Toon posts:

HP Thin Client remote desktop config

Pagina: 1
Acties:
  • 1.645 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een HP Thin Client t5720.
http://h10010.www1.hp.com...2077-636977-12329978.html

Als je opstart dan kan je via remote desktop op de server inloggen, dit vereist echter wel een paar handelingen. Wat ik zou willen is dat zodra de Thin client wordt aangezet deze in 1 keer doorgaat tot deze op de server is ingelogd.

Ik heb alle opties nagekeken in het menu, maar ik krijg hem alleen zover dat ie niet meer om username en wachtwoord vraagt. Wel moet ik nog steeds de servernaam intypen.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen? Ik zat te denken aan een .bat file maken met opstartregels ofzo, of kan dit handiger?

bvd

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-07 16:10

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Je kunt in de hp connection center toch gewoon een connectie aanmaken?

Als je daar het domein of de pcnaam opgeeft hoort het gewoon te werken.

(domein\an4rk1 of an4rk1@domein.local, de eerste variant werkt ook met pcnaam)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik kan zien staat er geen connection center op. Wel een gedeelte om met een SAM server te connecten, maar ik denk niet dat ik dat moet gebruiken.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Wat je kunt doen is een RDP file aanmaken waar alles netjes in geconfigureerd staat en deze dan als shell instellen.

mstsc / ? voor de syntax

Met regedit HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon de sleutel shell aanpassen naar mstsc <verbindingsbestand>.

Nu zal de thin client rechtstreeks na het aanmelden (als dat nu gebeurd) de remote desktop opstarten zonder tussenkomst van de gebruiker.

[ Voor 50% gewijzigd door Herby op 10-05-2007 10:39 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in de thin client geen mogelijkheid om in de regedit te komen..

btw, ik heb andere thin clients neergezet, vorige versies, met linux erop, hierop kon het gewoon ingesteld worden. Dit zou toch ook mogelijk moeten zijn met deze windows versie...

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Hoezo kun je niet in regedit komen ? Deed ik ook altijd met die dingen en er zit gewoon XP embedded op.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik zal niet weten hoe.
Zo'n btjuh alles is afgescherm op dat ding. geen uitvoeren, rechtermuisknop disabled, en meer.

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:32:
Voor zover ik kan zien staat er geen connection center op. Wel een gedeelte om met een SAM server te connecten, maar ik denk niet dat ik dat moet gebruiken.
Klinkt als automatisch ingelogd als gebruiker ipv administrator (zoals ze af fabriek staan).

Anders hoor je in het startmenu bij die versies van de Thin Clients van HP het HP Connection Center te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, ik zie net ook dat ik ben ingelogd als 'User'

Uitloggen kan, maar dan logt ie gelijk weer in als User..

Ook zie ik nu in een handleiding het volgende:
"The first time you power on the thin client, it prompts you for a user name and password. The default for both the user name and the password is root."

Ik heb er 2 nieuw, net uit de doos gehaald, en bij beide gebeurde dit niet.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 13:25 ]

• Sonic1986
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-07 16:57
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:19:
Mjah, ik zie net ook dat ik ben ingelogd als 'User'

Uitloggen kan, maar dan logt ie gelijk weer in als User..
Je moet een bepaalde knop ingedrukt houden (tijdens het opstarten van windows?), om zelf in te kunnen loggen als Admin. Het probleem is, ik ben vergeten welke knop O-)

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 14:55
Je kan met shift afmelden, dan krijg je wel een inlogscherm. Maar hoe stel jij zo'n ding in dan?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Via het kinderlijk eenvoudige hp connection center.

Als je dan ook nog de connectie kopieert naar \harddisk\startup, dan krijgt de gebruiker automatisch het inlogscherm/ het ingelogde scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Shift afmelden geeft idd een inlog scherm, mooi.

Alleen doet geen van de inlog combinaties het.

Standaart staat ie op
username: User
password:

daarop kan ik niet inloggen, ook root/root zoals in de handleiding staat werkt niet.
Om weer terug als user in te loggen moet ik de boel restarten..

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 14:55
Coach4All schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:35:
Via het kinderlijk eenvoudige hp connection center.

Als je dan ook nog de connectie kopieert naar \harddisk\startup, dan krijgt de gebruiker automatisch het inlogscherm/ het ingelogde scherm.
Dan houden we ff contact want wij hebben er ook 6 staan en ik ben vergeten hoe ik ze vroeger instelde (dacht dat het iets met een registersleutel was).

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Verwijderd

Topicstarter
heb de inlog gegevens nu: Administrator/Administrator

terwijl op het meegeleverde blaadje root/root staat maar goed.. zal wel voor linux zijn..
Geen hp connection center trouwens, maar wel een uitgebreider config scherm, zal het eens op me gemak doornemen. bedankt iig voor alle reacties.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 14:27 ]

Verwijderd

admin/admin

administrator/administrator

*leeg*/*leeg*

root/root

admin/*leeg*
*leeg*/admin

en de rest van het rijtje zou sowieso iets moeten zijn wat je standaard probeert
Pagina: 1