OPPO DV-981HD vs Denon DVD2930

Pagina: 1
Acties:
  • 2.631 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb net mijn Sharp full HD LCD scherm binnen. Nu ben ik opzoek naar een DVD speler die kan upscalen naar 1080P. Nu werd ik attend gemaakt op de OPPO DV-981HD. Heeft iemand ervaring met deze speler en wat schijn de kwaliteits verschillen met bijvoorbeeld de Denon 2930. Beide ondersteunen ze upscaling via HDMI naar 1080P. Alleen er zit wel een behoorlijk prijsverschil tussen beiden apparaten

Verwijderd

Als je een hele goede upscaling dvd speler wilt hebben voor niet veel geld, dan moet je de oppo nemen. Ik heb hem zelf en ben er meer dan tevreden over. Uitstekende upscaling, goed geluid en in testen niet slechter beoordeeld dan de denon
Hier vind je een paar testen

http://dvd.consumerelectr.../viewarticle.jsp?id=91872
http://techdigs.net/content/view/131/42/
http://reviews.cnet.com/v...327927.html?tag=pdtl-list

Als je er een wilt hebben, moet je er snel bij zijn, want de enige winkel in nederland die hem levert heeft er nu nog 2 op voorraad. En het kan weken duren voordat de nieuwe zending weer zal binnenkomen.

http://www.livingcinema.n...eler-oppobbk-c-37_43.html

Als je trouwens geen 1080P nodig hebt is de OPPO OPDV-971H een alternatief om naar te kijken. Ik heb daar niet voor gekozen omdat ik zwart mooier vond. De 971 heeft verder een DVI uitgang en geen hdmi, maar dat is met een verloopkabel geen probleem.

Oppo komt verder regelmatig uit met firmware updates, die je zelf makkelijk kunt instaleren.

Tip: Als je toch meer geld wilt uitgeven en je houd van games koop dan niet de denon, maar een play-station3 Daar zit een blu ray speler in die met gewone DVD's een mooier beeld schijnt te geven dan welke normale upscaler dan ook. Kun je voor hetzelde geld als die denon gamen, gewone en HD films bekijken

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 02:07 ]

Verwijderd

Oppo maakt een lawaai van hier tot tokyo. Ik heb hem zelf in de winkel staan waar ik werk (frankrijk, paris om precies te zijn). Die denon heeft een andere chip en ik vind het te merken. Al op 720P zie je het verschil. Oppo vertoont toch kartel randjes bij diagonale strepen (diepte markeringen zeg maar) terwijl denon zogenaamde AA over heen gooit. niet te veel maar net precies genoeg.
Tjah en met garantie zit je bij denon altijd wel goed. En laten we maar niet over de instelling hebben op het gebied van time alining hebben en evt digitaal uit voor cinema en analoog voor cd's.
Verder vind ik gewoon de Oppo cheap aan voelen. Afstandsbediening voelt en reageert gaar aan, meganisme van de speler is gammel, lawaai wat ik al opmerkte, sloom reactie tijden.
Neem de denon, je zal er niet spijt van krijgen met een goeie FULL hd-televisie/projector. Hier moet ik je wel opmerken dat je na de 2007 19feb editie moet hebben, deze heeft iets beter upscaler en software update voor 720P over RGB / YUV digitaal wat op een projector zeer mooi egaal beeld verzorgt. Ojah hij is wat minder (heeeeel wat) minder kieskeurig met schijfjes (voor al met copy controlled schijfjes). De eerste versie had daar nogal wel eens problemen mee met slechte type dvd's /cd's. Mijn eigen DVD-3930 is zelfs nog kieskeuriger dan de 2930. Vooral met dvd's die uit amerika komen (regio vrij).

