bij van 450 watt. Al denk ik wel dat wanneer je een grote upgrade doet, deze wel vervangen moet worden. Of juist niet omdat ze tegenwoordig ook proberen het stroomverbruik te verminderen.

Harde schijven
2x Seagate Barracuda 7200.10 320 GB. 150 euro (voor 2)
Als het kan laat deze in Raid 0 draaien. Hierdoor word het 1 en ander sneller (opstarten pc)

Geheugen
Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit 2048 MB, 2 stuk(s), PC2 6400, CL4 4-4-12 149 euro
als je niet gaat overklokken zou je pc5300 kunnen nemen maar aangezien de prijzen blijven dalen is dit een perfecte keuze lijkt mij. snel en redelijk goedkoop van een goed merk.

Extra koeler behuizing
Scythe S-Flex 800 19 euro
voor extra koeling van je kast (en videokaart + proc) een stille koeler

Processor koeler 50 euro (ruim genomen)
Lees dat het voornameklijk gaat tussen 2 koelers geloof ik. Weet alleen ff niet pcies welke. Artic freezing en scythi infinity ?????

DVD brander
Samsung SH-S183L 35 euro
DVD speler
Samsung SH-D163A 19 euro

je kan dit ook bij www.azerty.nl of www.sallandautomatisering.nl samenstellen, die zijn wat goedkoper over het algemeen. Totaal kom je ongeveer op 1350 in de duurste situatie bij alternate.
Je kan altijd een net ff wat beter moederbord, processor (E6700), videokaart of geheugen nemen als je er meer voor wilt uitgeven.
Als je hem laat assembleren + 3 jaar garantie ben je 89euro voor garantie kwijt, 20 euro voor de raid 0 en dan nog de assemblade kosten. Dus met dit systeem kom je bij alternate netjes aan de 1500 euros

1 3 jaar garantie: DONE
2: spellen moeten goed speelbaar zijn en ook als er na 2 jaar weer nieuwe spellen ofzo komen: met de 8800GTX of 2900XTX is dit zeker het geval
3: Hij moet na 3 jaar nog uitbreidbaar zijn: Moederbord heeft een snelle bus + ondersteuning voor quadcores en de Asus P5N32-E SLI Retail heeft SLI (andere ook???)
4: Zou ik gaan overclockenof niet? Ik zou dat misschien met de hulp van een ervaren iemand zeker proberen. Met dit systeem moet je makkelijk de 3Ghz kunnen halen

Dit klinkt erg goed alle vragen worden beantwoord.Als goed is ga ik tot de zomer wachten dus ik zal dan de nieuwe ati kaarten zien en mischien ook de prijs lijsten.Heeft die 2 videokaarten veel nut of is het gewoon beter om een nieuwere te kopen?Dat overclocken laat ik nog denk ik want heb weinig verstand ervan^^ Kast ziet er normaal uit:).Moederbord ziet er ook zeer goed uit want ik zie dat je hem later goed kan uitbreiden met een quadcore^^.Koeling ziet er ook goed uit en volgens mij ga ik toch maar voor de E6700^^

Bedankt voor de post

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 23:12
Waarom zou je een GigaByte N650SLI-DS4 nemen als een MSI P6N Sli Platinum maar 130 euro is ook solid caps heeft, heatpipes en dezelfde prestaties neerzet als een 680i chipset?

Verder kan je beter voor de E6600 gaan ipv de E6700 deze klokt namenlijk veel beter. Je kan hem bijna altijd naar de snelheden van een X6800 zetten en het scheelt je 85 euro.

Neem als processorkoeler een Sychte Infinity of Ninja die leveren de beste prestaties.

Specs

• weebeast
Solid_Aapie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:58:
Waarom zou je een GigaByte N650SLI-DS4 nemen als een MSI P6N Sli Platinum maar 130 euro is ook solid caps heeft, heatpipes en dezelfde prestaties neerzet als een 680i chipset?

