Toon posts:

NEC DVD brander laat systeem vastlopen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de nieuwe NEC 18x DVD DL brander gekocht, en aangesloten op mijn ASUS a7v600-x moederbord..

Andere searches komen alleen voor met HDD Sata schijven, niet met branders, en zijn verborgen vanwege ouderdom.
Daar heb ik enkele punten gevonden, maar geen van die punten helpen.

Vervolgens loopt de pc vast bij het opstart windows logo met laad balkje.. deze is nog niet geheel helder op beeld, (tijdens het in-faden) loopt deze vast..

als ik de SATA-DVD brander afkoppel is er geen probleem en draaid alles prima..

Configuratie:

Power: 300Watt
Mobo: Asus a7v600-x
CPU: AMD 2200,
DDR1: 512MB,
DDR2: 256MB
IDE1: 20G PATA (WXP),
SATA1: Samsung 200G (Data),
SATA2: NEC DVD brander,
AGP: Hercules Prophet III (GF3)

Bios settings:

Sata First = uit
Sata boot rom = uit (alleen voor raid nodig?)
Boot from sate = uit
(-Edit, ik bedoel natuurlijk SATA niet sate van de chinees ;) 8)7 -)

Verder zijn er geen instellingen m.b.t. Sata te vinden in de bios..

nieuwste bios revisie: 1009 van asus.
(origineel gekocht met 1006 was zelfde probl. alleen 1 sata optie minder in bios)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 16:29 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Bootcd wat doet hij dan, dus knoppix of ubuntu?
Andere pc wat doet hij dan?
sata omwisselen?

Verwijderd

Topicstarter
Andere Sata aansluiting heeft geen effect, en andere pc heb ik niet om in te testen..

Ik heb nog niet via een boot-cd geprobeerd.. wat voor boot cd/USBstick kan ik gebruiken om dat te testen? kan de Xp pro cd in herstel modus dit zien?

Verwijderd

Topicstarter
Op moment heb ik nogsteeds mijn Sata DVD brander van NEC niet aan de praat.. bij opstarten loopt hij vast als ik heb aangesloten heb.. bij afkoppelen loopt hij prima door.. waar gaat 't mis? heeft het met het toewijzen van stations te maken? geeft het problemen met andere hardware? kan het systeem het niet aan?

Verwijderd

Topicstarter
op moment heb ik windows draaiende met de Sata CD/DVD brander.. ik heb het scherm waar hij wast staat gewoon laten staan.. en ca. 5 minuten later ging hij verder.. wat houd dit in?

Verwijderd

Topicstarter
in windows was er een fout bij de VIA Sata raid controller.. niet dat dit iets met raid te maken heeft, maar er toch ff uit gehaald (reinstall driver van Windows WHQL), en daarna doet hij het.. blijft wel heel even ongeveer 10 seconden stil staan op bootscherm, en loopt dan weer door..

Tnx.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als Windows blijft hangen bij dat balkje dan duidt dit vaak op een slecht functionerend apparaat of een driver die problemen veroorzaakt. Ik heb me ook rot gezocht tot ik er achter kwam dat een USB apparaat het hangen veroorzaakte :/
Pagina: 1