Nieuwe kast + voeding : PC werk niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:27
Mijn geliefde Antec Aria is onlangs overleden, waardoor ik genoodzaakt was een nieuwe kast+voeding te kopen. Ik heb bij computerland voor 4 tientjes een AP kast gehaald met een 350 watt voeding.

Alles keurig netjes erin geschroefd en opgestart. Blijkt dat hij m'n HD niet vindt en daardoor dus niet kan booten... Vrij irritant. HD eruit geschroeft en in m'n andere pc geplaatst, daar wordt hij prima als 2e HD herkent... Rara hoe kan dat?

Ik wil een 2e poging wagen met m'n hd, maar als ik hem weer terug in m'n AP kast geplaatst heb, en het aan/uit knopje aan zet, start de PC ineens vanzelf op? Vrij handig, maar ik krijg helaas helemaal geen beeld/niets meer. Ik heb met de cmos jumper m'n bios gereset, alle kabels opnieuw aangesloten etc... maar het probleem blijft hetzelfde.

Toen maar terug gegaan naar Computerland. De mederwerk daar heeft even voor me gekeken, en volgens hem kwam het omdat m'n moederbord kortsluiting maakte met m'n backplate, omdat ik hem er rechtstreeks op geschroefd had (inderdaad, dom).

Op zijn advies moederbord er met van die goudenverloop stukjes erop vastgeschroefd, maar nog steeds hetzelfde probleem: stroom erop -> Pc aan (fans draaien, geen piepjes, ook geen typische hd geluiden) -> geen beeld . Ik heb echt geen idee wat ik hier nu aan moet doen. Heeft iemand een idee waardoor dit komt en wat ik eraan kan doen?

Voordat ik het vergeet, de specs:

Amd 64 4000
2048 MB ram
7800 GT
120 GB seagate SATA
350 Watt AP, el Cheapo, kast.

[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 10-05-2007 14:35 ]

XMCS Netherlands | XMCS NL Instagram

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is je mobo nu niet overleden door de kortsluiting?

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Mobo's kunnen op die manier wel wat hebben >:)

De voeding lijkt me voor dat systeem niet echt zwaar genoeg. Doorgaans gebruik moet hij wel trekken, maar het is de boost dat in het begin nodig is dat die goedkope voeding niet kan geven.

Denk ik...

Yes, but no.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 17:54
Ben je ook de aansluiting op de videokaart niet vergeten? En de voeding vind ik veel te zwak voor het systeem.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01 16:32
mieJas schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:11:
Mobo's kunnen op die manier wel wat hebben >:)

De voeding lijkt me voor dat systeem niet echt zwaar genoeg. Doorgaans gebruik moet hij wel trekken, maar het is de boost dat in het begin nodig is dat die goedkope voeding niet kan geven.

Denk ik...
Dan denken wij hetzelfde 8)

Die voeding is volgens mij de bottleneck. Je CPU en graka zijn redelijke stroomvreters en die 350 watt noname kan dat weleens niet gaan trekken.

Test de boel ff met een andere voeding OF, probeer de boel te testen met een andere videokaart.
Wellicht dat de boel dan wel opstart. Mocht dat zo zijn, dan was het toch de voeding...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Requiem19
Mijn vorige kast had een antec voeding van 300 watt, met 19 ampere op de 12 volt lijn. Die heeft het 1,5 jaar uitgehouden ;). Deze kast is eigenlijk maar een 'tussendoor' kast, totdat ik voor een compleet nieuw systeem ga ergens in het najaar. Maar tot die tijd zou ik wel graag een beetje kunnen blijven gamen.

Ik zal inderdaad proberen om het systeem zonder videokaart op te starten, dat lijkt me wel een goed idee. Ik kan me overigens niet voorstellen dat deze voeding zonder enige load het systeem niet aan de praat kan krijgen.