Verder kan je beter voor de E6600 gaan ipv de E6700 deze klokt namenlijk veel beter. Je kan hem bijna altijd naar de snelheden van een X6800 zetten en het scheelt je 85 euro.

Neem als processorkoeler een Sychte Infinity of Ninja die leveren de beste prestaties.
ik zal wachten wat de andere mensen van de moederbord vinden.Maar over die processor ik weet nog niet of ik ga overclocken want als ineens iets defect raakt dan is me garantie kwijt daarom koos ik voor E6700

de koelers klinken goed want ik wil dat d pc echt goed gekoelt wordt

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Solid_Aapie schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:58:

dit is een merk keuze. Asus en gigabyte zijn de marktleaders en ik weet dat dit goede boarden zijn. Aangezien hij hier niet op hoeft te besparen is een gigabyte of asus eigenlijk zoiezo een goede keus. Maar idd de msi voldoet op papier aan dezelfde specificaties

-----------------------------------------------------------------------
Dit klinkt erg goed alle vragen worden beantwoord.Als goed is ga ik tot de zomer wachten dus ik zal dan de nieuwe ati kaarten zien en mischien ook de prijs lijsten.Heeft die 2 videokaarten veel nut of is het gewoon beter om een nieuwere te kopen?Dat overclocken laat ik nog denk ik want heb weinig verstand ervan^^ Kast ziet er normaal uit:).Moederbord ziet er ook zeer goed uit want ik zie dat je hem later goed kan uitbreiden met een quadcore^^.Koeling ziet er ook goed uit en volgens mij ga ik toch maar voor de E6700^^
------------------------------------------------------------
als je tot de zomer w8 (welke datum mag ik dan aan denken). Dit kan nogal wat invloed hebben op je samenstellen. Deze samenstelling is voor dit moment. 2 videokaarten heeft nut als je een echte game freak bent en alles op uber resolutie wilt spelen op een hele hoge resolutie (*1600 - 1200* is nog laag dan). Grote kan s dat je beter over 2 a 3 jaar een nieuwe videokaart wilt kopen. Daarom is het nu ook zonde om 400+ voor een kaart uit te geven.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• weebeast
ja dat is eigenlijk wel zo die gtx kost 525 en dat is de goedkoopste^^ heb effe de syteem samengestelt en kwam op 1680 met asus moederbord die met sli

Verder wou ik hem kopen
begin juli zoeits maar ik zag geen raid 0 montage bij azerty:S had wel 3 jaar garantie met montage en wat is raid 0 eigenlijk?:)

Verwijderd

weebeast schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:17:

[...}

Verder wou ik hem kopen
begin juli zoeits maar ik zag geen raid 0 montage bij azerty:S had wel 3 jaar garantie met montage en wat is raid 0 eigenlijk?:)
Wikipedia Link!

Hier houden ze dus niet zo van op GoT...

• weebeast
ik reopen deze topic weer op 29 juni en als er niks nieuwe ebrij is gekomen dan wordt het deze syteem^^

Verwijderd

Echt net om lullig te doen weabeast (zie: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics), maar na 2 weken zonder reacties gaat een topic sowieso op slot en kun je 'em niet 'reopenen'. De link: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? ken je uiteraard al. Lees het nog een keer door, zou ik zeggen.

Besluit overigens niet om een systeem te kiezen omdat er hier geen reacties meer komen, maar houd jezelf een beetje op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Bijvoorbeeld: P35 mobo's, Ati DX10 kaarten, etc. Lees de reviews en volg de andere topics in CSL. De frontpage van Tweakers is overigens ook een mooi startpunt.

S6!

