Case modden... advies nodig!

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:09

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Na al die foto's hier te hebben gezien van gemodde cases met plexiglas en neonlampen wil ik daar nu toch ook wel eens aan beginnen...

Probleem 1: een dremel of Proxxon schijnt hét materiaal bij voorkeur te zijn om een stuk uit de zijwand te kunnen halen. Deze heb ik echter niet en aangezien ik het maar één keer nodig heb ga ik het ook niet kopen. Ik ken verder ook niemand die deze dingen heeft. Hoe kan ik nu alsnog fatsoenlijk een stuk metaal uit de zijwand van de kast verwijderen???

Probleem 2: iedereen roept over plexiglas maar dat schijnt nogal aan de prijs te zijn en wat lastiger te verkrijgen. Is acrylglas ook een mogelijkheid?

Probleem 3: ik heb geen verstand van neonlampen... wat voor soort neonlampen heb ik nodig? Ik wil graag groen of blauw licht, wat voeding betreft deze kan niet meer uit de systeemvoeding worden betrokken want die zit aan z'n max... Misschien 220V ofzo en dan een kabeltje naar buiten?

Probleem vier: raamrubber? Waar??

Dus... als iemand enig advies voor me heeft, thanx!

<edit> Probleem vier toegevoegd... </edit>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
ik heb ook gewoon acryll glas dat hetzelfde ongeveer.

ik wil wel voor je dremelen als je wil
stuur me maar een meel

Audi A8 W12 6.0

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
Op woensdag 07 februari 2001 12:16 schreef Brian Dickens het volgende:

Probleem 1: een dremel of Proxxon schijnt hét materiaal bij voorkeur te zijn om een stuk uit de zijwand te kunnen halen. Deze heb ik echter niet en aangezien ik het maar één keer nodig heb ga ik het ook niet kopen. Ik ken verder ook niemand die deze dingen heeft. Hoe kan ik nu alsnog fatsoenlijk een stuk metaal uit de zijwand van de kast verwijderen???

Dus... als iemand enig advies voor me heeft, thanx!
Een gatenzaag kan ook goed voor een keertje. Moet je alleen de zaag ietsje kleiner nemen dan het formaat van je fan!! Dus voor een 80mm fan een 78mm gatenzaag ofzo! Veel suc6!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Delyver, ik weet niet waar Wildervank ligt maar het lijkt me nogal onpraktisch! Maar bedankt voor het aanbod...

Verwijderd

met een decoupeerzaag kan je ook goed vooruit hoor.... zorg wel dat je een fijn getand metaalzaagje heb, en dat je op hoge toeren zaagt.

Ook slim is het dan om iets van afplaktape over de lijn te plakken waar je wilt zagen, zo zorg je ervoor dat er niet teveel haken en ogen aan het metaal komen.

Als je dan toch aan het plakken bent, plak dan ook gelijk een stuk tape aan de onderkant van je decoupeerzaag, zodat je geen krassen achterlaat op je kast...

we willen wel foto's zien he :P

• delyver
Op woensdag 07 februari 2001 12:26 schreef Brian Dickens het volgende:
Delyver, ik weet niet waar Wildervank ligt maar het lijkt me nogal onpraktisch! Maar bedankt voor het aanbod...
okee kon zijn dat je vlakbij woont :)
niet dus

idd tilburg is iets teveel van het goeie

Audi A8 W12 6.0

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Goblin, als het me uiteindelijk echt is gelukt om m'n case te modden zal ik wel eens kijken of mijn webcam er fatsoenlijke plaatjes van kan maken... :)

Verwijderd

Als je je case wil modden heb je gewoon een decoupeerzaag nodig met een fijn metaal zaagje + dat raamrubber kun je wel bij een auto of carvan garage kopen, daar hebben ze hele rollen met dat raamrubber.

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Voor het geval je geen dremel hebt; die kan je toch gewoon huren bij de doe het zelf zaak???

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
EvilFox, da's helemaal geen slecht idee... ik zal eens kijken of ze hier in Tilburg ergens een dremel verhuren.

• delyver
ik verkoop raamrubber check deze topic:

gathering.tweakers.net/showtopic/117367/

Audi A8 W12 6.0

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op woensdag 07 februari 2001 12:20 schreef Werkhoven het volgende:

[..]

Een gatenzaag kan ook goed voor een keertje. Moet je alleen de zaag ietsje kleiner nemen dan het formaat van je fan!! Dus voor een 80mm fan een 78mm gatenzaag ofzo! Veel suc6!
:?
Vogges mij wil die dude geen fans, maar een raam...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Waarom gebruikt niemand een gewone boor in plaats van een dremel?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Een boor gebruiken om een gat van ongeveer 30*40 cm in je kast te maken?!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

gebruik je verstand is. Ik heb mijn case gemod zonder ook maar 1 vraag aan iemand.

