Nintendo DS WiFi werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jwn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb onlangs een Nintendo DS gekocht, maar het WiFi wil niet werken.
Ik heb een WLAN router, dus er zou geen probleem moeten zijn. Mijn Wii en Laptop kunnen immers ook prima het internet op doormiddel van de WiFi hier thuis.

Ik heb al redelijk veel onderzoek gedaan naar wat het probleem kan zijn, en zelf studeer ik onder andere netwerkbeheer. Toch krijg ik het niet aan de praat :'(

Even een paar details. Ik heb WEP encryptie uitstaan in mijn router, dus daar kan het niet aan liggen. Mijn DS maakt zeker wel contact met de router, want hij vind hem. Bovendien kan ik in mijn router config interface zien welke IP en MAC adressen er verboden zijn, en de DS staat er zeker wel tussen.
Ik heb het handmatig invullen van gegevens ook al geprobeerd, maar dit resulteerd alleen in een andere foutmelding. De foutmelding die ik normaal krijg (dus zonder handmatig invullen), is dat er iets met mijn DPCP server mis is. Maar zover ik weet doet deze prima zijn werk, want hij heeft de DS wel een IP adress.

Ik ben onderhand redelijk wanhopig. En ik heb bar weinig zin om een USB connector aan te schaffen, want dat moet de PC steeds aan staan als ik wil gamen op de DS. En dat komt de stroomrekening niet ten goede.

Iemand met ervaring goede ideeen?

Verwijderd

Ik zou zeggen probeer het met de DS eens op een andere wifi verbinding, mischien is je ds wel niet helemaal in orde.

Die van mijn vrouw doet het i.i.g prima op mijn cisco 1232 ap.

• Jwn
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:17:
Ik zou zeggen probeer het met de DS eens op een andere wifi verbinding, mischien is je ds wel niet helemaal in orde.

Die van mijn vrouw doet het i.i.g prima op mijn cisco 1232 ap.
Aan de DS ligt het niet, want ik krijg de WiFi van mijn broertje zijn DS ook niet aan de praat.
Ik heb een Eminent router trouwens. Helaas is hier weinig over te vinden op internet.

Verwijderd

Kijk eens of er een firmware update is voor je router.
Had laatst problemen met een mio 550 pda.
Deze kon geen verbinding maken met de linksys(srx) router.
Na update werkte het wel.

Kijk maar eens naar deze firmware update van linksys voor de beschrijving:
info firmware onder 1.02.10

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 13:12 ]

Verwijderd

Ik krijg op mijn DS een Error Code:52000 (Unable to obtain an IP address) als ik wil verbinden met m'n Draytek 2900G, zowel met WEP als onbeveiligd. In de DHCP lijst komt "NintendoDS" erbij te staan, de router deelt kennelijk wel een IP uit. Wanneer ik de DS een vast IP adres geef werkt het prima. Welke melding krijg jij en heb je toevallig ook een Draytek?

• Jwn
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:06:
Kijk eens of er een firmware update is voor je router.
Had laatst problemen met een mio 550 pda.
Deze kon geen verbinding maken met de linksys(srx) router.
Na update werkte het wel.

Kijk maar eens naar deze firmware update van linksys voor de beschrijving:
info firmware onder 1.02.10
De laatste firmware upgrade voor mijn router stamt uit 2003. Die heb ik er op gezet nu, maar geen verschil.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12 12:05

job

De nintendo Wii had problemen als een router niet op kanaal 1 of 11 stond.
Anderen kregen met de Wii pas verbinding als de router gereset (en opnieuw ingesteld) werd.

Misschien een poging van niets, maar de DS zou ook maar eens dit probleem kunnen hebben.
Je zou het eens kunnen proberen. Succes :).

• Jwn
job schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:44:
De nintendo Wii had problemen als een router niet op kanaal 1 of 11 stond.
Anderen kregen met de Wii pas verbinding als de router gereset (en opnieuw ingesteld) werd.

Misschien een poging van niets, maar de DS zou ook maar eens dit probleem kunnen hebben.
Je zou het eens kunnen proberen. Succes :).
Mijn router staat op kanaal 6, en de Wii connecte zonder problemen. Ook heb ik kanaal 1 al geprobeerd voor mijn DS :'(

Verwijderd

De DS staat nou niet echt bekend als een goed universeel toegangkelijk wifi ontvanger. Er zijn talloze problemen mee. Krijgt je ds wel een ip adres bij het connecten? (zie router dhcp log) Probeer uiteraard je firmware van je router te updaten. Indien geen succes dan heb je weinig opties over eigenlijk. Mijn draytek heb ik ook niet met de ds aan de praat gekregen. Toen maar van mijn PC een wifi AP gemaakt, en nu werkt het wel. Duurt overigens wel een tijdje voordat ik kan karten (wachten op andere spelers :'( )

• Jwn
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:47:
De DS staat nou niet echt bekend als een goed universeel toegangkelijk wifi ontvanger. Er zijn talloze problemen mee. Krijgt je ds wel een ip adres bij het connecten? (zie router dhcp log) Probeer uiteraard je firmware van je router te updaten. Indien geen succes dan heb je weinig opties over eigenlijk. Mijn draytek heb ik ook niet met de ds aan de praat gekregen. Toen maar van mijn PC een wifi AP gemaakt, en nu werkt het wel. Duurt overigens wel een tijdje voordat ik kan karten (wachten op andere spelers :'( )
Firmware is up to date, helaas is de laatste versie uit 2003 :/

En de DHCP server geeft de DS wel een IP als ik dat aan zet. Ze herkennen elkaar, maar internet connectie zit er nog niet in.
Pagina: 1