Verwijderd

*kuch*dit systeem*kuch*

Mobo
Gigabyte p965-DS4:

Verbruikt minder stroom dan de nvidia varianten en is net zo goed.
Proc
E6600:
Overclocken is niet zo moeilijk hoor. Daarom een E6600. 400mhz bus = 3,6 ghz :D
Mem
PC6400 2048GB in dualchannel van noem maar een merk:
Laat lekker de ruimte voor een overclock.(kingston ofzo)
Vid
8800GTS 320mb:
Je zegt niet op welke resolutie je speelt. op 1280 is 320MB voldoende.
Koeler:
Sja. Ninja of Infinity. Geen zalman. Zalman is wel goed maar je betaald er te veel voor.
Kast
Cooler Master Silentium T4 pro:
Met 500 watt voeding. Moet een mooi kastje zijn maar das nog al persoonlijk.
Hd
3x Seagate 320GB:
Voor Raid 5. Zodoende kan je een hardeschijf verliezen.
http://balusc.xs4all.nl/srv/rai-int.html

[schreeuw mode]RAID IS GEEN EXCUUS OM GEEN BACKUP TE MAKEN[/schreeuw mode]

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 19:01 ]

Verwijderd

Wederom een mooi lijstje Reinman!

Pstt... deze review al gelezen?

Btw.: houd er rekening mee dat de Silentium T4 Pro (mooi ding overigens!) nogal slecht leverbaar is. In de pricewatch enkel bij EuroMaxi en Freezing Hardware op korte termijn (zie:pricewatch: Arctic Cooling Silentium T4 Pro (ATX, 500W, Zilver/Zwart)

Verwijderd

Vette Mobo :9~ .

Alleen kan ik het hier alleen maar mee eens zijn.

"Currently, those that own an Intel 975X, P965 or an nForce 6 series motherboard have no real need to purchase an Intel P35 based board. Having said that, we imagine the majority of users planning on building a Core 2 Duo system will give the P35 a miss at this point as there are much cheaper options available offering similar features. Nevertheless the Gigabyte P35-DS4 is a stellar product, but at $230 US it’s a pricey option and with motherboards such as the ASUS P5N-E SLI costing just $140 US, it’s hard to fork out almost $100 US for this slightly updated version."

Ze zeggen precies hoe ik er ook over denk: Te duur voor te weinig extra. Zeker voor een niet die-hard overclocker.
Verder wel een serieus vet bordje. Gigabyte FTW! (doh fanboyism).

Goeie tip voor de T4 pro! Ben zelf ook aan het kijken naar een goeie kast met voeding er in en de meeste zijn of lelijk of hebben een slechte voeding of te weinig watt(minimaal 450 watt 80% lable).
De T3 pro dan? Die ziet er bijna het zelfde uit en ook 500 watt.
pricewatch: Arctic Cooling Silentium T3 Pro (ATX, 500W, Zilver/Zwart)
En anders de T2 pro. Alleen vind ik de T2 wat te bling bling.
pricewatch: Arctic Cooling Silentium T2 Pro (ATX, 500W, Zilver)

edit:
en euh... "Wederom een mooi lijstje Reinman!"
Houd je me in de gaten?!?!? :|

Verwijderd

Thnx dat je het met me eens bent wat de P35 DS4 qua specs! Het leukste is dat je de $$ kunt vergeten. Kijk eens naar deze Azerty (pre-order) Link... :) !! Releasedatum: ...any moment!

Kijk, nou wordt ie leuk!!

Wat de Arctic Silentium Pro serie betreft... Alle reviews geven aan dat we hier met quality behuizingen te maken hebben, dus dat zit wel snor :) !! Het uiterlijk is persoonlijk zoals vele malen gesteld... Toen ik de T2 in levende lijve mocht aanschouwen (en aanraken) vielen me vrijwel 2 dingen als eerste op: Die lelijke plastic voet op (die bij alle T's van de serie gebruikt wordt). Enneh... de T2 (en ik denk zo de T3) is i.t.t. de T4 nogal errug krap bemeten (en toch nog een redelijke airflow :) !). Dat was dus het mooie aan de tip over de T4, lijkt me!

