Toon posts:

[Vista] system score wordt niet bijgewerkt na nieuwe driver*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb vandaag mijn geforce 8600GT ontvangen.
Na het installeren van de drivers heb ik geen vista score meer.
Als ik op bijwerken druk werkt ie hem wel bij maar daarna staat de oude score er en moet hij weer bijgewerkt worden en dan is er nog geen verbetering.
Is dit een bekend probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu gevonden dat ik de drivers van windows moet gebruiken,
gaat de videokaart dan niet terug in prestaties?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Heb je ook getest hoe de prestaties zijn in bijvoorbeeld een game of 3DMark of zit je je nu alleen maar naar dat cijfertje te staren?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat nu even om dat cijfertje. de kaart werkt verder wel goed

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zou persoonlijk niet de drivers van Windows gebruiken, de fabrikant drivers zijn altijd meer geoptimaliseerd voor de kaart.
Dan maar jammer van t cijfertje, er zijn meer problemen met de Vista prestatie-index.

(En schop je topic niet binnen 24u maar gebruik de edit-knop :) )

[ Voor 18% gewijzigd door Exorcist op 10-05-2007 19:55 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Over het algemeen zijn de laatste drivers die aangeboden worden via Windows Update prima, hoor :)
(En dat zijn meestal de laatste WHQL's van de fabrikant)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:57:
Over het algemeen zijn de laatste drivers die aangeboden worden via Windows Update prima, hoor :)
(En dat zijn meestal de laatste WHQL's van de fabrikant)
Ga ik er niet mee achteruit in snelheid enzo?

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:58:
[...]

Ga ik er niet mee achteruit in snelheid enzo?
Vergeleken met wat? De laatste beta-drivers? Nauwelijks :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

anandus schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:59:
[...]
Vergeleken met wat? De laatste beta-drivers? Nauwelijks :)
Je mist daarnaast een stuk functionaliteit, je kan *niets* aanpassen. Geen AA, geen AF, geen overlay en weet ik het allemaal. En dat allemaal omdat de prestatie index niet wordt bijgewerkt, lekker boeiend. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Exorcist op 10-05-2007 20:05 ]

• anandus
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:04:
[...]

Je mist daarnaast een stuk functionaliteit, je kan *niets* aanpassen. Geen AA, geen AF, geen overlay en weet ik het allemaal. En dat allemaal omdat de prestatie index niet wordt bijgewerkt, lekker boeiend. 8)7
Daar kan je dan toch nhancer (bijvoorbeeld) voor gebruiken?

Ik weet het niet, ik draai (meestal) beta drivers, maar volgens mij komt óf het control panel meegeïnstalleerd, of je kan zoiets als nhancer gebruiken :)

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:12

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

imho de test draaien en dan het system venster sluiten en opnieuw openen. Dan zou de nieuwe score moeten worden weergegeven. Daarnet hierzo zelf nog hetzelfde gehad.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
wat maakt dat cijfertje nou uit? Als je toch gewoon kan werken en je spellen draaien goed, dan is er toch niks aan de hand?

De drivers moeten gewoon nog verbeterd worden en dan zullen dit soort foutjes er ook uitgehaald worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 8600gt van msi OC editie.
Zit die overklok in de drivers of in de kaart zelf?
En als ik drivers van de site van nvidia haal ben ik mijn oc dan kwijt?

Verwijderd

OC zit in de bios van de kaart, drivers maken daar niets voor uit

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:09

MartNL

Ik zal vista gewoon opnieuw installeren.
Dan weet je zeker dat het goed komt. :P

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:12

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Gaat het je nou alleen om het cijfertje van je grafische kaart, of het "totaal" cijfertje? Da's de score van jouw zwakste schakel, dus als het de processor is, zal een snellere grafische kaart hier niets aan veranderen maar eigenlijk ga ik er vanuit dat je dat wel weet

Welke kaart (en score) had je hiervoor?
MartNL schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:38:
Ik zal vista gewoon opnieuw installeren.
Dan weet je zeker dat het goed komt. :P
da's wel haast bijna de meest verrotte reden om het OS er maar opnieuw op te klappen :P

[ Voor 30% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-05-2007 22:30 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
er zal wel een zwakke schakel zijn inderdaad...

Verwijderd

Zo had ik de nieuwe driver van Nvidia geinstalleerd op mijn barebone met een onboard 6150 geforce GPU. Met deze driver kreeg ik in de Vista prestatie index een voor 2d een 2.1 punt en voor 3d een 3 punt toebedeeld. Maar de oudere driver 100.65 Nvidia kreeg voor beide een 3 punten. Dus nieuwe drivers zijn niet altijd beter.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 23:13:
Zo had ik de nieuwe driver van Nvidia geinstalleerd op mijn barebone met een onboard 6150 geforce GPU. Met deze driver kreeg ik in de Vista prestatie index een voor 2d een 2.1 punt en voor 3d een 3 punt toebedeeld. Maar de oudere driver 100.65 Nvidia kreeg voor beide een 3 punten. Dus nieuwe drivers zijn niet altijd beter.
Nieuwe drivers zijn inderdaad niet altijd beter, maar baseer dat aub niet op de Vista prestatie-index zeg, dan kun je beter een 3DMark draaien of je FPS bekijken in een game.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De built in videodrivers van Vista (en XP ook wat dat betreft) zijn doorgaans basic drivers waar je geen hooggespannen verwachtingen van moet hebben qua ratings.
Wil je dat wel ben je afhankelijk van de drivers van de kaartenmaker :)

Ik maak wel een duidelijker topictitel aan, want je oude was zo onduidelijk als-ie kort was.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:54:
Ik zou persoonlijk niet de drivers van Windows gebruiken, de fabrikant drivers zijn altijd meer geoptimaliseerd voor de kaart.
Dan maar jammer van t cijfertje, er zijn meer problemen met de Vista prestatie-index.

(En schop je topic niet binnen 24u maar gebruik de edit-knop :) )
Dit "cijfertje" kan/zal er echter wel voor zorgen of Aero ingeschakeld wordt of niet...

• anandus
  • Niet online
alt-92 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 23:23:
De built in videodrivers van Vista (en XP ook wat dat betreft) zijn doorgaans basic drivers waar je geen hooggespannen verwachtingen van moet hebben qua ratings.
Wil je dat wel ben je afhankelijk van de drivers van de kaartenmaker :)
Dat valt toch wel mee?
Vista update z'n grafische kaart drivers redelijk vaak (omdat Nvidia z'n drivers vaak update).
Echt veel verschil tussen deze en de laatste beta's zit er niet, volgens mij :)

* anandus is over het algemeen wel tevreden met de drivers die Vista aanbiedt :)

Pagina: 1