Toon posts:

DSL lampje brandt - geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 611 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ADSL+bellen van Speedlinq via het KPN-netwerk.
Het DSL-lampje brandt op mijn Speedtouch 706 modem.
Ik heb de laatste firmware erop geinstalleerd en ook de laatste install-wizzard van de support site van Speedlinq, maar desondanks geen internet.

Wat kan ik nu doen/testen om erachter te komen wat er fout is? D bekabeling is goed, computer staat nu bij de meterkast dus heb alle originele kabels gebruikt die bij het modempakket zaten.

Alvast bedankt voor de tips.

Ps heb dit probleem ook in het Speedlinq-topic gepost maar denk dat het meer hier thuis hoort...

Verwijderd

Wat voor IP adres krijg je?? Heb je meerdere pc's daar staan?? kan je naar een website pingen?
ping 216.239.59.103 (www.google.nl)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:36:
Wat voor IP adres krijg je?? Heb je meerdere pc's daar staan?? kan je naar een website pingen?
ping 216.239.59.103 (www.google.nl)
Nee 1 pc.
Wat voor IP-adres ik krijg?
Geen idee. Waar kan ik dat zien?

pingen? bedoel je ping 216.239.59.103 invullen in het dos-prompt scherm?

Sorry heb er de ballen verstand van, dus kan je hulp goed gebruiken.

Verwijderd

Ja zoals je zegt in het dos prompt scherm tik je eerst eens in: ipconfig
Dit post je hier dan weer
Vervolgens kun je ook nog even: ping www.google.nl
Dan weet je gelijk of DNS het doet en dus internet hebt

Waarom heb je je Firmware geupdate btw?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 13:17 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:00

ralpje

Deugpopje

Wellicht een idee om de helpdesk te bellen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:52:
Ja zoals je zegt in het dos prompt scherm tik je eerst eens in: ipconfig
Dit post je hier dan weer
Vervolgens kun je ook nog even: ping www.google.nl
Dan weet je gelijk of DNS het doet en dus internet hebt

Waarom heb je je Firmware geupdate btw?
Ok zal het na mn werk even proberen en vanavond hier de uitkomst posten.

Heb de Firmware geupdate omdat dit werd aanbevolen op www.speedlinqsupport.nl, door de Speedlinq helpdesk en in het Speedlinqervaringen topic.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:59:
Wellicht een idee om de helpdesk te bellen?
Was dit sarcastisch bedoeld of een serieuze tip ;)

Denk je dat ik dit nog niet gedaan heb?

Helpdesk kost 70 cent per minuut, je hang minuten in de wacht en krijgt iemand aan de lijn die er de ballen verstand van heeft.

Ik schat de expertise van de mede Tweakers hier hoger in dan de meeste Helpdesken....

*hier stond onzin*

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 14:29 ]

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:58

ShadowBumble

Professioneel Prutser

niet meer nodig stond commentaar op de post die de TS nu heeft aangepast.

[ Voor 84% gewijzigd door ShadowBumble op 10-05-2007 16:10 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Nou ja, riep het meer omdat uit je TS niet duidelijk werd dat je dat gedaan had, NOFI.
Verder: wel carrier, maar geen data klnkt mij als een verbindingsprobleem in de oren. Wellicht dat je profiel bij de provider gereset moet worden, dat de VPI/VCI niet goed staat, of zoiets. En dan zul je toch bij de provider aan moeten kloppen.
Maar inderdaad, eerst een troubleshooten: kun je pingen op hostname en/of op ip-adres is dan de eerste vraag.

Verwijderd

Topicstarter
:)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 08:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:14:
Nou ja, riep het meer omdat uit je TS niet duidelijk werd dat je dat gedaan had, NOFI.
Verder: wel carrier, maar geen data klnkt mij als een verbindingsprobleem in de oren. Wellicht dat je profiel bij de provider gereset moet worden, dat de VPI/VCI niet goed staat, of zoiets. En dan zul je toch bij de provider aan moeten kloppen.
Maar inderdaad, eerst een troubleshooten: kun je pingen op hostname en/of op ip-adres is dan de eerste vraag.
Thanks voor de reactie.
Zal dat 'pingen' vanavond eens proberen.. en dan de resultaten hier posten.

Nog meer behalve?:
- ipconfig /all
- ping www.google.nl

Bedankt weer

• ralpje

ralpje

Deugpopje

ping 216.239.59.103
om te kijken of, als google.nl het niet doet, je wel op ip kan pingen.

