[Cisco 2611 Router] Flash leeg

Pagina: 1
Acties:

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03 16:55

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Topicstarter
Probleem: De IOS software is van de router verwijderd
Oorzaak: Ik heb in mijn wijsheid besloten een erase flash uit te voeren i.p.v. startup-config. (niet handig)
En nu? : Ik heb een tftp server in het netwerk draaien en heb connectivity vanuit de ROMMON hiernaar toe maar ik heb geen geldig image voor dit apparaat.

Ik heb zojuist Cisco gebeld maar aangezien deze router niet in contract staat, geven ze geen enkele support. Via een collega heb ik wel toegang tot de download sectie van de Sisco website maar ik weet niet wat ik daar vandaan moet halen.

De vraag aan jullie: kan ik deze router weer aan de praat krijgen? Wat heb ik daar nou voor nodig?

Alvast dank. Het is overigens geen productie router maar van het testlab.

640KB should be enough for everyone

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• A_De2

A_De2

Topicstarter
Ik moet een image hebben zoals: "soho78-y1-mz.122-15.T16.bin" maar dan voor de 2611. Maar als ik in de softwarelijst op de Cisco site kijk, kom ik daar echt niet uit.

Verwijderd

Weet je toevallig wat voor software je had ?

versie en feature set ?

anders zul je ook nog op de geheugen e3issen moeten gaan letten.

Verwijderd

Weet je toevallig wat voor software je had ?

versie en feature set ?

anders zul je ook nog op de geheugen eissen moeten gaan letten.

Verwijderd

Als het een 2611XM is dan kun je kijken bij de 12.4 releases, de oudere 2611 gaat niet verder dan 12.3.

Het is in eerste instantie goed om te weten hoeveel ram en flash je in je router hebt, want met 8MB ram en 32MB flash, zul je in de 12.3 release niet veel verder komen dan een 'IP' image. Dit moet genoeg zijn om eenvoudig te kunnen routeren, maar zeker niet meer dan dat.

Wat wil je met de 2611 doen?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30

• A_De2

A_De2

Topicstarter
@ jura101: Het typenummer is de 2600, dus non-XM. Wat de router moet gaan doen, is 2 netwerken aan elkaar koppelen en nat/pat enabled. Ik zag op de Cisco downloadsite (met account van collega) een IP image voorbijkomen. Is dat degene die dan moet hebben? Ik moet nog even kijken hoeveel geheugen er in zit. Ik weet nog niet hoe ik dit doe vanaf de rommon.

@ kevertje1977: Dit artikel had ik ook gevonden. Ik heb aan de hand van dit document het image van een soho78 router geprobeerd en van een 1600 router. Bij downloading vanaf de tftp server naar de 2600 router geeft deze laatste de melding dat het niet het goede image is.

• chromeeh
  • Laatst online: 15:50

chromeeh

the Gnome

Je zult een nieuwe IOS image moeten downloaden, deze vervolgens naar de Cisco moeten sturen via TFTP (dit duurt erg lang (9600 baud)). Hoe dit precies moet kun je hier vinden :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat zul je, bij een lege flash, via XMODEM moeten doen en niet met tftp. XMODEM kan op 115200bps.

Verwijderd

Neem iig het IP image, mocht die niet genoeg features hebben dan kun je later vermoedelijk ook wel een IP Plus er op zetten. Op de rommon prompt kun je het commando 'meminfo' geven voor de hoeveelheid geheugen en een 'dir flash:' zal de groote van je flash kaart laten zien.

Images voor andere routers er op zetten heeft inderdaad geen zin, onder andere omdat er per model andere cpu's en overige chips in zitten (lijkt me). :)

@CyBeR; Bij een lege flash kun je ook tftp gebruiken vanaf de rommon. Die hoeft natuurlijk niet te werken op 9600baud zoals Crashoverride stelt, immers je laadt 't image via je netwerk ipv je serial link.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:27:
@CyBeR; Bij een lege flash kun je ook tftp gebruiken vanaf de rommon. Die hoeft natuurlijk niet te werken op 9600baud zoals Crashoverride stelt, immers je laadt 't image via je netwerk ipv je serial link.
Ik dacht niet dat de rommon aan netwerken deed?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
CyBeR schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:30:
[...]

Ik dacht niet dat de rommon aan netwerken deed?
Echt wel ;)

Je moet alleen wel handmatig het IP adres, subnetmask en gateway erin zetten (je hebt die gateway waarschijnlijk niet nodig, maar zonder doet ie het gewoon niet :/ )

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• A_De2

A_De2

Topicstarter
Vanaf de rommon heb ik inderdaad al een image naar de 2600 toe gehaald met behulp van een tftp server. Had alleen het verkeerde image :s. Maar goed, tftp werkt wel.

• A_De2

A_De2

Topicstarter
Het is gelukt :) Gisteren voor de 2600 (2611 met 32MB) het 12.3 IP image gedownload; op de tftp server gezet en vervolgens in de 2600 gelepeld :D

Mijn dank voor alle reacties en nuttige tips en verklaringen!!

Pagina: 1