Toon posts:

[javascript/HTML] 1x pagina refreshen

Pagina: 1
Acties:
  • 597 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk geen probleem maar meer een vraag, en een ongewone vraag ook. Ik vraag mij af of er een stuk code bestaat waarmee je een pagina 1x refreshed. Heb google afgestruint en ben niks nuttigs tegengekomen.

Mijn probleem is namelijk:
Ik heb een formulier ontworpen en wanneer deze is ingevuld en op de knop "versturen" wordt gedrukt, wordt er op de volgende pagina een bedankje getoond (en de gegevens naar een database geschreven). Hierna wordt de bezoeker na ong. 3 seconden terug gestuurd naar de vorige pagina met een history.go(-1) regel.

Dit gaat allemaal goed, alleen als je terug gaat naar de vorige pagina is het formulier nog ingevult. Deze wil ik ds leeg gooien m.b.v. een eenmalige refresh bij het laden van de pagina (anders blijf je refreshen natuurlijk)

Bestaat er zoiets? (Ik weet dat het een beetje omslachtig is, maar helaas zo is het nu eenmaal)

Thnx!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Je kunt de bezoeker terugsturen met deze javascript:

document.location.href = 'depagina.html?formleeg=1';

het deel 'formleeg=1' voorkomt dat de pagina uit de cache geladen wordt. Eventueel kun je de 1 ook vervangen door de huidige unix timestamp zodat er steeds een andere waarde staat.

Originele startpagina - Stadindex.nl

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom stuur je degene uberhaupt terug naar je formulier na het invullen :? Overigens moet je eens kijken de cache mogelijkheden van je form pagina (althans het niet cachen ervan ;)), alhoewel voornamelijk IE zich er niet echt aan houdt.

Daarnaast als ik ga [google=HTML clear forms after submit back] vind ik genoeg relevante hits die oplossingen, ideeen en workarounds hebben? Wat heb je zelf precies gevonden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt de bezoeker terugsturen met deze javascript:

document.location.href = 'depagina.html?formleeg=1';

het deel 'formleeg=1' voorkomt dat de pagina uit de cache geladen wordt. Eventueel kun je de 1 ook vervangen door de huidige unix timestamp zodat er steeds een andere waarde staat.
Het gaat om een variabele pagina, maar als depagina.html vervangen kan worden door history.go(-1) dan zou het in principe werken.
Waarom stuur je degene uberhaupt terug naar je formulier na het invullen Overigens moet je eens kijken de cache mogelijkheden van je form pagina (althans het niet cachen ervan ), alhoewel voornamelijk IE zich er niet echt aan houdt.

Daarnaast als ik ga zoeken bij google naar 'HTML clear forms after submit back' vind ik genoeg relevante hits die oplossingen, ideeen en workarounds hebben? Wat heb je zelf precies gevonden?
Het formulier staat onderop een pagina waar relevante informatie voor de bezoeker staat dus is het wel netjes dat je terug gebracht wordt op de pagina waar je informatie had gevonden. Over wat ik op google heb gevonden, heb alleen informatie gevonden om een refresh uit te voeren m.b.v. een href. Dit wil ik dus niet, het moet automatisch gebeuren.

Ik besef dat het een vreemd verzoek van me is, maar er moet toch wel een manier zijn om een pagina automatisch eenmalig te refreshen?

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

Je zou de huidige url af kunnen vangen en dan met window.location er opnieuw heenlopen? Ik weet alleen niet of dat het form ook cleared, nooit geprobeerd namelijk.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
Het is me uiteindelijk gelukt met een iets andere oplossing namelijk het leeggooien van het formulier bij het laden van de pagina m.b.v. de volgende code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
function clearForms()
{
  var i;
  for (i = 0; (i < document.forms.length); i++) {
    document.forms[i].reset();
  }
}

en dan natuurlijk function clearForms() in de body zetten achter onload en onunload (firefox)

Bedankje aan BtM909 voor het bijsturen van mijn zoekkunsten

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 16:50 ]

Pagina: 1