Ligt het nou aan mij of kan een post alleen maar +1 grappig gemod worden als de score 1 is?
nee, want een post die op 2 (inzichtvol) staat kan ook niet met +1 grappig gemod worden.
Klopt, een +2 is het maximum voor 'grappig'. Maar er komt zo vast wel een blauw mannetje langs om precies uit te leggen waarom
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ok, dan had ik moeten zeggen: Dat je een score van 1 naar 2 kan modden met +1 grappig, of iets anders, maar zodra het 2 is kan +1 grappig niet meer gebruikt worden...
Te laat.
Te laat.

[ Voor 5% gewijzigd door Saturnus op 10-05-2007 09:42 ]
Verwijderd
De reden is eigenlijk gewoon dat het wel is kan om een grappige opmerking te zetten, maar dat dit nooit een 'must read' is, wat +3 of zeker +4 wel voorstellen.
Ook is het toch vooral de bedoeling van technisch interessante of inzichtsvolle posts te maken, en niet een hele thread vol met grapjes. Vandaar, grappige dingen max op +2.
Ook is het toch vooral de bedoeling van technisch interessante of inzichtsvolle posts te maken, en niet een hele thread vol met grapjes. Vandaar, grappige dingen max op +2.
Ik heb anders net Verwijderd in "maximaal +2 grappig" gelezen en ik voel mij nou helemaal niet meer geroepen om iets uit te leggen. Het zou zo vreselijk dubbelop zijn, namelijkHaan schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:42:
Klopt, een +2 is het maximum voor 'grappig'. Maar er komt zo vast wel een blauw mannetje langs om precies uit te leggen waarom
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Je bent dan ook na vijf dagen gewoon veel te laat met reageren
[ Voor 3% gewijzigd door Haan op 15-05-2007 18:37 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ships
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Maar stel nou een reactie is +2 (inzichtvol), maar je vind de reactie grappig. Dan is het niet te doen om de reactie het label grappig te geven. Je kan niet +0 (grappig) of zoiets modereren. Dat vind ik zelf wel een mankement aan het systeem.
Verwijderd
Iedereen beseft dat die 'titel' vaak niet correct is, en dat is iets waar men een beter systeem voor aan het uitdenken is. Dus ja, het is een mankement aan het huidige systeem, en nee, er gaat niets aan veranderen tot de volgende revisie van de FP. Althans, dat is ons toch duidelijk gemaakt in vorige posts over gelijkaardige problemen.
Uit de vijfregel-FAQ: Bedenk wat de uiteindelijke score van een reactie zou moeten zijn en vergeet de (vaak nutteloze en onjuiste) tag.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Okee, maar als de tags toch al geen betekenis hebben kunnen ze net zo goed opgeheven worden. Alleen een +1 of een -1 modereren zou dan toch even zinvol zijn?
en vergeet vooral de 0 niet, om aan te geven dat de reactie zo goed staat. Het wordt wel niet zoveel gebruikt, maar voor een kloppend systeem mag het niet missen.Waster schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:13:
Okee, maar als de tags toch al geen betekenis hebben kunnen ze net zo goed opgeheven worden. Alleen een +1 of een -1 modereren zou dan toch even zinvol zijn?
Ik vind zelf de tags nog best prettig om te lezen. Niet dat ze echt iets toevoegen, maar het voelt gewoon goed om aan te geven waarom je een + of - score toekent.
Wat ik zelf vooral mis is een "onwaar" tag. Je kunt nu een inhoudelijk onjuiste reactie alleen omlaag modden, maar als een andere moderator niet weet dat de inhoud niet klopt (moderatoren kunnen dat ook niet altijd weten) kan hij hem zo weer omhoog modden, omdat hij denkt dat het informatief is.
Verwijderd
@Waster: Dat is al een paar keer voorbij gekomen, en er wordt niets aan veranderd tot het volgende systeem in werking treedt.
@diederik77: Posts die niet waar zijn omlaag modden is niet direct de bedoeling dacht ik... Het is eerder de bedoeling om dat dan als reactie op die post te melden.
@diederik77: Posts die niet waar zijn omlaag modden is niet direct de bedoeling dacht ik... Het is eerder de bedoeling om dat dan als reactie op die post te melden.
Soms kan en post trouwens wel op +3 (grappig) staan:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2031570
Weliswaar niet door hem 2 keer +1 grappig te geven maar toch.....!
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Verwijderd
Daar is natuurlijk de -1 Overgewaardeerd zeer nuttig voor, want +3 Grappig komt inderdaad wel vaker voor.k1n8fisher schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:18:
Soms kan en post trouwens wel op +3 (grappig) staan:
Verwijderd
Nee, niet per sé. Als het echt een heeel interessante reactie is die ook grappig is, kan het gebeuren dat je +3 grappig krijgt. Het enige wat niet mag is een reactie die op meer dan +2 staat met als reden dat ze grappig is. Subtiel verschil, maar tochDaar is natuurlijk de -1 Overgewaardeerd zeer nuttig voor, want +3 Grappig komt inderdaad wel vaker voor.
Trouwens: Mijn opmerking is wel niet bepaald van toepassing op de reactie die je daar hebt gequote...
Dat deed ik vroeger ook altijd toen ik nog modrechten had. Als een reactie erg grappig is gewoon +1 ondergewaardeerd geven en voila, +3 grappig
Daarom is het systeem dus niet zo ideaal. Als iets +2 (inzichtvol) is kan het niet meer +2 (grappig) worden, maar een +3 (grappig) kan wel weer bestaan
Ik ben benieuwd hoe het nieuwe moderatiesysteem dat gaat veranderen.
Daarom is het systeem dus niet zo ideaal. Als iets +2 (inzichtvol) is kan het niet meer +2 (grappig) worden, maar een +3 (grappig) kan wel weer bestaan

Ik ben benieuwd hoe het nieuwe moderatiesysteem dat gaat veranderen.
Pagina: 1