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:46:
ping 216.239.59.103
om te kijken of, als google.nl het niet doet, je wel op ip kan pingen.
Ok bedankt, zal het proberen

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels een en ander getest met de volgende resultaten:

Bij ipconfig /all komt het volgende:

IP-routering ingeschakeld: Nee
Wins proxy ingeschakeld: Nee
Fysiek adres: 00-07-E9-70-5C-F0
DHCP ingeschakeld: Nee
IP adres: 192.168.1.6
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1
DNS servers: 192.168.1.1

Mij zegt dit allemaal niks.....

Verder heb ik ook nog ping www.google.nl gedaan en kwam de volgende melding:
"Ping aanvraag kan host www.google.nl niet vinden"

Toen ping 216.239.59.103 gedaan en kwam het volgende:
4 x time out bij opdracht

Bovenstaande was alles bij zwarte prompt scherm.

In explorer heb ik nog hetvolgende nummer ingegeven: 192.168.1.254
Hierdoor kwam ik terecht in het menu van het modem.
Ik dacht laat ik eens proberen deze te configureren.
Op den duur moet ik een userid en wachtwoord ingeven en heb dat van de welkomstbrief van Speedlinq gebruikt.
Toen moest ik ook nog wat abndere info ingeven die ik niet had en heb toen dat menu maar weer gesloten.
Met als gevolg dat er nu behalve de 3 groene lampjes bij power, ethernet en DSL nog een vierde lampje brandt, nl internet, alleen dit lampje brandt rood.

Hoop dat jullie met deze informatie wat kunnen......

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 23:17

job

Welke info moest je dan ingeven die je niet had?

Het rode lampje betekend overigens dat je modem geen internetverbinding kan opbouwen, door waarschijnlijk een verkeerde instelling.

[ Voor 68% gewijzigd door job op 10-05-2007 18:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 18:31:
Welke info moest je dan ingeven die je niet had?

Het rode lampje betekend overigens dat je modem geen internetverbinding kan opbouwen, door waarschijnlijk een verkeerde instelling.
ja dat weet ik niet meer zeker. Iets van een proxyadres of serveradres of zoiets.

• job

job

En met behulp van deze pagina kom je er niet uit?
http://www.speedlinqsuppo...ctionid=7&id=23&Itemid=29

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Als je direct aan de modem zit hoor je toch geen ip adres als 192.168.16 te krijgen? Correct me if i'm wrong.
Heb je bij je netwerk connecties staan dat ie automatisch een adres moet verkrijgen of heb je alles zelf ingesteld?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Mocht je het wel zelf ingesteld willen houden, vervang dan de gateway en de DNS door het IP van je router.
Dus 192.168.1.254 in dit geval.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wel apart dat de PC als gateway 192.168.1.1 ingesteld heeft staan, en je via 192.168.1.254 in de setup van je router komt.
Heeft je PC toevallig een vast IP adres ingevoerd staan??
Controleer eens of je in de PC de TCP/IP opautomatisch verkrijgen hebt staan. Zo niet, die in ieder geval aanpassen, anders heb je straks internet, maar kom je door een verkeerde instelling in Windows nog niet verder.

Je bent zo te horen een goed eind op weg.
Haal eventueel die wizard nog eens tevoorschijn, en geef hier even aan welke instellingen je niet weet. Er is hier ongetwijfeld iemand die die instellingen wel weet voor je...

Verwijderd

Topicstarter
Nee alles geprobeerd

Verwijderd

Topicstarter
sajoku schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:14:
Als je direct aan de modem zit hoor je toch geen ip adres als 192.168.16 te krijgen? Correct me if i'm wrong.
Heb je bij je netwerk connecties staan dat ie automatisch een adres moet verkrijgen of heb je alles zelf ingesteld?
Automatisch denk ik, heb zelf niks ingesteld in ieder geval

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:19:
Mocht je het wel zelf ingesteld willen houden, vervang dan de gateway en de DNS door het IP van je router.
Dus 192.168.1.254 in dit geval.
Heb zelf niks ingesteld

Verwijderd

Topicstarter
Brede P schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:20:
Wel apart dat de PC als gateway 192.168.1.1 ingesteld heeft staan, en je via 192.168.1.254 in de setup van je router komt.
Heeft je PC toevallig een vast IP adres ingevoerd staan??

Hoe kom ik hier achter?

