Logitech g3 muis doet het vaak niet

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:29

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
Heb net een G3 usb muis van logitech gekocht.
Na booten van windows doet de muis het de helft van de keren niet direct. Ik moet um dan uit de usb poort halen, en er weer in pluggen, dan werkt het weer.

Best irri want ik heb alleen usb poorten aan de achterkant van mijn pc.
Weet iemand hoe dit komt en wat er aan te doen is?
Heb al eens opnieuw de laatste versie van setpoint geinstalleerd maar dat helpt niet .. :'(

nope

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:08

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Chipsetdrivers van je moederbord misschien een keer opnieuw installeren, en anders een BIOS update. Het lijkt me namelijk op een incompatibiliteitsprobleem tussen je moederbord en je muis.

Tesla Model Y RWD (2024)

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:33:
Chipsetdrivers van je moederbord misschien een keer opnieuw installeren, en anders een BIOS update. Het lijkt me namelijk op een incompatibiliteitsprobleem tussen je moederbord en je muis.
Heb al de nieuwste bios.
Ik heb een mobo (asus a7n8x deluxe) met dus een nforce2 chipset.
Volgens mij is daar niet veel meer in veranderd sinds ik (+- een half jaar geleden) voor het laatst die complete nvidea pack op geinstalleerd heb. Maar ik zal ff kijken.

nope

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
update: wordt gek nu :P. Heb de usb muis maar via een verloop in de ps/2 gestoken.
Zelfde probleem: in de helft van de boots wordt de muis niet gedetecteerd.

Ik heb nu maar de setpoint meuk gedeinstalleerd, kijken of dat helpt :|

nope

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt alsof je muis in eerste instantie niet genoeg juice krijgt om "op te starten". Hoeveel andere USB app. zitten er op je PC, en hoeveel amp. gebruiken deze? De Logitech muisjes gebruiken op zich best wat energie.

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
Exorcist schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 19:49:
Lijkt alsof je muis in eerste instantie niet genoeg juice krijgt om "op te starten". Hoeveel andere USB app. zitten er op je PC, en hoeveel amp. gebruiken deze? De Logitech muisjes gebruiken op zich best wat energie.
Canon scanner: 500mA
De muis dus: 98 mA

btw: in apparaatbeheer onder Human Interface Devices staan de USB-HUB en HID-Compliant apparaat beide dubbel genoemd (dus 4 entries in totaal).
De beide USB-HUB's geven "logitech gaming mouse" aan.
Wellicht 1 verwijderen?

nope

Verwijderd

Bloody had je het muis probleem nog opgelost? Ik loop namelijk exact tegen hetzelfde probleem aan.
en zou graag willlen weten ofdat en hoe je dat destijds opgelost hebt.
Alvast bedankt... :)

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 08:56:
Bloody had je het muis probleem nog opgelost? Ik loop namelijk exact tegen hetzelfde probleem aan.
en zou graag willlen weten ofdat en hoe je dat destijds opgelost hebt.
Alvast bedankt... :)
Nope... Nog steeds heb ik dat probleem.
Echt vet irritant.. :|

nope

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02 14:33

link_mario

Ofwa?

@ TS: al geprobeerd op een andere PC? Of zonder je scanner die ook 'n slokje lust?

@ cyclops: Zitten er bij jouw allicht nog andere USB apparaten aan die 'n slokje lusten? Al op een andere PC geprobeerd?

Verwijderd

Nou ik heb het internet even overgesurfd en ben een mogelijke oplossing tegengekomen. Er zijn namelijk veel meer mensen met hetzelfde probleem. De oplossing die aangedragen wordt is om je muis aan te sluiten op een externe usb hub die gevoed wordt met een adapter.

Ikzelf heb afgelopen maandag een mini usb + voeding gekocht (11 euro) en sindsdien is het probleem uitgebleven. Hoop dat het zo blijft.
Ik zal over een week nogmaals laten weten ofdat het probleem nog steeds opgelost is.

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:31:
Nou ik heb het internet even overgesurfd en ben een mogelijke oplossing tegengekomen. Er zijn namelijk veel meer mensen met hetzelfde probleem. De oplossing die aangedragen wordt is om je muis aan te sluiten op een externe usb hub die gevoed wordt met een adapter.

Ikzelf heb afgelopen maandag een mini usb + voeding gekocht (11 euro) en sindsdien is het probleem uitgebleven. Hoop dat het zo blijft.
Ik zal over een week nogmaals laten weten ofdat het probleem nog steeds opgelost is.
Interesting... Ik hou het in de gaten! :)

nope

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:31:

Ik heb sinds het aansluiten van de muis op de usb hub + voeding geen problemen meer ondervonden. Een andere oplossing blijkt niet te bestaan.
Dus voor de mensen die het willen oplossen..... koop een mini usb hub + voeding....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2008 12:20 ]

Pagina: 1