Laptop op lichtnet aansluiten...

Pagina: 1
Acties:
  • 932 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaFileFather
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Hallo,

Ik wilde het volgende weten:

Kun je je laptop op het lichtnet aansluiten met de
accu erin (100% opgeladen). Of moet hij er juist erin
blijven?

En wordt de accuduur niet aangetast?

Want ik werk vaak thuis ermee. En dan laat ik hem gewoon aan de snoer hangen.

Tips of op- en aanmerkingen aub. Is mijn eerste laptop, dus moet nog even wennen aan accu en mobiliteit

Grtz DFF®

DFF®

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:00
Niet druk over maken, als de accu 100% vol is, stopt hij met laden. :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 09:07

lier

MikroTik nerd

Hangt een beetje af van het type accu (en de leeftijd). Als deze een beetje recent is (tot maximaal 2 jaar oud) maakt het niets uit.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor een NiMH batterij maakt het idd niet uit. Daar zit dan in de laptop laadlogica voor ingebakken die hem constant op volle capaciteit zal houden.
Heb je een Li-ion batterij, dan kan die onderhevig zijn aan het luiheidseffect. In dat geval is het beter hem van tijd tot tijd even alleen op batterij te gebruiken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DaFileFather
kan ik hem ook gewoon eruit plukken?
Kan het kwaad voor de laptop zelf om zonder accu erin te werken?

Ik heb een Compaq Pressario V6000.
Ik weet niet of dat wat uitmaakt? Behoort deze ook tot de "nieuwe" generatie
waarbij je de accu gewoon in de laptop kunt laten, omdat hij hem niet meer
belast als hij 100% is opgeladen, maar via lichtnet gaat?

Grt,.

DFF®

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DaFileFather schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:08:
1. kan ik hem ook gewoon eruit plukken?
2. Kan het kwaad voor de laptop zelf om zonder accu erin te werken?

3. Ik heb een Compaq Pressario V6000.
Ik weet niet of dat wat uitmaakt? Behoort deze ook tot de "nieuwe" generatie
waarbij je de accu gewoon in de laptop kunt laten, omdat hij hem niet meer
belast als hij 100% is opgeladen, maar via lichtnet gaat?

Grt,.
1. Ja
2. Nee
3. Ga in de handleiding zoeken, zou er in moeten staan. Zie ook mijn opmerking over de verschillende type accu's hierboven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DaFileFather
HP levert hele goede service. Maar de handleiding die erbij werd geleverd is nul komma nul ...
Staat heel weinig in.

Dus:

1) Dus bij een NimH kun je hem er beter in laten, omdat hij hem niet belast, gezien de laadlogica?

2) En bij een Li-ion beter wel eruit als je de accu wilt sparen, en alleen af en toe opladen en legen?

grtz,

[ Voor 5% gewijzigd door DaFileFather op 10-05-2007 16:58 ]

DFF®

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:02
De oude laptop van mn pa (een dell van 5 jaar oud), hang ik ook altijd aan het netstroom. Wanneer deze 100% is, schakelt hij gewoon over op netstroom, en heeft de accu er niets meer mee te maken. (tenminste, dat dacht ik, als ik het fout heb verneuk ik nu de hele tijd de laptop...:P )

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
Het is wel dat de accu zelf niet echt goed tegen warmte gaan, maarja je moet het gewoon incalculeren (mede afhangend van je eisen) dat je na een aantal jaar eens een nieuwe moet kopen om weer fatsoenlijk op de accu te kunnen werken. Verder kan het idd gene kwaad.

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
zowat alle accu's zijn li-ion of een lithium polymeer of zo; nimh is vooral voor "batterijen": aa en zo. maar accu's (laptop, gsm, kodaks, ...): bijna zeker li-ion.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:16
Mooi erin laten hangen. Als je dat ding elke dag ofzo loshaalt dan krijg je na een tijd ook slijtage op de contactjes hé.

En inderdaad is het in de techniek van tegenwoordig allemaal zo geregeld dat je de accu er gewoon in kan laten zitten.

• DaFileFather
Nou ik denk dat ik het maar zo doe dan.
Gewoon erin laten hangen, en hopen op die techniek :X

Af en toe laat ik hem gewoon helemaal leeg lopen en opladen.
En voor de rest moet het wel goedkomen he? O-)

DFF®

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

The Eagle schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:56:
Voor een NiMH batterij maakt het idd niet uit. Daar zit dan in de laptop laadlogica voor ingebakken die hem constant op volle capaciteit zal houden.
Heb je een Li-ion batterij, dan kan die onderhevig zijn aan het luiheidseffect. In dat geval is het beter hem van tijd tot tijd even alleen op batterij te gebruiken :)
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar was dat niet net andersom?
Een conventionele NiMH accu kan lui worden, maar een wat moderne Li-ion accu niet.

🖥️ | 🚗

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:05
MadMarky schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 01:36:
[...]

Ik wil niet veel zeggen hoor, maar was dat niet net andersom?
Een conventionele NiMH accu kan lui worden, maar een wat moderne Li-ion accu niet.
En jij hebt de koelkast gewonnen!

Als je trouwens heel vaak achterelkaar op het lichtnet werkt, kan je de accu er wel gewoon uithalen.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Laat m'n accu er ook altijd inzitten als die eventueel aan netstroom zit, vind 't best...
Als ik tv wil kijken met de laptop op m'n schoot en ik 3 uur blijf zitten is die weer helemaal leeg.
Hang 'm weer aan netstroom, game wat, zit wat op GoT, terwijl die oplaadt! Werkt perfect :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 21:52
Als je lang achter elkaar op stroom werkt zou ik de accu er mooi uit laten. Als de accu een beetje stroom verliest, dan wordt ie weer bijgeladen. Het lijkt mij nou niet echt bevordelijk als dat constant gebeurt.

• appelsaus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-03-2025
Maakt tegenwoordig niet meer uit.
zodra de accu vol is pompt ie stroom niet door de accu maar erlangs, tenminste bij sommige laptops...
Pagina: 1