PS sorry voor mijn gaar nederlands, ben frans ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 02:27 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:13
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 01:42:

Tip: Als je toch meer geld wilt uitgeven en je houd van games koop dan niet de denon, maar een play-station3 Daar zit een blu ray speler in die met gewone DVD's een mooier beeld schijnt te geven dan welke normale upscaler dan ook. Kun je voor hetzelde geld als die denon gamen, gewone en HD films bekijken
De PS3 heeft zover ik weet helemaal geen upscaler en het DVD beeld is niks bijzonders. Er is wel een Toshiba HD-DVD speler (HD-XE1) met Silicon Optix Reon Chip welke minstens zo mooi beeld geeft als de Denon en zelfs iets goedkoper is. Dus voor minder geld én minimaal dezelfde DVD kwaliteit én de mogelijkheid tot HD-DVD's.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Abbadon schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 07:22:
[...]

De PS3 heeft zover ik weet helemaal geen upscaler en het DVD beeld is niks bijzonders.
Was ook verbaast toen ik het hoorde, maar heb nu al van 3 mensen gehoord dat ze erg enthousiast waren over het beeld van de ps3. Maar als jij daar andere ervaringen mee hebt, staat het dus nu 3-1

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:13
Ik heb geen DVD via PS3 ervaring, maar ik heb 't uit de reviews. Met niks bijzonders bedoel ik ook niks bijzonders, dus niet slecht maar ook niet bijzonder goed. Zie b.v.: http://www.areadvd.de/hardware/2007/dvdp_mastertest.shtml

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 02:11:
Oppo maakt een lawaai van hier tot tokyo. Ik heb hem zelf in de winkel staan waar ik werk (frankrijk, paris om precies te zijn). Die denon heeft een andere chip en ik vind het te merken. Al op 720P zie je het verschil. Oppo vertoont toch kartel randjes bij diagonale strepen (diepte markeringen zeg maar) terwijl denon zogenaamde AA over heen gooit. niet te veel maar net precies genoeg.
Tjah en met garantie zit je bij denon altijd wel goed. En laten we maar niet over de instelling hebben op het gebied van time alining hebben en evt digitaal uit voor cinema en analoog voor cd's.
Verder vind ik gewoon de Oppo cheap aan voelen. Afstandsbediening voelt en reageert gaar aan, meganisme van de speler is gammel, lawaai wat ik al opmerkte, sloom reactie tijden.
Over dat lawaai ben ik het niet met je eens, ik heb hem in mijn huiskamer staan en vind dat hij niet storend veel geluid maakt. Over dat hij wat goedkoop aanvoelt ben ik het wel eens. Daar zal het prijsverschil ook wel in zitten. Het toch ergens vandaan komen. Ik heb de denon 2930 hier een paar dagen te leen gehad en vond juist dat het kwalitieitsverschil niet opwoog tegen het prijsverschil. Maar ik moet erbij zeggen dat ik geen full HD tv heb. Maar ook in testen wordt de oppo opvallend vaak heel hoog beoordeeld. Ik blijf er dus bij dat je voor dat geld geen betere zult vinden, maar dat neemt niet weg dat je voor (behoorlijk veel) meer geld altijd nog wel iets beters zult kunnen vinden.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:52
Tjah en met garantie zit je bij denon altijd wel goed.
Uh nee. Als je bij een geauthoriseerde dealer koopt misschien wel, maar de importeur van Denon is berucht moeilijk met aankopen via non-authorised resellers. En aangezien zij vaak tot 35% goedkoper zijn is dat wel een dilemma. Ik heb zelf b.v. €1050 betaald voor mijn 3806 bij een webshop, i.p.v. €1499 bij een dealer. Dat risico op een probleem in de eerste twee jaar (dat dan in principe gewoon op de winkel te verhalen is) neem ik voor lief.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• AleSyS
Abbadon schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 07:22:
[...]

