Ik ga een nieuw MB kopen, waarschijnlijk de ASUS P5K Deluxe Wifi P35. De opstart schijf wordt een WD Raptor Sata 70 gb. Daarnaast twee Sata hd in raid mirror en dan mijn twee oude ata hd in raid striping. Kan deze raid combinatie op dit moederbord?
Wij hadden dezelfde gedachte.... maar ik kan niet ontdekken in deze handleiding dat een raid sata miror set en tegelijk een tweede raid ata striping set kan.Danielson schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:02:
Dat staat vast in de handleiding
Dit had je ook makkelijk zelf uit kunnen zoeken
Groet, Jan.
Dit is mogelijk
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Bedankt. Ik vind het erg fijn te horen dat er twee verschillende raid-sets kunnen gemaakt worden met de combinatie Sata en het oude type hd het ata format. Twee verschillende type hd, Sata en ata en dan het ene raid-setje mirror en het andere striping.Mentox schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:18:
Dit is mogelijk
Ik denk dat ik dan mijn dvd speler en brander Sata moeten worden. Mijn opstart hd wordt een wd raptor sata.
Even tellen hoeveel Sata aansluitingen nodig heb. 1 opsartschijf, 2 dvd brander/speler, 2 raid mirror dus 5 in totaal. en dan heb ik twee ide aansluitingen over voor het ata raid-setje voor mijn twee oude harddisken voor raid- striping. (plus diskette station)
Hopelijk heb ik het zo goed verwoord en kan ik met deze combinatie met een gerust hart het ASUS P5K Deluxe Wifi P35 gaan aanschaffen en verder gaan denken van welk geheugen, vdeokaart, tv kaart enz. OS wordt Vista Ultimate 64 bits.
Groet, Jan.
Ten eerste zit je in het verkeerde subforum. Opslagmedia en I/O Controller vragen horen in Opslagmedia & I/O Controllers
Ten tweede staat dit wellicht niet letterlijk in de handleiding beantwoord, maar er staat ook niet dat je slechts 1 array tegelijk mag aanmaken en gebruiken.
In ieder geval heb je het antwoord al
In ieder geval heb je het antwoord al
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()