[VBA] Formulier wegschrijven naar Excel document

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Topicstarter
Hallo mensen

Ik ben hier bezig voor school met een opdracht waar ik in excel een document moet maken waar wat gegevens in moeten komen die ik met behulp van een popup schermpje ( het formulier ) moet kunnen invullen.

Dus je krijgt de popup vult deze in (dit werkt) en dan als je op "Ok" drukt moet dit worden weggeschreven naar het excel document zelf.

Nu heb ik geen flauw idee hoe ik het formulier moet weg schrijven naar het excel document aangezien we op school alleen hebben gehad in word waar we met bladwijzers werkte.

Nu heb ik op google lopen zoeken naar dingen maar kan niks vinden wat echt werkt of wat ik moet hebben. Ook hier op Got kan ik niks vinden wat mij kan helpen of ik moet verkeerd zoeken.

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen zodat ik verder kan met de opdracht :)

Alvast bedankt!
Brummetje

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Excel is heel veel makkelijker dan Word; eenvoudigweg naar cel A1 schrijven. Wat lukt er dan dan niet? (En hoe bouw je het formulier op, waarom niet gewoon in Excel zelf?)
Als VBA:
code:
1
2
3
Sub foo()
    ActiveSheet.Cells(2, 1) = "bar"
End Sub

Hoe dan ook zouden Excel en zeker Word niet mijn eerste keuzes zijn om gegevens uit een fomulier in op te slaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

F_J_K schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:42:
Hoe dan ook zouden Excel en zeker Word niet mijn eerste keuzes zijn om gegevens uit een fomulier in op te slaan.
bekijk eens http://members.home.nl/t.idema/excel/les13.html.
wat de opmerking van F_J_K betreft, formulieren zijn prima hulpmiddelen om te assisteren bij invoer of deze in een wizard vorm te gieten, maar dat terzijde.