De PS3 heeft zover ik weet helemaal geen upscaler en het DVD beeld is niks bijzonders. Er is wel een Toshiba HD-DVD speler (HD-XE1) met Silicon Optix Reon Chip welke minstens zo mooi beeld geeft als de Denon en zelfs iets goedkoper is. Dus voor minder geld én minimaal dezelfde DVD kwaliteit én de mogelijkheid tot HD-DVD's.
Die Toshiba HD-DVD speler (HD-XE1) lijkt me ook erg interessant. Nadeel is dat je nog steeds rond 800 euri hiervoor betaald. Dat is hetzelfde ook voor de PS3 (600 euri). Qua blu-ray en HD-DVD lopen de titels gelijk op. Het is ook niet bekend hoelang gaat duren voordat de combi-speler (bluray / HDVDV) gaan uitkomen en gaan kosten. Daarom twijfel ik nog tussen een goeie DVD speler met upscaling of een blyray of een hddvd

Verwijderd

Van het merk Oppo heb ik nog nooit gehoord, maar ik kan wel getuigen dat de Denon 2930 een uiterst stille dvd-speler met een uitstekende beeldkwaliteit is.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 02:11:
PS sorry voor mijn gaar nederlands, ben frans ;)
Jouw Nederlands is uitstekend, hoor. Ik kan eigenlijk nauwelijks geloven dat je van 'La douce France' afkomstig bent. Chapeau! ;)

Verwijderd

AleSyS schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:59:
[...]Daarom twijfel ik nog tussen een goeie DVD speler met upscaling of een blyray of een hddvd
In dat geval zou ik doen wat ik nu ook doe: het voorlopig doen met een niet al te dure upscaler en wachten tot de eerste speler die zowel HD-dvd als Blu ray aankan. Die komt, Toshiba heeft pas aangekondigd dat ze de benodigde licenties nu eindelijk rond hebben.

Verwijderd

Veel beter plan: Een DVD-speler die goed is in DVD's, die ze gewoon goed zuiver doorgeeft aan een receiver, en niet meer dan dat. Die zullen lekker goedkoop te krijgen zijn, de enige eis is een component-uitgang.

En dan koop je een receiver die een knappe upscaler/deinterlacer heeft (liefst een Silicon Optix en geen Faroudja). Die laat je upscalen naar je (HD)TV toe. Zo kan ik je anraden om een paar maandjes te wachten op de aanstaande Onkyo TX-SR875. Ben je meteen klaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 14:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:41:
Veel beter plan: Een DVD-speler die goed is in DVD's, die ze gewoon goed zuiver doorgeeft aan een receiver, en niet meer dan dat. Die zullen lekker goedkoop te krijgen zijn, de enige eis is een component-uitgang.
Hm.... Als jou dat ideaal lijkt, moet je het zeker zo doen, maar mij lijkt het eerst omzetten van digitaal naar analoog en daarna weer terug, niet echt bevordelijk voor de kwaliteit. Het voordeel van een upscale DVD speler (of natuurlijk een blu ray of hd-dvd speler) met HDMI uitgang is dat je van het begin tot het eind van de keten in het digitale domein blijft.

Ik begrijp sowieso die grote voorliefde van veel mensen voor component niet, want het blijft een afgeleide van een RGB signaal en daarmee nooit beter dan RGB.

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:45:
[...]

