Toon posts:

probleem met van pc naar tv beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu op stage op een school. en nu is mij vraag er hangt een tv in de hal van school daar moeten wat dingen voor de leerlingen op komen te staan nou hebben we daar al een pc voor gehad maar die was te oud en hebben we er vandaag een nieuwe neer gezet maar dit is een p3 daarvoor was de pc wel goed maar nu hebben we daar een tv kaart ingedaan maar nu krijgen we niks op het beeld van de tv er ligt al kabel er voor maar we krijgen geen beeld.

nu is mijn vraag waar kan het aanliggen het is een nieuwe tv kaart en het moet van pc naar de tv en niet andersom hebben we dan een andere kaart nodig? er zit nu een wintv kaart in? is dit goed?

mvg

Bas

p.s ik weet niet of het topi goed staat

Verwijderd

Een TV-kaart is meestal bedoeld om tv op te nemen op de computer(Tv-_in_ dus)
Kijk eens op of achterop de videokaart een Tv-out aansluiting zit(meestal S-video aansluiting)

Verwijderd

Topicstarter
der zit wel een s-video aansluiting op

Verwijderd

op die svideo aansluiting van je VGA kaart (TVkaart heb je niets aan!) kun je een plugje steken om te verlopen naar composiet. Hieronder een goedkope schooloplossing :)

benodigdheden:
- VGA kaart met video out (composiet liefst) (haal anders voor 2 tientjes een oude geforce met tvo)
- Oude videorecorder waarvan iig de tuner nog werkt op t AUX kanaal
- Scart verloop naar tulpstekker geel/rood/wit (voor beeld alleen geel nodig)

werking
- Videorecorder komt in het begin van de bestaande coax ertussen te zitten zodat je m op alle tv's kunt ontvangen :)
- Videorecorder op kanaal AV/AUX instellen en ervoor zorgen dat alle TV's het kanaal van de videorecorder (meestal blauw beeld) kunnen zien
- de boel aansluiten volgens onderstaande afbeelding (audio niet nodig maar heb ik wel toegevoegd)
- bij beeldinstellingen van de computer het beeldscherm clonen met de tv out (op Pal-B)
- test of de resolutie op een tv leesbaar is (800x600 is eigenlijk het hoogste dat een normale tv goed weergeeft)

Aansluitschema
Afbeeldingslocatie: http://zakkenwasser.nl.eu.org/media/misc/GoT/pc-to-tv-COAX.png

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 17:43 ]

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:35:
Goedkope schooloplossing :)

benodigdheden:
- VGA kaart met video out (composiet liefst)
- Oude videorecorder waarvan iig de tuner nog werkt op t AUX kanaal
- Scart verloop naar tulpstekker geel/rood/wit (voor beeld alleen geel nodig)

werking
- Videorecorder komt in het begin van de bestaande coax ertussen te zitten zodat je m op alle tv's kunt ontvangen :)
- Videorecorder op kanaal AV/AUX instellen en ervoor zorgen dat alle TV's het kanaal van de videorecorder (meestal blauw beeld) kunnen zien
- de boel aansluiten volgens onderstaande afbeelding (audio niet nodig maar heb ik wel toegevoegd)
- bij beeldinstellingen van de computer het beeldscherm clonen met de tv out (op Pal-B)
- test of de resolutie op een tv leesbaar is (800x600 is eigenlijk het hoogste dat een normale tv goed weergeeft)

Aansluitschema
[afbeelding]
Ik denk niet dat er. audio nodig is.

Verwijderd

het staat er ook maar als extra optie bij ;)
lees de draad voor je blaat :Y)

Verwijderd

Die s-video op de TV kaart is waarschijnlijk TV in, je moet een videokaart hebben met S-Video aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
okej dan weet ik dat kan ik het me me medecollega er over hebben we hebben namelijk wel een oude videokaart van 16mb waar de s video opzit maar is maar zwart wit :P dus dar hebben we niks aan en de kinderen die er op moeten kijken ook niet

er zit een asus radeon 9200 series kaart in er zit 2 beeld scheraansluiten in een op een een ingang van coax en dies oranje gekleurd. ik weet niet wat dat betekend dus is dat s video?

Verwijderd

das composite gele kabel in mn tekeningetje, werkt het gemakkelijkste een hoop tv's hebben ook een composite-in voorop de tv of aan de zijkant :)

overigens als je zwartwitbeeld krijgt is:
1 - je kabel te lang
2 - je video out verkeerd ingesteld (Pal-B is het meest gebruikt, heel soms NTSC)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:56
misschien dat het handig is om leestekens in je posts te gebruiken...

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

:?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:11:
das composite gele kabel in mn tekeningetje, werkt het gemakkelijkste een hoop tv's hebben ook een composite-in voorop de tv of aan de zijkant :)

overigens als je zwartwitbeeld krijgt is:
1 - je kabel te lang
2 - je video out verkeerd ingesteld (Pal-B is het meest gebruikt, heel soms NTSC)
waar zou ik dat kunnen vinden die instelling?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zou je willen aanraden om voordat je een topic opent eerst eens zelf op zoek te gaan naar wat je nodig hebt en hoe het in elkaar steekt. Er is zoveel info te vinden dat je er haast niet omheen kunt.

Daarnaast zit je ook nog eens in het verkeerde subforum. Jou vraag zou namelijk in Videoplanken & Beeldkanonnen horen. Daar hebben ze een mooie algemene FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen en ook een De grote tv-out FAQ , waar men het zelfs heeft over je zwart/wit probleem :) Kortom: op zoek!

En doe aub eens iets aan je schrijfstijl, want het is erg onleesbaar op deze manier :(

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.