Edit: getest zonder videokaart - precies hetzelfde verhaal. Ik snap er geen zak van. Waarom start ie gelijk op als aan de achterkant de 0/1 knop aanzet. Balennnnnnnnn

[ Voor 13% gewijzigd door Requiem19 op 10-05-2007 16:16 ]

Verwijderd

Ehmmm ik heb er niet heel veel ver stand van ( zeg maar gwn NIET) maar,, als ik dit zo lees lijkt het wel iets is met de opstartknop-->dat knopje aan de voorkant van je computerkast<-- dat die verkeert is aangesloten. Ik raad maar wat, het valt te proberen. :+

• Requiem19
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 16:23:
Ehmmm ik heb er niet heel veel ver stand van ( zeg maar gwn NIET) maar,, als ik dit zo lees lijkt het wel iets is met de opstartknop-->dat knopje aan de voorkant van je computerkast<-- dat die verkeert is aangesloten. Ik raad maar wat, het valt te proberen. :+
Ik denk dat ik dat goed aangesloten heb, volgens het boekje in ieder geval. Maar dubbel checken kan nooit kwaad :).

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
De power-on knop voorop je kast blijft toevallig niet hangen? Als dat niet het geval is ben ik bang dat je moederbord overleden is door kortsluiting, of je voeding niet helemaal lekker is...

• Requiem19
Power knop blijft niet hangen voor zover ik weet. Enige wat ik nog kan checken inderdaad.. Ik vrees dat ik m'n moederbord naar het hiernalmaals heb gejaagd :(

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Buiten de kast testen die hap, op houten of kartonnen ondergrond. In plaats van powerknop, ff contact maken met een schroevendraaier om te starten.

Je oude kast was "overleden "? Oftewel voeding kapot ?

• Requiem19
KillerAce_NL schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:43:
Buiten de kast testen die hap, op houten of kartonnen ondergrond. In plaats van powerknop, ff contact maken met een schroevendraaier om te starten.

Je oude kast was "overleden "? Oftewel voeding kapot ?
Dit klinkt wel als een goed idee. Ik denk inderdaad dat bij m'n vorige pcde voeding overleden is. De laatste tijd viel hij steeds uit, vooral onder load. Uiteindelijk ging hij helemaal niet meer aan. Nouja, hij ging voor 1 seconde aan, en gelijk weer uit.

Ik kan het pas na 't weekend testen, maar ik zal t laten weten.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
350Watt is (mits het een goede voeding is) meer dan voldoende voor jouw systeem. Dus daar (hoeveel watt) zal het in ieder geval niet aan liggen.

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
ik heb twee weken geleden iets aan het handje gehad dat erg op jou probleem lijkt;
ik had bij het vervangen van een moederbord niet goed gekeken en een afstandbusje van het oude plankje laten zitten, waardoor het zaakje kortsluiting maakte op mijn moederbord. deze was overleden. bij het aanzetten van de pc begonnen alle fans te draaien en de ledjes te branden maar er kwam geen beep en geen beeld.
met een nieuw moederbord gebeurde hetzelfde, na in de stress te hebben gezeten dat het mijn nieuwe e6600 cpu was bleek dat de bios van mijn p5b- deluxe niet recent genoeg was voor deze proc. :?
aan jou symtomen te zien zou het kunnen zijn:
bios update nodig,
voeding kapot door kortsluiting,
moederbord om zeep door kortsluiting.
is je voeding doorgemeten?

PC gameplay geen multiplatform!

• Requiem19
krakbracket schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:05:
ik heb twee weken geleden iets aan het handje gehad dat erg op jou probleem lijkt;
ik had bij het vervangen van een moederbord niet goed gekeken en een afstandbusje van het oude plankje laten zitten, waardoor het zaakje kortsluiting maakte op mijn moederbord. deze was overleden. bij het aanzetten van de pc begonnen alle fans te draaien en de ledjes te branden maar er kwam geen beep en geen beeld.
met een nieuw moederbord gebeurde hetzelfde, na in de stress te hebben gezeten dat het mijn nieuwe e6600 cpu was bleek dat de bios van mijn p5b- deluxe niet recent genoeg was voor deze proc. :?
aan jou symtomen te zien zou het kunnen zijn:
bios update nodig,
voeding kapot door kortsluiting,
moederbord om zeep door kortsluiting.
is je voeding doorgemeten?
Voeding is doorgemeten door Computer-land, dus ik denk dat die nog wel in orde is. Ik vrees met grote vrezen dat ik m'n mobo verknalt heb. Bedankt voor 't meedenken iig.

Pagina: 1