Het is echt niet zo moeilijk als je zelf denkt, op de basis school heb je vast wel eens leren figuurzagen, nou dit is echt niet zo veel anders, alleen je moet het heel rustig doen.

Als je pics wil zien van m`n case moet je gewoon ff de zoekfunctie gebruiken.

En voor hulp moet je ff icq`en

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Zeg, DBZ-fanaat :), aangezien ik wat dat soort knutselen betreft 0,0 verstand heb vraag ik het dus maar uit. Zodoende kan ik precies te weten komen wat mijn mogelijkheden zijn en wat ik kan doen.

M.a.w.: een foutje en m'n kast is naar de knoppen. Dat voorkom ik toch liever... ook al heb ik dan een unieke casemod... >:)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Het metaal van de kast is trouwens 1mm dik...

Zou een decoupeerzaag echt goed werken? Indien zo, dan heb ik wel een oom die dat misschien kan regelen...

Dan moet ik alleen nog ergens neonlampjes en plexi- of acrylglas vandaan halen. Oh ja, en natuurlijk raamrubber... De neonlampjes kan ik waarschijnlijk wel bij de lokale electroboer halen, maar het glas weet ik niet... misschien bij een doe-het-zelf zaak ofzo?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Trouwens, wat voor lampje(s) kan ik het beste nemen? Normaal groen of blauw of een speciale blacklight? Of iets anders?

Verwijderd

Als je een decoupeerzaag hebt moet je wel een zaagje voor fijn metaal gebruiken op je decoupeerzaag, want anders gaat het flink mis. En dan heb je zeker een unieke casemod. En wat betreft die neon, koop een blacklight en wat lichtgevende verf die smeer je op je kaarten ofzo en voila daar heb je een te gekke sfeer in je kast en die verf moet je natuurlijk niet op plaatsen smeren war het heel heet wordt.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Hmmm... ik heb weinig zin om met verf te gaan zitten knoeien in m'n kast. Maar het klinkt wel geinig.

Ik ga echter waarschijnlijk toch voor een normale groene of blauwe neon. Blacklighteffecten zijn wel geinig maar ik geef toch de voorkeur aan normale neonverlichting.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Wat voor voeding hebben neonlampen trouwens nodig? Mijn 235W voeding zit al bijna aan z'n max dus dat lijkt me niet een goed idee...

• DynaMikeY
  • Laatst online: 18:38

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Een neonlampje kost zoŽn 50 piek bij de auto accessoires winkel.

Kun je gewoon op 12Volt aansluiten (een auto is ook 12volt he), en zoveel vermogen zal dat niet snoepen.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb een oom van mij bereid gevonden om het gat in de kast te maken. Hij heeft een decouperzaag dus hopelijk lukt het...

Toevallig had hij ook nog acrylglas liggen dus dat is ook alweer geregeld.

Nu nog een neonlamp(je) regelen. Weet iemand goede on-line winkels/sites waar ik die zou kunnen bestellen?

Van www.stuutenbruin.com en [url="http://www.velleman.be,"]www.velleman.be,[/url] die ik in andere topics voorbij heb zien komen, word ik niet veel wijzer... die hoef je dus niet te noemen...

Alvast bedankt voor de tips!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Kom op.. is er dan niemand die weet waar ik neonlampjes kan kopen?

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 21:33 schreef tva_goku het volgende:
gebruik je verstand is. Ik heb mijn case gemod zonder ook maar 1 vraag aan iemand.

Het is echt niet zo moeilijk als je zelf denkt, op de basis school heb je vast wel eens leren figuurzagen, nou dit is echt niet zo veel anders, alleen je moet het heel rustig doen.

Als je pics wil zien van m`n case moet je gewoon ff de zoekfunctie gebruiken.

En voor hulp moet je ff icq`en
zullen we dan het forum maar stop zetten, geen nieuwe topics meer, ik denk dat zo'n beetje alles wel 1 of meer keer is gevraagt.

Verwijderd

Dude, oc-shop heeft nu ook plexi+raamrubber check it out!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Op dit moment heeft OC-Shop alleen raamrubber, plexi en neon volgt nog zeggen ze op de site...

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 09 februari 2001 20:44 schreef Brian Dickens het volgende:
Kom op.. is er dan niemand die weet waar ik neonlampjes kan kopen?
Mail stuut en bruin voor een neon lampje dan sturen ze je er 1 voor 35piek dacht ik

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik ga vandaag in de stad wel ergens een neonlampje halen... dan kan ik vandaag mij casemod afronden.

Zij mijn 'Casemod bijna af" topic voor plaatjes!

Pagina: 1