[ASP] asp script via netwerk naar linux

Pagina: 1
Acties:

• kartoenweb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 21:32
Hallo,

Ik heb een scriptje gemaakt om een bestand (.dat) te openen en te bewerken. dit gebeurt allemaal op een windows 2003 (iis)

Maar nu het probleem.
het .dat bestand moet eigenlijk op een linux server draaien. (squid proxy)

hoe kan ik er nou het beste voor zorgen dat ik het bestand op de linux bewerk/ kopieer.

kan ik het bestand aanroepen via mijn asp script.
ik heb wat geprobeerd maar lukt niet.
1. netwerk schrijf aanmaken in Windows naar linux. (in Windows benaderbaar) maar dan zegt mijn script "kan pad niet vinden"
code:
1
2
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set folder = fs.GetFolder("\\10.2.1.8\pasgroensquid")

als ik via "uitvoeren" in windows probeer dan kom ik gelijk in de map uit zonder dat ik een wachtwoord hoef in te voeren. verander ik het ip naar een windows share dan werkt het script wel gewoon goed. wat doe ik fout of wat zie ik over het hooft

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:10

TeeDee

CQB 241

Om via asp en een UNC path een file te openen, kopieren of te bewerken wordt lastig. Het is mij nog nooit helemaal 100% gelukt. Je zal met rechten, users e.d. aan de slag moeten. (Onder andere)

http://www.google.com/sea...=asp+unc+path&btnG=Search

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• kartoenweb
TeeDee schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:09:
Om via asp en een UNC path een file te openen, kopieren of te bewerken wordt lastig. Het is mij nog nooit helemaal 100% gelukt. Je zal met rechten, users e.d. aan de slag moeten. (Onder andere)

http://www.google.com/sea...=asp+unc+path&btnG=Search
Naja bij mij werkt het ook wel 100% alleen niet naar een linux server toe.
of het dan 100% werkt is dan de vraag ;) maarja"

iemand een idee?

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

heb je die google results wel bekeken?
En als je nu gewoon op de w2k3 doos de bewerking uitvoert, en dan met een simpele File.Copy(nadat je de bewerking gedaan hebt) naar de Linux machine het bestandje overzet?

Maar goed, ik blijf erbij dat je nog iets met de rechten op de linux doos moet freubelen. In windows meld je je anders aan dan via je asp script. Wat overigens ook al werd aangegeven in die google resultaten.

[ Voor 31% gewijzigd door TeeDee op 10-05-2007 11:25 ]

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Waarschijnlijk werkt het op een Windows share wel, omdat everyone full control veelal de standaard instelling is bij een share. Of in elk geval everyone read rechten.

Bij Linux gaat dat niet zo simpel, omdat de Samba instellingen (ik ga van Samba uit) standaard aangeven dat anonymous access niet is toegestaan. Waarschijnlijk heeft jouw account wel rechten, waardoor in Windows uitvoeren jou zonder wachwoord te vragen doorlaat. Windows geeft automatisch de credentials van een ingelogde gebruiker (jij dus) op en Samba zal ongetwijfeld deze credentials bij de domain controller verifieren. De IUSR (waarmee asp over het algemeen werkt) is een lokale gebruiker en kan dus niet via de domain controller worden geverifieerd.

• kartoenweb
bigbeng schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:25:
Waarschijnlijk werkt het op een Windows share wel, omdat everyone full control veelal de standaard instelling is bij een share. Of in elk geval everyone read rechten.

Bij Linux gaat dat niet zo simpel, omdat de Samba instellingen (ik ga van Samba uit) standaard aangeven dat anonymous access niet is toegestaan. Waarschijnlijk heeft jouw account wel rechten, waardoor in Windows uitvoeren jou zonder wachwoord te vragen doorlaat. Windows geeft automatisch de credentials van een ingelogde gebruiker (jij dus) op en Samba zal ongetwijfeld deze credentials bij de domain controller verifieren. De IUSR (waarmee asp over het algemeen werkt) is een lokale gebruiker en kan dus niet via de domain controller worden geverifieerd.
Bedankt!
Ik ga nog wel even met de rechten stoeien.
Wat zou dan het wachtwoord zijn van de IUSR_IIS gebruiker?
mijn administrator wachtwoord?
en idd ik gebruik Samba..

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

kartoenweb schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 11:29:
[...]
Wat zou dan het wachtwoord zijn van de IUSR_IIS gebruiker?
mijn administrator wachtwoord?
en idd ik gebruik Samba..
Geen idee, maar dat kan je opgeven in je IIS settings. (En anders laat je die applicatie onder een aparte IISuser draaien)

• kartoenweb
Geen idee, maar dat kan je opgeven in je IIS settings. (En anders laat je die applicatie onder een aparte IISuser draaien)
dat was de oplosing.. bedankt.
heb de gebruiker veranderd. en hij doet het :)

bedankt!
Pagina: 1