Controleer eens of je in de PC de TCP/IP opautomatisch verkrijgen hebt staan. Zo niet, die in ieder geval aanpassen, anders heb je straks internet, maar kom je door een verkeerde instelling in Windows nog niet verder.

En hoe controleer ik dat?

Je bent zo te horen een goed eind op weg.
Haal eventueel die wizard nog eens tevoorschijn, en geef hier even aan welke instellingen je niet weet. Er is hier ongetwijfeld iemand die die instellingen wel weet voor je...

• MrVulcan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09-2025
Misschien zijn de instellingen van de gebruikersnaam en wachtwoord in de router verloren gegaan door de firmware update. Heb je geen installatie cd-rom gehad?

*edit*
Je kan zien of je een vast IP hebt op deze manier:
Ga naar: Start -> Configuratiescherm -> Netwerkverbindingen
Rechts-klik op LAN-verbinding en kies Eigenschappen.
Dubbelklik nu op Internet-Protocol (TCP/IP)
Als het goed is staat deze op Automatisch een IP-adres laten toewijzen

[ Voor 51% gewijzigd door MrVulcan op 10-05-2007 19:41 ]

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif << Zie hier: de EDIT knop.

Kun je je post wijzigen ipv. 4 posts achter elkaar te maken.

Je hebt zelf niks ingesteld zeg je.
Maar heb je het wel gecontroleerd toen we je dat vroegen?
Want
Automatisch denk ik, heb zelf niks ingesteld in ieder geval
doet mij vermoeden dat je niet gekeken hebt.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

het lijkt er op dat je probleem hier zit:

dus krijgt je pc geen ip van de router en zou je met vaste instellingen moeten gaan werken

Ga in je modem naar het menu dhcp en zet daar de dhcp server aan. Open je netwerk verbinding op de pc en klik op herstellen. Als het goed is krijg je nu een ip toegwezen van de modem / router en ben je weer een stap verder of wellicht al klaar. Overgins moet je in de router wel je zelf aanmelden anders ga je ook nooit geen internet hebben. Dat doe je dus met je inlog / wachtwoord...... Het is niet echt handig een provider te nemen met een tering dure helpdesk als je zelf niet deze basic kennis hebt om dit aan de gang te krijgen trouwens.........

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:11:
[...]
Was dit sarcastisch bedoeld of een serieuze tip ;)

Denk je dat ik dit nog niet gedaan heb?

Helpdesk kost 70 cent per minuut, je hang minuten in de wacht en krijgt iemand aan de lijn die er de ballen verstand van heeft.
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:46:
[...]

Nee 1 pc.
Wat voor IP-adres ik krijg?
Geen idee. Waar kan ik dat zien?

pingen? bedoel je ping 216.239.59.103 invullen in het dos-prompt scherm?

Sorry heb er de ballen verstand van, dus kan je hulp goed gebruiken.
Mooi dat je een verwijt maakt naar de helpdesk, terwijl je er zelf ook vrij weinig vanaf weet. :? Ik heb het vermoeden dat je het bellen ernaar te duur vind, want de helpdesk medewerkers weten toch wel wat meer dan je denkt. Sterker nog, veel IT studenten werken daar en die komen hier ook weer.
Je had trouwens ook een provider kunnen nemen waar een goedkopere helpdesk bijzat, maar dan zijn de maandlasten weer wat hoger he ;)

Overigens heb je wel een typisch helpdeskvraag: "hij doet het niet..."

Dus, geef eerst eens in detail aan wat je wel gedaan hebt (handleiding gevolgd etcetc) voordat iedereen hier wat zinnigs kan zeggen. Het is nu eigenlijk allemaal gokwerk.
Maak bijv even wat screenshots van je modem- en router instellingen, pcnetwerkverbinding etc.

Ook begrijp ik niet waarom je de firmware gaat upgraden als je eigenlijk niet weet hoe het werkt?

[ Voor 29% gewijzigd door Kurios op 10-05-2007 20:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Net voor mn werk nog even mn computer opgestart en wat geprobeerd.
Ten eerste heb ik het modem gereset en nu brandt het rode lampje van het modem niet meer.

Verder heb ik de upgradewizzard voor de Speedtouch 706 zoals deze op www.speedlinqsupport.nl staat nogmaals gedraaid en daar komt in het eerste schermpje te staan: IP-adres: 192.168.1.254

Maar met ipconfig /all staat bij IP adres 192.168.1.6

Is hier misschien iets fout?