Uh nee. Als je bij een geauthoriseerde dealer koopt misschien wel, maar de importeur van Denon is berucht moeilijk met aankopen via non-authorised resellers. En aangezien zij vaak tot 35% goedkoper zijn is dat wel een dilemma. Ik heb zelf b.v. €1050 betaald voor mijn 3806 bij een webshop, i.p.v. €1499 bij een dealer. Dat risico op een probleem in de eerste twee jaar (dat dan in principe gewoon op de winkel te verhalen is) neem ik voor lief.
Uh niet hier in Frankrijk en Limburg. Ik zie dat idd bij niet webshops in nederland vrij duur zijn ja. Hier in frankrijk is bijna elke hifi winkel wel web-gerelateerdt op zijn spullen te verkopen. Ze doen dit omdat veel mensen luisteren in de winkel en via internet kopen. Dus net als bij ons. Prijzen op web niveau en ook verkoop via internet en gewoon luister sessie organiseren. Ok soms zijn we wat duurder (voor luidsprekers) maar garantie is gewoon bij ons 2jaar plus 1jaar off-side.
Heb wel eens problemen gehad met een Denon DVD-A1XV na een upgrade voor 1080P. De add-on card was niet goed bevestigt waardoor connectors kapot zijn gegaan om de logicboard zelf en de de addon card.. kosten 1800euro. Compleet vergoed door de importeur kwa garantie. Zelfs soms buiten garantie doet ze niet moeilijk (denon 1600, software fout met 576P ). En nee ben geen Denon fan boy ofzo. Ik hou van Krell en Audison. Maar ja... bankrekening he :P :X

Goed ontopic. Zoals hier gezegt was over de Toshiba HD-DVD speler (HD-XE1) een zeer goed alternatief.
Succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 05:23:
[...]

Hm.... Als jou dat ideaal lijkt, moet je het zeker zo doen, maar mij lijkt het eerst omzetten van digitaal naar analoog en daarna weer terug, niet echt bevordelijk voor de kwaliteit. Het voordeel van een upscale DVD speler (of natuurlijk een blu ray of hd-dvd speler) met HDMI uitgang is dat je van het begin tot het eind van de keten in het digitale domein blijft.

Ik begrijp sowieso die grote voorliefde van veel mensen voor component niet, want het blijft een afgeleide van een RGB signaal en daarmee nooit beter dan RGB.
Kan ook, maar the point van mijn opmerking is dat je een DVD-speler koopt die geen scaler heeft (of een hele goedkope, als je hem dan maar niet gebruikt).

Het is sowieso grappig dat iedereen straks in 2 of 3 verschillende apparaten een scaler heeft zitten, terwijl het handiger is om gewoon 1 hele goede te hebben (ik dacht daarbij bv aan een Silicon Optix Teranex HQV ReonVX of liever nog een HQV Realta).

Het hele idee is simpel: Koop je "randapparatuur" goed, maar geef geen extra geld uit aan dure scalers oid. Zorg wel voor goede uitgangen (digitaal is natuurlijk het beste). HEt geld dat je dan min-of-meer bespaart kan je steken in een hogere klasse receiver met een hele goede scaler; En die laat je dan alle scaling-dingen doen. (dus ipv 3 "Faroudja's" zorg je voor 1 "Realta").

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:33:
Het hele idee is simpel: Koop je "randapparatuur" goed, maar geef geen extra geld uit aan dure scalers oid. Zorg wel voor goede uitgangen (digitaal is natuurlijk het beste). HEt geld dat je dan min-of-meer bespaart kan je steken in een hogere klasse receiver met een hele goede scaler; En die laat je dan alle scaling-dingen doen. (dus ipv 3 "Faroudja's" zorg je voor 1 "Realta").
Ik begrijp je betoog. Dat is ook de reden waarom ik die oppo heb gekocht. Mijn huidige reciever heeft geen hdmi in en uit en dat vind ik prima, het geluid is nl uitstekend. Als ik helemaal op HD overga wil ik een speler die zowel HD-DVD als Blu ray aankan. Die komt er, maar dat duurt nog wel een jaartje ofzo, trouwens ik vind de schijfjes op dit moment ook nog veel te duur. Vandaar nu een Oppo voor 260 euro als overbrugging. Ik denk dat het je niet mee zal vallen om een vergelijkbare kwaliteit te vinden voor die prijs.

