Toon posts:

Hoe snel is IR?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens een bestandje verzonden van de ene laptop naar de andere, en dat ging eigenlijk veel sneller dan ik verwacht had.
Weet iemand hoe snel een IR-verbinding is?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

300 000 km/sec

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59
Volgens mij is dat serieel, dus het zou technisch gezien tot 115200 bps moeten kunnen en dat is slordig gezegd tot 10 kilobytes per seconde.

Ik heb wel een keer een paar bestanden via IR overgezonden op mijn HP Omnibook 300 (386sx16) naar een vriend van me met exact dezelfde laptop en dat ging ook niet onaardig, ongeveer net zo snel als via een seriële kabel.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Op woensdag 07 februari 2001 12:49 schreef Ortep het volgende:
300 000 km/sec
da's snel ;)

Pak je rust!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

IR is Infra Rood, gewoon een vorm van licht en dat gaat nu eenmaal (ongeveer) met die snelheid :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Volgens mij zijn er ook 4Mbps IR adapters...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Fast Infrared ondersteunt snelheden tussen 2.4 Kbps en 4 Mbps.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 februari 2001 12:49 schreef Ortep het volgende:
300 000 km/sec
Maar lichtsnelheid heeft hier toch niet alles mee te maken..? Het gaat toch om het aantal bits per seconde, niet hoe snel een straalje IR-licht gaat. Maar eerder hoeveel straaltjes er per seconde afgegeven kunnen worden?
Of zie ik dat verkeerd :?

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

IR is gewoon licht en gaat dus met de lichtsnelheid ......

Wat de Bitrate van een IR verbinding kan zijn is een heel andere vraag !

Murphy was an optimist

Verwijderd

Topicstarter
Dus..:
Wat is de bitrate van een IR-verbinding tussen twee Compaq Armada's???

Verwijderd

Moderne Fast ir is zoals bovengenoemd tot max 4mB geloof ik, eigen ervaring met fujitsu laptop: handig om op z'n tijd een bestandje te beamen of om te Inetten in combi met je GSM maaruh toen ik laatst Q3 ging overpompen (geen crosslink in de buurt) had ik toch wel een halve dag nodig was niet echt snel, voor de rest heb ik gehoord dat de iedeale afstand ongeveer 1 meter is en dat je bij minimaal kamerlicht het beste resultaat hebt (dit ivm errorcorectie)... maar dat is van horen van... als je kabeltje kan hangen is dit veel efficienter....
S6
Pagina: 1