DVI-adapter voor on-board Intel GMA3000 chip

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik ben bezig met het regelen van dingen voor mijn nieuwe baan in Engeland, en een van de dingen daar is een mooie nieuwe PC. De standaard PC is een Core2Duo E6300, 2Gb DDR2 RAM, op een Intel Desktop Board DQ965GF with Intel(r) Q965 Express Chipset en onboard Intel(r) Graphics Media Accelerator 3000 graphics. Leuk systeempje waar ik een 20 inch TFT met hoge resolutiescherm (1650*1080 of zoiets) wil aansluiten.

Echter, een probleem is dat men daar de TFT monitoren gewoon op de VGA dSub connector aansluit, want het moederbord heeft geen DVI. Nu heb ik gevoelige ogen, en ik zie het verschil, en ik zal veel tijd achter die PC doorbrengen. Ik wil dus mijn monitor aansluiten via DVI. Nu mag dat, maar eigenlijk wil de ICT-afdeling geen andere drivers geinstalleerd hebben, dus een extra PCIe videokaart (een simpele kaart voldoet al, snelheid is niet belangrijk) willen ze eigenlijk niet. Nu heeft mijn Dell PC hier in Nederland een adapterkaartje met DVI, waardoor de onboard 945 chip toch DVI functionaliteit heeft.

Ik heb gezocht naar een videokaart met een GMA3000 chip en DVI, en naar zo'n adapterkaart, maar met weinig succes; het is ook moeilijk om nauwkeurige zoektermen te definieren, want "adapter", "DVI" samen met Intel GMA3000 werkt in ieder geval niet.

Iemand hier ervaring mee of tips? Ik heb straks local admin rechten, maar probeer het de ICT voorlopig te vriend te houden en ook weer niet teveel problemen te veroorzaken met een aparte kaart. Vast bedankt :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:55

player-x

Disruptive by design

1. je kan nooit een analoog VGA uitgang naar DVI-D omzetten dat werkt gewoon niet en als er al zo een adapter bestaat dan dan is het DVI-A, A van analoog en dat is alleen een andere stekker !

2. je kan een simple bv GF-6600GT in het systeem steeken werkt meteen windows heeft daar standaard drivers voor als ik het goed heb.

[ Voor 4% gewijzigd door player-x op 10-05-2007 12:52 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47
Die adaptor voor Intel 965 chipset heet "ADD2"
Google maar eens :)

[ Voor 48% gewijzigd door The Source op 10-05-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
The Source schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:42:
Die adaptor voor Intel 965 chipset heet "ADD2"
Google maar eens :)
Dank d:)b . Ik had net zo'n Dell-computer opengemaakt en de opschriften van de kaart gepakt: "Orion Add-2 N". Ik ga aan de slag.

Edit: deze bijvoorbeeld, eens zoeken of deze makkelijk te krijgen is.
http://www.siliconimage.com/docs/1364_1362_add2brief.pdf
player-x schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:49:
1. je kan nooit een analoog VGA uitgang naar DVI-D omzetten dat werkt gewoon niet en als er al zo een adapter bestaat dan dan is het DVI-A, A van analoog en dat is alleen een andere stekker !

2. je kan een simple bv GF-6600GT in het systeem steeken werkt meteen windows heeft daar standaard drivers voor als ik het goed heb.
De chipset kan 2 monitoren aansturen, en dat is wat je met de adapterkaart doet: de tweede uitgang "activeren". Ik ben het met je eens dat je de VGA uitgang zelf niet kunt omzetten, dat wilde ik ook niet :). De extra grafische kaart is een optie die ik pas ga (mag) verkennen als het echt niet anders kan...

Edit2: ICT in Engeland wil zelfs dit niet, het is non-standard hardware.... :( . To be continued...

Edit3: nou, de Add2N kaart willen ze echt niet, maar als ik het echt zo graag wil, dan mag er een NVIDIA GeForce 7600GS 256MB video card worden geplaatst (en betaald uit mijn eigen budget), daar hebben ze ervaring mee. Als ik maar accepteer dat het daarmee geen standaard machine meer is en dat het langer duurt voor reparatie en vervanging als het doosje kapot gaat. So be it. :)

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 10-05-2007 17:05 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.