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 21:52
De Toshiba HD-DVD speler is net zo goed als de Denon 2930 met gewone DVDs, de upscaler daarin is super. Ze kosten ook bijna hetzelfde, met als verschil dat de Tosh ook HD-DVD speelt :) Enige manco daaraan is dat hij niet regiovrij is met gewone DVDs (wel met HD-DVDs!).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
De PS3 kan na een firmware update ook DVD's upscalen naar 1080p

bron: http://www.hdtvnieuws.nl/...ling-via-firmware-update/

• AleSyS
Vandaag wa ik bij de MM in A'dam ZO en heb de SAMSUNG Blu-ray speler BD-P1000. Vrij basic speler zonder enige fratsen.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
De BD-P1000 is vrij basic inderdaad maar z'n grotere broer P1200 heeft een Silicon Image Reon chip ingebouwd en die is wel high end (en nog mooier ook vind ik)

• AleSyS
jozy schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:44:
De BD-P1000 is vrij basic inderdaad maar z'n grotere broer P1200 heeft een Silicon Image Reon chip ingebouwd en die is wel high end (en nog mooier ook vind ik)
Die P1200 heb ik nog nergens kunnen vinden. Is deze al leverbaar???

• artijn
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 01:42:
Als je een hele goede upscaling dvd speler wilt hebben voor niet veel geld, dan moet je de oppo nemen. Ik heb hem zelf en ben er meer dan tevreden over. Uitstekende upscaling, goed geluid en in testen niet slechter beoordeeld dan de denon

Als je er een wilt hebben, moet je er snel bij zijn, want de enige winkel in nederland die hem levert heeft er nu nog 2 op voorraad. En het kan weken duren voordat de nieuwe zending weer zal binnenkomen.

http://www.livingcinema.n...eler-oppobbk-c-37_43.html

Als je trouwens geen 1080P nodig hebt is de OPPO OPDV-971H een alternatief om naar te kijken. Ik heb daar niet voor gekozen omdat ik zwart mooier vond. De 971 heeft verder een DVI uitgang en geen hdmi, maar dat is met een verloopkabel geen probleem.

Oppo komt verder regelmatig uit met firmware updates, die je zelf makkelijk kunt instaleren.
Ik kan mij hier volledig bij aansluiten. Ik heb sinds kort ook de Oppo DV-981HD in mijn bezit, en ben er zeer tevreden over.
Ik had eerst een DVD-1710 van Denon, maar aangezien deze geen divx ondersteunde en er traag reageerde (wissel van lagen in dvd, doorspoelen etc) En omdat ik een dvd speler met upcaling wilde heb ik de Oppo aangeschaft

Een zeer goede speler (vooral gezien de prijs). Het beeld (Op een panasonic 37PV70) is een stuk beter dan de DVD-1710 en de speler reageerd ook erg snel.

Ik heb hem voor 250 euro gekocht bij expert 2 dagen lever tijd.

• MrUnderdude
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:31
beste Artijn,

enig idee of een in amerika te kopen speler ook in nederland werkt (ntcs/pal). Via ebay nl voor 202 euro te koop incl verzending.
nb, heb ook de 37pv70, speel nu dvd's met een dv444 van pioneer en ben wel erg benieuwd naar de mogelijkheden van de oppo. Erg prettig lijkt mij ook de audio delay, ik zit nl af en toe met lipsync problemen.
jop

[ Voor 40% gewijzigd door MrUnderdude op 20-07-2007 21:30 ]

Verwijderd

Een PS3 kan toch nooit echt een Denon 2930 vervangen of zie ik dat verkeerd? De Denon 2930 kan toch ook SUPER CD's afspelen? Dat ding is toch ook nog eens 22bit? Ik denk niet dat de PS3 zo veel geavenceerde mogelijkheden met zich meebrengt. Het blijft een speelcomputer.

Verwijderd

Heb de oppo ook staan. Aangesloten op een plasma 37PV7 van panasonic. Had hiervoor de denon dvd 1730. Moet zeggen, die was ook zeer goed. Echter, de oppo is toch weer ietsje beter. Ik ben in ieder geval zeer onder de indruk. En het geluidsniveau als hij draait is minimaal, moet er echt met mijn oor voor gaan hangen wil ik hem horen.