Edit: Nee hoor ik hou je persoonlijk niet in de gaten, maar wel posts met zinnige inhoud! Btw.: jij was toch diegene die me het verschil tussen de DS3P en de DS4 (Intel P965) heeft duidelijk gemaakt (qua cooling enzo)?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 23:10 ]

Verwijderd

_/-\o_ € 152,39 _/-\o_

P35-DS4 is zeker goed aan de prijs. Helemaal mee eens dat het een P35-DS4 moet zijn. Past ook makkelijk nog in het budget.
Edit: ik wij nog ff hier naar toe:
[OC] Intel Bearlake Overclocking - Ervaringen

Ik heb de T2 ook in het echie gezien en inderdaad vond ik hem ook wat krap (en wel erg ali g ;) ). Mijn maat die mee was die vond hem ook te klein, maar dat vond ik niet zo gek, das een big tower man ;). Die plastic voet word gebruikt bij het in en uit gaan van lucht voor de voeding en de kast als ik hun website mag geloven :P. Persoonlijk vind ik de Stacker 830 en de Armor erg mooi. Erg duur ook.

Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/mainfeatures/STPro_Terrmodynamics_225.gif

Edit: Ja dat was ik:
Verwijderd in "game PC, budget ca. € 1600,-"
En me vrienden maar zeggen dat ik alleen onzin uitkraam :z

Edit reactie: de :| was als je een stalker was geweest ;) :P. Dat en zo kijk ik als ik paranoide word :+

Edit2 reactie: Ik ziet het, het is natuurlijk artic cooling 8)7. Persoonlijk laat ik het merk liever weg en spreek ik gewoon over een Silentium T4 pro of een p965-DS4. Maar voor de volledigheid prop ik het er altijd maar bij. En me vrienden hebben ook wel gelijk hoor :+ .

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 00:11 ]

Verwijderd

Ach so!

Ali G vs Airflow dus :) ! [Wist niet dat die voet met de airflow te maken had - knap gevonden van Arctic!]

Persoonlijk zou ik voor de Mysitque 631 (deurtje 180 graden gedraaid) gaan, of als een deurtje uit den boze is: voor een redelijk betaalbare Lian Li (classic box look) gaan... + een pro PSU (Antec Neo, Seasonic S-12 of die Zalman 460W nogwat... :) ) Maar jah joh ... budget hè!

Maar idd.: die Arctics zijn qua kwaliteit niet verkeerd!

Btw: What's with the " :| ". Het was positief bedoeld hoor!

[Edit: Thnx voor de "[OC] Intel Bearlake Overclocking - Ervaringen" link. Gaan we bijhouden!!!]

[Edit2: lees nu pas dat je de Silentium Pro T4 aan Coolermaster hebt toegeschreven in je boodschappenlijstje. geen wonder van die vrienden... Geintje :) !!]

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 23:54 ]

• weebeast
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:59:
*kuch*dit systeem*kuch*

Mobo
Gigabyte p965-DS4:

Verbruikt minder stroom dan de nvidia varianten en is net zo goed.
Proc
E6600:
Overclocken is niet zo moeilijk hoor. Daarom een E6600. 400mhz bus = 3,6 ghz :D
Mem
PC6400 2048GB in dualchannel van noem maar een merk:
Laat lekker de ruimte voor een overclock.(kingston ofzo)
Vid
8800GTS 320mb:
Je zegt niet op welke resolutie je speelt. op 1280 is 320MB voldoende.
Koeler:
Sja. Ninja of Infinity. Geen zalman. Zalman is wel goed maar je betaald er te veel voor.
Kast
Cooler Master Silentium T4 pro:
Met 500 watt voeding. Moet een mooi kastje zijn maar das nog al persoonlijk.
Hd
3x Seagate 320GB:
Voor Raid 5. Zodoende kan je een hardeschijf verliezen.
http://balusc.xs4all.nl/srv/rai-int.html