Ik heb toch het vermoeden dat ik iets in het modem moet instellen of zo.
Heb de installwizard en ook de installcd gebruikt maar geen effect.

Waarom krijg ik van Speedlinq eigenlijk een User id en password in de welkomstbrief als ik deze toch nergens in moet geven????

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:40:
[afbeelding] << Zie hier: de EDIT knop.

Kun je je post wijzigen ipv. 4 posts achter elkaar te maken.

Je hebt zelf niks ingesteld zeg je.
Maar heb je het wel gecontroleerd toen we je dat vroegen?
Want
[...]
doet mij vermoeden dat je niet gekeken hebt.
Je hebt gelijk, heb niet gekeken, maar ik heb niks ingesteld omdat ik niet eens weet hoe dat moet, vandaar dat antwoord. Maar hoe kan ik dat controleren dan?

Probleem is ook dat ik op dit forum zit vanaf mn werk en mn schoonouders en met de hier verkregen info telkens naar mn nieuwe huis moet om het uit te proberen. maar geeft niet als het probleem maar opgelost kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Kurios schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:52:
[...]

[...]

Mooi dat je een verwijt maakt naar de helpdesk, terwijl je er zelf ook vrij weinig vanaf weet. :? Ik heb het vermoeden dat je het bellen ernaar te duur vind, want de helpdesk medewerkers weten toch wel wat meer dan je denkt. Sterker nog, veel IT studenten werken daar en die komen hier ook weer.
Je had trouwens ook een provider kunnen nemen waar een goedkopere helpdesk bijzat, maar dan zijn de maandlasten weer wat hoger he ;)

Overigens heb je wel een typisch helpdeskvraag: "hij doet het niet..."

Dus, geef eerst eens in detail aan wat je wel gedaan hebt (handleiding gevolgd etcetc) voordat iedereen hier wat zinnigs kan zeggen. Het is nu eigenlijk allemaal gokwerk.
Maak bijv even wat screenshots van je modem- en router instellingen, pcnetwerkverbinding etc.

Ook begrijp ik niet waarom je de firmware gaat upgraden als je eigenlijk niet weet hoe het werkt?
Vind de helpdesk inderdaad erg duur, maar heb wel naar de helpdesk gebeld maar zij kwamen met de info om de firmwareupdate te doen.

Wat betreft de screenshots. Ja sorry hoor maar dan moet je wel weten hoe dat moet. Bovendien heb ik geen printer aangesloten en kan ik ze ook niet uploaden van een plaatje want heb geen internet....
Wat ik wel kan doen is net zoals ik die gegevens van ipconfig /all hier heb gepost door ze even op te schrijven en dan weer naar mn schoonouders rijden en hier weer posten.

Zeg maar welke gegevens je nodig hebt en hoe ik deze dan krijg.

En je hebt helemaal gelijk dat ik misschien beter een duurdere provider kon nemen. Heb hiervoor Tele2 compleet gehad en werd allemaal door een moneur geinstalleerd.... had ik bij dit misschien ook beter gedaan.
Maar wil toch met jullie hulp proberen er uit te komen en anders zal ik inderdaad een monteur aan moeten vragen...

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 08:43:
[...]

Je hebt gelijk, heb niet gekeken, maar ik heb niks ingesteld omdat ik niet eens weet hoe dat moet, vandaar dat antwoord. Maar hoe kan ik dat controleren dan?

Probleem is ook dat ik op dit forum zit vanaf mn werk en mn schoonouders en met de hier verkregen info telkens naar mn nieuwe huis moet om het uit te proberen. maar geeft niet als het probleem maar opgelost kan worden.
Je komt telks met dezelfde antwoorden, daarbij gebruik je ook nog eens de edit knop niet. Meerdere posts in zo'n kort tijdsbestek wordt niet gewaardeerd.

Over de screenshtos. Maak ze desnoods met een digitale camera. Het gaat erom dat jij op dit moment telkens zegt dat je een ip adres hebt etc. maar wij weten niet precies waar dit ip adres staat bijv. Dmv screenshots wordt bij ons al veel meer duidelijk.

Heb je al gekeken of je een automatisch ip adres toegewezen krijgt? (Configuratiescherm - Netwerkverbindingen - Rechtermuisknop - eigenschappen -> Tcp-ip protocol - En daar staat dan of je automatisch ip toegewezen krijgt of dat alles zelf ingevuld staat.