Dus voor dit geld (259 euro bij MM) is er mijn inziens geen betere.

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maar die Sharp LCD heeft dus zelf geen goede scaler aan boord?

Verwijderd

Hoeveel soorten OPPO dvd spelers zijn er eigenlijk beschikbaar?

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
jopwelling schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:27:
beste Artijn,

enig idee of een in amerika te kopen speler ook in nederland werkt (ntcs/pal). Via ebay nl voor 202 euro te koop incl verzending.
nb, heb ook de 37pv70, speel nu dvd's met een dv444 van pioneer en ben wel erg benieuwd naar de mogelijkheden van de oppo. Erg prettig lijkt mij ook de audio delay, ik zit nl af en toe met lipsync problemen.
jop
Vergeet je de Btw + invoerrechten niet ? ben je 10 Euro goedkoper uit en geen garantie.
Dat is pas geld verdienen.........

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 11:45
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:45:
Hoeveel soorten OPPO dvd spelers zijn er eigenlijk beschikbaar?
kijk hier eens ;-)
http://www.oppodigital.com/

• artijn
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
jopwelling schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:27:
beste Artijn,

jop
De Oppo heeft NTSC->PAL conversie dus ik denk dat een in amerika gekochte speler ook gewoon in nederland moet kunnen werken. (De 37pv70 kan ook beide formaten aan, nog een iets wat mij doet vermoeden dat er geen problemen zullen zijn) Maar ik geef uiteraard geen garanties :P

LET er wel op dat die speler waarschijnlijk een amerikaanse voedingsstekker heeft (De netspanning is daar ook anders. Maar vaak kan de voeding beide spanningen wel aan)

Weet je zeker dat het inclusief verzenden is? Vaak kom je dan op een gelijke of zelf een hogere prijs uit. Daarom heb ik er voor gekozen om hem gewoon in nederland te halen (ook gemakkelijker met garanties etc)

Voor de personen die deze speler aanschaffen. Let erop dat je je op de nederlandse oppo site registeerd voor de volledige 3 jaar garantie
En hij kan als volgt regio vrij gemaakt worden
Aanzetten zonder DVD in de tray (of met tray open)
Kies SETUP op de afstandsbediening
En type achter elkaar 9 2 1 0
Dan krijg je een Service Menu
Kies regio 0 (regio vrij)
Druk setup om het menu te verlaten

Voor de mensen die nog twijvelen hier is nog een zeer positieve review
http://www.hometheaterhif...33#Oppo%20DigitalDV-981HD

[ Voor 18% gewijzigd door artijn op 14-08-2007 07:49 ]

Verwijderd

Iemand nog interesse in een 981 van 8 weken oud? Kijk in de sectie vraag&aanbod of zoek in Marktplaats naar de Oppo DV-981HD. Beetje laat maar hij is verkocht.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 15:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:22:

Dus voor dit geld (259 euro bij MM) is er mijn inziens geen betere.
dus ze hebben em ook gewoon bij mediamarkt, OPPO DV-981HD ?

ik koop hem namelijk net zo lief gewoon in de winkel, ik ben niet zo'n fan van internetshops.
ik zie wel dat die livingcinema er 5 op vooraad heeft op het moment...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:41:
[...]

dus ze hebben em ook gewoon bij mediamarkt, OPPO DV-981HD ?

ik koop hem namelijk net zo lief gewoon in de winkel, ik ben niet zo'n fan van internetshops.
ik zie wel dat die livingcinema er 5 op vooraad heeft op het moment...
Jawel hoor, hier in Ede toevallig wel. Ik belde met oppo en daar vertelde ze me dat MM Ede er 2 had besteld. Dus daags daarna naar MM en jawel er stond er 1 op de schap. Dus meteen 1 gekocht. Wat mooi is is dat je aan de doos en manier van verpakken (mooie stoffen hoes om de dvd speler) kan zien dat oppo veel aandacht aan haar product besteed. Tot op heden zeer tevreden met de speler. Vanalles is in te stellen en beeld is voortreffelijk. Als er beneden ook nog een andere DVD speler moet komen is de kans groot dat het weer een Oppo wordt.