[schreeuw mode]RAID IS GEEN EXCUUS OM GEEN BACKUP TE MAKEN[/schreeuw mode]
leuke lijst maar de kast vind ik wel lelijk en de 8800 gts 320 mb gaat volgens mij geen 2 jaar mee ofwel met de spellen?Ik wil niet gaan overclocken want anders verlies ik mijn 3 jaar garantie daarom wou ik de E6700 :)

Verwijderd

Neej die gaat geen 2 jaar mee, maar je houd geld over waardoor je binnen een jaar een nieuwe kan kopen die beter is dan je GTX nu.

Sja, kasten zijn erg persoonlijk. Deze vind ik wel mooi :P. Anderen hebben liever een sonata II of III. Die vind ik dan weer erg lelijk.

Ik wil wel es weten hoe ze gaan aantonen dat je overgeclokt hebt ;). Als je niet zo hard overgaat clocken dat je je proc sloopt(wat je niet doet op 3,6ghz) is er niets aan de hand.

Oeh, en neem de P35-DS4, met de nieuwe intel chipset. Dies niet zo veel duurder.

• weebeast
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:20:
Neej die gaat geen 2 jaar mee, maar je houd geld over waardoor je binnen een jaar een nieuwe kan kopen die beter is dan je GTX nu.

ja dat kan^^ maar mischien zijn de prijzen gedaald als ik hem wil kopen:)

Sja, kasten zijn erg persoonlijk. Deze vind ik wel mooi :P. Anderen hebben liever een sonata II of III. Die vind ik dan weer erg lelijk.

Antec Lifestyle Sonata II vindt ik wel mooi en die wordt het dan

Ik wil wel es weten hoe ze gaan aantonen dat je overgeclokt hebt ;). Als je niet zo hard overgaat clocken dat je je proc sloopt(wat je niet doet op 3,6ghz) is er niets aan de hand.

daar dacht ik dus ook al aan hoe kunnen ze aantonen?:P als iemand dit ondersteund dan neem ik de E6600

Oeh, en neem de P35-DS4, met de nieuwe intel chipset. Dies niet zo veel duurder.

is goed zal ik doen:P

Verwijderd

Op het moment dat de prijzen gaan dalen voor GPU's is er vaak een nieuwe serie uit ;). Die voor het geld betere prestaties en of nieuwe features bied.

Verwijderd

ik zie bij azerty dat de GA-P35-DS4 en de GA-965P-DS4 maar iets van 1 euro schelen! dus dan kunnen we beter voor de 1ste gaan, hoewel de nieuwe chipset weinig verbetering bied?

ook zag ik dat de GA-P35-DS3 nu wel goede raid ondersteuning bied of heb ik het fout?

Verwijderd

Dat zie je fout. De GA-P35-DS3 bestaat niet. Het is namelijk de GA-P35-DS3R. (Je hebt de P ook weer, maar zonder aanduiding bestaan ze (nog) niet.).

http://www.gigabyte.eu/Pr...pe=socket+775#Intel%20P35

Wat wel klopt is dat de DS3R nu Intel raid heeft dankzij ICH9R. Die is veelbeter dan de raid die op de P965-DS3 zit.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 10:52 ]

Verwijderd

weebeast schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:51:
[...]

leuke lijst maar de kast vind ik wel lelijk en de 8800 gts 320 mb gaat volgens mij geen 2 jaar mee ofwel met de spellen?Ik wil niet gaan overclocken want anders verlies ik mijn 3 jaar garantie daarom wou ik de E6700 :)
Leuk (handig) topic, wil ook een eigen PC gaan bouwen!

Met de keuze van behuizingen ben ik niet zo goed, maar mij lijkt de Thermaltake Swing wel wat...

