Ondertiteling toevoegen aan .mkv

Pagina: 1
Acties:
  • 11.961 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:57
Ik heb een aantal .mkv bestanden.

Is er een mogelijkheid om hieraan Nederlandse ondertiteling toe te voegen? Mijn vriendin kan helaas nog niet zo goed Engels namelijk. Bovendien is het geluid niet goed te verstaan, maar dat is een ander topic.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan met VirtualDUB transcoden, en daarna ook subs erop zetten. WinAVI kan ook transcoden naar DVD met subs, maar of die ook MKV als input neemt weet ik niet. Dan verlies je wel al je chapter info en dergelijke.

Andere manier is om mmg van mkvtoolnix te gebruiken om subs direct in de MKV te zetten. Maak wel eerst een backup van je MKV.

Of als je het op je PC af wilt spelen kan je het met FFDshow waarschijnlijk wel doen, of VobSub, of VSFilter.

[ Voor 59% gewijzigd door TweakerNummer op 10-05-2007 14:25 ]

• Woodsy
Ik wil gewoon spelen via de PC.

Het is namelijk 720p content, welke ik daarna wil kijken op mijn HD-Ready scherm. Het maakt dus niet uit als ik hoofdstukken etc. kwijt ben, omdat ik toch via de PC zoek waar precies gebleven was als hem niet in 1x afkijk.

Momenteel doe ik ze spelen via VLC player, mede omdat het daarmee mogelijk is een gedownload stuk alvast te bekijken.

Een backup maken is geen probleem. Download ik dan gewoon zoals het vroeger ging een .srt bestand en geef die dezelfde naam + dezelfde directory plaatsen. Hierna doe ik simpel gezegt gewoon opnemen? Je neemt de film op die speelt, terwijl die ondertiteling heb?

• CBass
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-12-2022
BSplayer van WebTeh kan volgens mij ook. mkv bestanden afspelen. Bij deze player kun je daarnaast gewoon een subtitle bestand aanklikken die hij ernaast moet afspelen.

• Woodsy
Oke en dat zijn gewoon die .srt bestanden dan?

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik doe ook altijd (met mvk bestanden) de .srt dezelfde naam geven, daarna kan ik gewoon de ondertiteling selecteren.

Ik gebruik overigens VLC en Media player classic

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 14:43

Xof

BSplayer is niet meer gratis en zit nu tegenwoordig vol met spyware etc.
Die zou ik links laten liggen.

VLC kan er ook ondertiteling onder zetten..
Open bestand -> en daar zie je gelijk een optie om ondertiteling toe te voegen.. gewoon srt inladen en klaar.

Maar vind de ondertitelondersteuning van VLC niet goed genoeg, dus als ik iets met ondertitels wil kijken dan doe ik dit met Media Player Classic.. erg fijne player.. gratis en een erg goede ondertitel ondersteuning. :)

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Volgens mij heb je 3 mogelijkheden:

1. Een apart subtitle bestandje bij je film zetten (.srt). Ik kan me nauwelijks voorstellen dat VLC dit niet kan openen.
2. Subtitles toevoegen aan je mkv bestand met mkvtool. Je heb dan geen apart bestandje meer nodig.
3. De film opnieuw encoden met subtitles "ingebrand".

1 en 2 lijkt me goeie opties, maar 3 gaat heel lang duren, is minder flexibel (je kan je subs niet uitzetten) en het gaat ten koste van de beeldkwaliteit)

• Woodsy
Ja klopt, alleen MediaPlayer classis loopt bij mij niet mooi.

Als ik die gebruik is het beeld vaak heel wazig, soort van artifacts zitten in de films dan. Bovendien loopt die vast als ik tegelijk wil downloaden en afspelen. Zou dit een codec probleem kunnen zijn? Zitten vaak vervormingen in, een stukje beeld wat blijft hangen en kleuren die uitlopen (alsof er water op een schilderij komt en al die kleuren loopt uit en door).

BSPlayer heb ik eraf gegooid, ook de oude versie. Weiger iets op mijn PC te hebben geinstalleerd van een spyware verspreider, ook al is de oude versie wel spywarevrij.

//
edit
Optie 1 & 2 ga ik zodadelijk sowieso proberen, bedankt!
3 is helaas voor mij niet haalbaar vrees ik, heb de laatste tijd niet zoveel tijd door sporten (moet 6x in de week trainen). Dus als dan wil kijken moet die het ook gewoon gelijk doen, geen gezeur en lekker in me bedje kruipen en kijken maar.

[ Voor 20% gewijzigd door Woodsy op 10-05-2007 14:50 ]

Verwijderd

Woodsy schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:47:
Ja klopt, alleen MediaPlayer classis loopt bij mij niet mooi.

Als ik die gebruik is het beeld vaak heel wazig, soort van artifacts zitten in de films dan. Bovendien loopt die vast als ik tegelijk wil downloaden en afspelen. Zou dit een codec probleem kunnen zijn? Zitten vaak vervormingen in, een stukje beeld wat blijft hangen en kleuren die uitlopen (alsof er water op een schilderij komt en al die kleuren loopt uit en door).

BSPlayer heb ik eraf gegooid, ook de oude versie. Weiger iets op mijn PC te hebben geinstalleerd van een spyware verspreider, ook al is de oude versie wel spywarevrij.

//
edit
Optie 1 & 2 ga ik zodadelijk sowieso proberen, bedankt!
3 is helaas voor mij niet haalbaar vrees ik, heb de laatste tijd niet zoveel tijd door sporten (moet 6x in de week trainen). Dus als dan wil kijken moet die het ook gewoon gelijk doen, geen gezeur en lekker in me bedje kruipen en kijken maar.
probeer anders ff een andere DirectShow Video te selecteren dat wil weleens helpen (rechtermuisknop -> opties >playback-> output)

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Is vaak een serie dit he. Meestal wordt dan de x264 codec gebruikt. Ik raad je daarmee CoreAVC als codec aan, icm Media player classic. Ik vind de x264 codec die in VLC zit beduidend minder (qua snelheid en beeldkwaliteit slecht).

Het makkelijkst is om zoals je gewend bent de SRT dezelfde naam te geven als de film, of met MKVtoolnix kan je de ondertitel aan de matroska container toevoegen, dan heb je een selecteerbare ondertitel.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 14:43

Xof

Irminsul schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:15:
Is vaak een serie dit he. Meestal wordt dan de x264 codec gebruikt. Ik raad je daarmee CoreAVC als codec aan, icm Media player classic. Ik vind de x264 codec die in VLC zit beduidend minder (qua snelheid en beeldkwaliteit slecht).
Hmm dat is een goede tip, die codec ken ik niet.. heb me er eerlijk gezegd ook tijden niet mee bezig gehouden :)

• bokkem
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 10:15
En waar vind ik die .srt bestanden? Is er ergens een legale subtitle database waar je ze kan zoeken en downloaden?

<GoT>Bokkem#2393

Verwijderd

Zal vast spuit elf zijn:

Via MKVtoolnix kan je ze erin muxen
Via MPC of de meeste andere spelers kan je gewoon een srt openen.
Pagina: 1