[XP]Taskbar bevat meerdere seperators

Pagina: 1
Acties:

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:23
Binnen ons bedrijf zijn er een aantal clients aangesloten op het netwerk die inloggen via een terminal server (Windows 2003 Server). De clients zijn zowel Windows XP (service pack 2) fatclients als Windows XP Thinclients (software die gebruikt wordt is 2X ThinClientServer Enterprise Edition v4_release-r2377).

Wanneer een gebruiker voor een bepaalde tijd niet actief is, locked de computer zich automatisch.
Dit gebeurt na 10 minuten. Als de gebruiker zich weer aanmeld, krijgt men er een separator bij in zijn/haar taskbar. Op een gegeven moment zit de taskbar dus vol met separators. (Dit kan oplopen tot wel 10 van die dingen).

Bij mensen bij wie dit is voorgekomen, heb ik het profiel al een keer opnieuw opgebouwd, en opnieuw geconfigureerd. Maar het probleem komt helaas weer terug. De taskbar "vergrendelen" heeft ook geen zin. De separator's verschijnen toch weer, alleen wanneer de taskbar niet vergrendeld is, kan men de separators nog verschuiven. Wanneer deze wel vergrendeld staat wordt het een puinhoop, en zeker wanneer een separator helemaal links in de taskbar verschijnt. (ze verschijnen op willekeurige plekken trouwens).

Met een separator bedoel ik dus het verticale streepje tussen de startbutton en de task "configuratiescherm"
Afbeeldingslocatie: http://www.surject.com/images/sep.jpg

Wie weet hier een oplossing voor? Want ik word gek van het steeds opnieuw bouwen van de profielen, terwijl het probleem zich dan weer binnen enkele dagen voordoet.

edit:
topicfix please, seperators moet separators zijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 10-05-2007 09:12 ]

is everything cool?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-03 16:46

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Herkenbaar, volgens mij zijn dat altijd language bar items, maar dan zonder icoontjes, en heeft het iets te maken met de regional settings of de keyboard settings.
Een goeie fix weet ik echter ook niet...

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• FREAKJAM
CAP-Team schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:22:
Herkenbaar, volgens mij zijn dat altijd language bar items, maar dan zonder icoontjes, en heeft het iets te maken met de regional settings of de keyboard settings.
Een goeie fix weet ik echter ook niet...
Het is idd een languagebar-item zonder icoontje zie ik nu. Een ander probleem wat ook voorkomt, is dat als men inlogt, dat de taakbalk dan op ENG (Engels) staat ingesteld, ipv NL(Nederlands), wat wel de standaard-instelling behoort te zijn. Heb inmiddels ook een artikel gevonden op Technet
maar dat biedt ook weinig hulp. Als ik op de terminal server de Engelse taal verwijder bij de taalbalk instellingen komt deze weer terug wanneer ik remote inlog via MSTSC. Het scriptje werkt ook niet, want ik krijg een foutmelding op regel 15.. Lekker lastig allemaal :9

[ Voor 42% gewijzigd door FREAKJAM op 10-05-2007 09:56 ]

is everything cool?

• FREAKJAM
We zitten nu nog steeds met hetzelfde probleem. Het probleem uitgelegd in mijn eerste post gaat gepaard met het volgende probleem:

Onze terminal server draait Windows 2003 server R2 (Engelse installatie).

Als ik in 2X ThinclientServer "Keyboard Model" instel als "Generic 101 Key" en "Keyboard Layout" als Dutch krijgen we de volgende situatie;
Spellingscontrole in Microsoft Word werkt (Nederlandse Spellingcheck)
Toetsenbordindeling klopt niet (Deze is Nederlands, @ op plaats van de `)
Als ik in 2X ThinclientServer "Keyboard Model" instel als "Generic 101 Key" en "Keyboard Layout" als U.S. English krijgen we de volgende situatie;
Spellingscontrole in Microsoft Word werkt niet(Engelse Spellingcheck)
Toetsenbordindeling klopt
We hebben op een test-pc de nieuwste TinclientServer en ThinClientOS van 2X gedownload, en lokaal naar de vernieuwingen gekeken, maar Dutch/U.S English staat niet in het rijtje. Wat ik me nu afvraag is of het nu echt aan 2X ThinclientServer ligt (dat we dus moeten wachten op een nog nieuwere versie), of dat het ligt aan het feit dat onze Terminal Server een Engelse Windows 2003 R2 installatie heeft. Want de mensen kunnen op dit moment geen Nederlandse spellingscontrole doen, en de seperators in de taakbalk blijven maar verschijnen. (Hoewel we voor het taakbalkprobleem een tijdelijke fix hebben gevonden via het gebruik van een scriptje)

is everything cool?