Toon posts:

Welke scanner voor max. fl. 500?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag lezers,

Ik wil maximaal 500 gulden uitgeven voor een scanner. Natuurlijk kan ik op safe gaan door een HP te kopen (bijv. de 5370C) maar misschien kan ik voor dit bedrag een betere aankoop doen. Graag wat tips. Alvast bedankt.

Martijn

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Umax maakt goede scanners.
Voor de rest gebruik ik ze niet zo vaak.
Het enige echte belangrijke bij een scanner vind ik de software, dus daar moet je ook opletten.

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Kijk ook eens naar Epson, zijn ook hele goede scanners (heb er zelf één [Perfection 610], hoewel ik de volgende keer een duurdere wil omdat er dan meer softwarematige mogelijkheden zijn).

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

'k ken iemand met een Canon. Prima ding.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Canon 1220U :P Lekker goedkoop en een heel goed ding. Persoonlijk vind ik HP printers beter dan Canon printers, en Canon scanners beter dan HP scanners. Canon zijn meestal beter dan even dure HP scanners.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

ik heb de canon N656U en die is zeer:P en eruug:) goed kwalitiet snel en max 1200 dpi + 42 bit

http://psnprofiles.com/AfthyX

Verwijderd

Ik heb zelf een Canon 1220U. Die vind ik wel erg prettig. Lekker dun en werkt zonder lichtnet dus alleen op usb.
resolutie 1200x2400 dpi.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 07 februari 2001 15:52 schreef aftermath het volgende:
ik heb de canon N656U en die is zeer:P en eruug:) goed kwalitiet snel en max 1200 dpi + 42 bit
Joh, heb jij een N656U? Was me nog nooit zo opgevallen ;) (ik heb je andere megatopic kort geleden nog gelezen :D)

Ik heb 'm zelf met mazzel voor 199 piek bij Media Markt gehaald en hij is inderdaad TOP qua kleuren en scherpte, en hij staat mooi bij m'n Explorer muis :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Op woensdag 07 februari 2001 16:03 schreef Exirion het volgende:

Joh, heb jij een N656U? Was me nog nooit zo opgevallen ;) (ik heb je andere megatopic kort geleden nog gelezen :D)
ja?? ik kan moeilijk beslissen maar dankzij de tweakers en nog iemand heb ik deze gekocht:)

naja.... het is idd een goede scanner:)

Verwijderd

ik zou ZEKER voor een Agfa gaan..... goede software, goede specs, en oerdegelijk (bij mijn werk hebben we er superveel verkocht, en maar 2 defecte gehad..... dat is bij HP en Canon wel anders het geval.... veel uitval :r)

ik zou voor de Agfa E40 gaan
of als je veel geld wil overhouden: Agfa Snapscan Touch....

• aftermath
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Op woensdag 07 februari 2001 16:16 schreef RobtH het volgende:
ik zou ZEKER voor een Agfa gaan..... goede software, goede specs, en oerdegelijk (bij mijn werk hebben we er superveel verkocht, en maar 2 defecte gehad..... dat is bij HP en Canon wel anders het geval.... veel uitval :r)

ik zou voor de Agfa E40 gaan
of als je veel geld wil overhouden: Agfa Snapscan Touch....
maar ja wil je kwaliteit neem je canon/epson wil je duuraamheid(dat er dus niet 1 op de 1000 iets fout kan gaan) neem je agfa:)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Zoals altijd hangt het er helemaal vanaf wat je ermee wil doen.

Ik ga zelf voor de Afga e50, de specs zijn sowieso erg netjes, beeldkwaliteit is altijd wel oke bij Agfa, en de drivers zijn perfect, geen extra shit als je dat niet wil, gewoon de driver installeren en scannen!

Die e50 heeft een 35mm beeldscanner erbij, da's kewl voor foto's en dan kan ik vanuit de bios waar ik werk stukkies film inscannen.. Tja, je moet toch iets als hobby? :P

In jouw geval zal de e40 een hele mooie scanner zijn voor het geld, maar ik hoor ook veel goeds over de Epsons..
Pagina: 1