Verder raad ik je aan voor de 640 MB GTS te gaan, ik hoor uit verschillende hoeken de kreet komen dat DirectX 10 wel wat geheugen lust, en 320 wel eens snel te weinig kan zijn, 640 verzekerd je ervan dat je ff vooruit kunt!

Verder zou ik echt de E6600 nemen, als je hem met de E6700 vergelijkt is het verschil maar 266 MHz (x2 = 532 MHz) zou jij € 100 (bij Alternate dan he) uitgeven voor 532 MHz? Ik niet!

Ben je echt bang dat je krap komt te zitten, en heb je wel ff geduld dan zou ik de Quad versie aanraden (Q6600), deze zou makkelijk in Juli nog maar € 266 moeten kosten, waarom dan niet die, dan heb je 2.4x4 = 9.6 GHz!

Verder lijkt dat moederbord me wel wat (ik kon hem nog niet), hij kan Quad toch wel handelen? Anders zit ik natuurlijk jullie keuze weer door de war te jagen!

Edit:
Alternate zegt (in de beschrijving): ''Het GigaByte P35-DS4 moederbord, op basis van het Intel® P35 chipset, ondersteunt de Core™ 2 Duo, Quad en Extreme processoren op een 775 socket.''

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 08:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 07:55:
[...]

Leuk (handig) topic, wil ook een eigen PC gaan bouwen!

Met de keuze van behuizingen ben ik niet zo goed, maar mij lijkt de Thermaltake Swing wel wat...
Behuizingen zijn heel persoonlijk

Verder raad ik je aan voor de 640 MB GTS te gaan, ik hoor uit verschillende hoeken de kreet komen dat DirectX 10 wel wat geheugen lust, en 320 wel eens snel te weinig kan zijn, 640 verzekerd je ervan dat je ff vooruit kunt!

Bron? Ik kan ook van alles gaan beweren zonder bron, maar dat betekend nog niet dat het waar is. Wat mij verteld word is dat Dx10 efficienter is dan DX9 en dan zou ie toch minder geheugen gebruiken. Verder heeft geheugen gebruik met de grote van textures te maken

Verder zou ik echt de E6600 nemen, als je hem met de E6700 vergelijkt is het verschil maar 266 MHz (x2 = 532 MHz) zou jij � 100 (bij Alternate dan he) uitgeven voor 532 MHz? Ik niet!
Voor een niet overclocker is het nemen van een hoger geclockte versie helemaal geen slecht idee.

Ben je echt bang dat je krap komt te zitten, en heb je wel ff geduld dan zou ik de Quad versie aanraden (Q6600), deze zou makkelijk in Juli nog maar � 266 moeten kosten, waarom dan niet die, dan heb je 2.4x4 = 9.6 GHz!

Heb je nog al wat aan als programma's nog niet eens gebruik kunnen maken van dualcore. Dan is het is maar 1x 2,4. Heeft niemand je ooit geleerd dat je het aantal cores niet met de snelheid mag vermenigvuldigen? Dat klopt namelijk nooit omdat de software er soms niet 100% sneller van word.

Verder lijkt dat moederbord me wel wat (ik kon hem nog niet), hij kan Quad toch wel handelen? Anders zit ik natuurlijk jullie keuze weer door de war te jagen!
Ja dat kan. P35 en P965 kunnen bijde quadcore

Edit:
Alternate zegt (in de beschrijving): ''Het GigaByte P35-DS4 moederbord, op basis van het Intel® P35 chipset, ondersteunt de Core� 2 Duo, Quad en Extreme processoren op een 775 socket.''

nieuws: Intel introduceert P35-chipset

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 10:33 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:32

Thandor

SilverStreak

Het is beter om eerst onderzoek te plegen alvorens uit te wijken naar een topic.

Lees eens wat reviews, benchmarks en ervaringen omtrent de producten / zaken waar je vragen over hebt. Het is slechts een kwestie van goed zoeken :o.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.