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 16:37
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 08:18:
Een PS3 kan toch nooit echt een Denon 2930 vervangen of zie ik dat verkeerd?
De PS3 heeft zoveel rekenkracht dat je er wel heel complexe algoritmes tegenaan kunt gooien, want hoe je het ook draait of keert upscaling is puur rekenwerk.
Ik kan niet vergelijken met een Oppo of Denon, maar de PS3 is echt wel uitstekend in zijn upscaling en de-interlacing. Getest met de Silicon Optix HQV test-DVD en de resultaten zijn zeer goed te noemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 20:15:
[...]

Jawel hoor, hier in Ede toevallig wel. Ik belde met oppo en daar vertelde ze me dat MM Ede er 2 had besteld. Dus daags daarna naar MM en jawel er stond er 1 op de schap. Dus meteen 1 gekocht. Wat mooi is is dat je aan de doos en manier van verpakken (mooie stoffen hoes om de dvd speler) kan zien dat oppo veel aandacht aan haar product besteed. Tot op heden zeer tevreden met de speler. Vanalles is in te stellen en beeld is voortreffelijk. Als er beneden ook nog een andere DVD speler moet komen is de kans groot dat het weer een Oppo wordt.
ah mooi, dan zal ik morgen ook eens bellen naar oppo. raar man, overal super recenties en bijna nergens aan te komen..

• MartijnvdSluis
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:51
Wellicht niet geheel on-topic maar toch even een vraagje. Ik heb een panasonic plasma TH37PV70 besteld. Nu vraag ik me af of het nut heeft een goede scalende DVD speler er bij te halen zoals bv de Oppo of de Denon.

Ik heb nu een goedkope samsung DVD speler zonder HDMI aansluiting. Leek me zo ie zo dus wel goed om een HDMI speler aan te schaffen.

Verwijderd

MartijnvdSluis schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:54:
Wellicht niet geheel on-topic maar toch even een vraagje. Ik heb een panasonic plasma TH37PV70 besteld. Nu vraag ik me af of het nut heeft een goede scalende DVD speler er bij te halen zoals bv de Oppo of de Denon.

Ik heb nu een goedkope samsung DVD speler zonder HDMI aansluiting. Leek me zo ie zo dus wel goed om een HDMI speler aan te schaffen.
Ik heb een panasonic plasma 37PV45 en een Oppo DVDspeler. Dat is werkelijke een wereld van verschil met de gewone samsung speler die ik hiervoor had. Om heel eerlijk vind ik het zonde van zo'n mooi plasma scherm om daar niet op zijn minst een goede upscaler bij te kopen. Je laat anders wel heel erg veel kwaliteit onbenut. Echt HD is natuurlijk nog mooier, maar dit is al een enorm verschil

Verwijderd

Twixie schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:08:
[...]

De PS3 heeft zoveel rekenkracht dat je er wel heel complexe algoritmes tegenaan kunt gooien, want hoe je het ook draait of keert upscaling is puur rekenwerk.
Ik kan niet vergelijken met een Oppo of Denon, maar de PS3 is echt wel uitstekend in zijn upscaling en de-interlacing. Getest met de Silicon Optix HQV test-DVD en de resultaten zijn zeer goed te noemen.

Getest met de Silicon Optix HQV test-DVD en de resultaten zijn zeer goed te noemen.

Waar kan ik dit nalezen? Of bedoel jij dat jij het hebt getest?

• moborunner
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:01:
[...]