Verwijderd

Hij kan zijn modem benaderen dus het gedeelte PC --> router lijkt te werken.
Kun je kijken of er misschien iets in het modem te vinden is; log files of test pagina.
Heb je de Speedtouch 706 wel ingesteld voor je provider; je kunt niet zomaar een modem aansluiten en hopen dat deze werkt. Je zal er wel iets voor moeten doen.

Beschrijving ST706WL

• lier
  • Laatst online: 06:43

lier

MikroTik nerd

Heb je al een keer het modem kunnen benaderen via de browser ?

Dus http://192.168.1.254 (of http://192.168.1.1) ?

Mijn stappen zouden zijn:

- PC instellen op DHCP (zie hierboven)
- met ipconfig controleren of bij DHCP "ja" staat en of een IP adres is toegewezen
- Testen of Internet werkt (en zo niet met behulp van deze installatie wizzard het modem configureren)
-Testen of Internet werkt
- Bij problemen het modem via de browser benaderen en daar controleren wat fout gaat

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
@sajoku: ik heb de edit knop eindelijk gevonden. Sorry.
Van dat automatisch toegewezen ipadres zal ik na mn werk moeten testen en zal mn bevindingen dan hier weer posten.

@raoul: Ik heb de Speedtouch 706 niet handmatig ingesteld nee. Ik dacht dat die installatie cd dat werk allemaal deed? Ook heb ik de installatiewizard van deze site meerdere malen gedraaid:
http://www.speedlinqsuppo...task=view&id=46&Itemid=29
Maar tot op heden zonder goed resultaat. Wat ik nergens heb moeten invullen is bijvoorbeeld userid en wachtwoord welke ik via de welkomstbrief van Speedlinq heb gekregen.

@lier Ja kan het modem benaderen via http://192.168.1.254
verder naar boevn in dit topic staan de resultaten die ik kreeg met ipconfig /all waaronder o.a. dit:
IP adres: 192.168.1.6

Wat bedoel je hier precies mee: PC instellen op DHCP (zie hierboven) Hoe stel ik die in dan?

• lier
  • Laatst online: 06:43

lier

MikroTik nerd

Zo:
Heb je al gekeken of je een automatisch ip adres toegewezen krijgt? (Configuratiescherm - Netwerkverbindingen - Rechtermuisknop - eigenschappen -> Tcp-ip protocol - En daar staat dan of je automatisch ip toegewezen krijgt of dat alles zelf ingevuld staat.
Gewoon alles laten toewijzen.

Voor het geval je het interessant vindt:
Je pc denkt dat hij (of zij ?) het modem kan vinden op 192.168.1.1, terwijl daar geen modem te vinden is. In plaats daarvan draait je modem op 192.168.1.254, maar dat weet je pc niet. Daarom werkt Internet niet.

Verder heeft Windows een help functie ingebouwd en bestaan er zoekmachines die dit soort elementaire vragen (hoe stel ik DHCP in) kunnen beantwoorden.

[ Voor 27% gewijzigd door lier op 11-05-2007 09:56 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
MrVulcan schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:37:
Misschien zijn de instellingen van de gebruikersnaam en wachtwoord in de router verloren gegaan door de firmware update. Heb je geen installatie cd-rom gehad?

*edit*
Je kan zien of je een vast IP hebt op deze manier:
Ga naar: Start -> Configuratiescherm -> Netwerkverbindingen
Rechts-klik op LAN-verbinding en kies Eigenschappen.
Dubbelklik nu op Internet-Protocol (TCP/IP)
Als het goed is staat deze op Automatisch een IP-adres laten toewijzen
Hallo allemaal,

Bij deze mijn excuses voor het te weinig research doen. Wat blijkt, Er ston een IP-adres hier welke nog van mn vorige provider was.
Nadat ik alles op automatisch had gezet werkt het internet perfect!
Bedankt voor jullie hulp!
Schaam me behoorlijk, nu het zoiets doms en simpels is eigenlijk.
Topic kan dicht....

• job

job

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 17:32:
Schaam me behoorlijk, nu het zoiets doms en simpels is eigenlijk.
Topic kan dicht....
Volgende keer eerst op je gemak alle handleidingen doorlezen. :)
In elke router handleiding staat een uitleg dat en hoe je je pc op dhcp kan zetten.

Niets om je voor te schamen, gewoon te gehaast bezig gaan en een onvolledige handleiding van speedlinq.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 11-05-2007 21:42 ]

Pagina: 1