Ik heb een panasonic plasma 37PV45 en een Oppo DVDspeler. Dat is werkelijke een wereld van verschil met de gewone samsung speler die ik hiervoor had. Om heel eerlijk vind ik het zonde van zo'n mooi plasma scherm om daar niet op zijn minst een goede upscaler bij te kopen. Je laat anders wel heel erg veel kwaliteit onbenut. Echt HD is natuurlijk nog mooier, maar dit is al een enorm verschil
Dit kan ik ook bevestigen, op mijn 42"panasonic plasma geeft hij een duidelijk mooier beeld !
Mijn DVD's zien er echt een stuk beter uit, een aanrader voor dat geld.

• MartijnvdSluis
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:51
Nog een aanvullende vraag: speelt de Oppo DV981HD ook gebrande DVDs af? Ik zie dat het wel in de specificaties staat maar dat wil niet altijd zeggen dat dat ook zonder problemen werkt.

Verwijderd

MartijnvdSluis schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:26:
Nog een aanvullende vraag: speelt de Oppo DV981HD ook gebrande DVDs af? Ik zie dat het wel in de specificaties staat maar dat wil niet altijd zeggen dat dat ook zonder problemen werkt.
Tot nu toe nog nooit problemen gehad met: CD R, DVD-R, +R, +R-dl en +RW. Andere smaken gebruik ik niet, dus daarvan weet ik het niet.

Verwijderd

Ik heb em nog gekocht via livingcinema.nl
Ik heb de hdmi kabel op de tv aangesloten en optical op mn versterker.
Het beeld is verder goed maar ik zit af en toe met het geluid te kloten. Hij loopt soms niet synchroon. Het is net of het per dvd verschilt. Het is maar een miliseconden maar als iemand klapt bijvoorbeeld of een bal stuiterd is dit gruwelijk irritant. Ik heb al met die vertraging zitten pielen maar daar werd het alleen maar erger van. Ik heb het geluid hdmi uitgeschakeld in het menu en heb dan alleen geluid via mijn versterker (optisch) Als ik hdmi geluid inschakel hoor ik een delay van een paar miliseconde op de tv. Het geluid van de tv loopt wel synch als ik hdmi geluid aanzet in het menu van de oppo. Met de versterker ook zitten frotten met delay maar het werd er niet beter op. de 971 van oppo had hier schijnbaar ook al problemen mee heb ik ergens gelezen. Ik zag dat er nieuwe firmware beschikbaar was voor de 981 maar er stond niks over geluid bij dus dat laat ik maar effe zitten. Iemand met hetzelfde synch probleem?

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 16:37
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 08:02:
[...]
Getest met de Silicon Optix HQV test-DVD en de resultaten zijn zeer goed te noemen.[/b]

Waar kan ik dit nalezen? Of bedoel jij dat jij het hebt getest?
Yep, zelf getest.
Ik heb nu overigens ook een Panasonic PV70 en nu heb ik zelfs niet eens geen Test DVD meer nodig om het verschil te zien. Heb gewoon eens een scene uit een recente film (Elektra) in repeat zitten spelen. Upscaled naar 1080p is een serieus pak scherper beeld dan gewoon in 576p.
Ik heb ook een Sony DVP-NS76H maar het beeld daar is bij upscaling helemaal niet zoveel beter. Integendeel zelfs, ondertitels zien er gewoon een pak slechter uit dan.
Edit: zonde van het hoge fangeluid van de PS3 anders gebruikte ik die gewoon altijd voor mijn DVDs. Benieuwd of er (betaalbare) DVD-spelers zijn die hier aan kunnen tippen.

[ Voor 10% gewijzigd door Twixie op 20-09-2007 19:11 ]

Verwijderd

nou, die firmware geprobeerd maar krijg het niet geinstalleerd. hij kopieerd de files naar de oppo maar dan geeft ie een error. Dus dat werkt ook niet. :(
Pagina: 1