Toon posts:

[VISTA] MPEG2 Drama

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goed.. Gister de hele avond gestoeid om een normale dvd werkend te krijgen.
Ik heb Vista Ultimate draaien. Hier zit dus een MPEG2 codec standaard in schijnt.

Wanneer ik een simpel videoclipje (mpeg2) of en dvd wilt afspelen (ook mpeg2) binnen Windows Media player, dan werkt hij uitstekend.
Wil ik dit zelfde bestand afspelen met Power DVD dan heb ik alleen geluid maar geen beeld.
Hetzelfde geld voor BSplayer.

Als ik VLC Player probeert dan doet hij het ook. (niet zo gek, aangezien in VLC al alles ingebakken zit)
Ik ben geen fan van VLC en ik wil dus gewoon dat mijn Power DVD en BSplayer ook mpeg2 kunnen afspelen en dvd's.

Je zou nu denken een codec probleem...
Ik heb via Gspott uitgelezen dat het allemaal MPEG2 bevat.
Ik heb netjes wat codec packs geprobeert (k-lite en vista codec pack 4.41)
Uiteraard niet tegelijk geinstalleerd. Maar met geen enkele codec pack kan ik de bestanden afspelen.
Een losse Vista compitable codec heb ik nog niet gevonden.

Ondertussen wordt ik er een beetje moedeloos van...
Iemand nog tips?

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
hmmm vreemd. Ik heb dezelfde software combinatie als jij, maar ik kan gewoon alles afspelen. Ook in PowerDVD. Ik heb in PowerDVD wel eens het probleem dat de film niet meeschaalt met de grootte van het window als ik het window tijdens afspelen van grootte verander.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:03
Waarom altijd met die codec-packs zitten sukkelen? 99% van de video die iemand afspeelt, is mpeg2/xvid/divx/h264. Dit wordt allemaal perfect ondersteund door ffdshow...

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
MPEG2 heb je een licentie voor nodig, die heeft FFDshow niet.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
welke powerdvd versie?
Powerdvd gebruikt nml zijn eigen codec en niet die van vista..

[ Voor 59% gewijzigd door Occy74 op 10-05-2007 09:20 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb PowerDVD versie 7 draaien.
Overigens had ik ook de ffshow geprobeerd te draaien.
Ook zonder resultaat

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:24:
Ik heb PowerDVD versie 7 draaien.
Overigens had ik ook de ffshow geprobeerd te draaien.
Ook zonder resultaat
Het helpt als je zegt wat je wel en niet geprobeerd hebt. Voor de rest, zoals wagenveld al aangaf, heb je voor MPEG2 een licentie nodig die FFDshow niet heeft

Elecard maakt een MPEG2 decoder, die kan je gratis proberen. Je moet er overigens wel voor zorgen dat BSPlayer de juiste codec pakt voor MPEG2, vooral omdat je nu zoveel codecs op je systeem hebt geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Tweakernumber,

Ik denk dat je niet goed alles doorleest.
Ik heb NADRUKKELIJK vermeld wat ik wel geprobeerd hebt, en met welk resultaat.

• TweakerNummer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:42:
Tweakernumber,

Ik denk dat je niet goed alles doorleest.
Ik heb NADRUKKELIJK vermeld wat ik wel geprobeerd hebt, en met welk resultaat.
Ow sorry, ik intepreteer "Ik heb netjes wat codec packs geprobeert (k-lite en vista codec pack 4.41)" als "ik heb de codec packs k-lite en vista codec pack 4.41 en nog wat andere ge-probeerd". Beetje slechte interpretatie van mijn kant.

Andere dingen die je nog kan proberen:
- Stinky's MPEG2
- DScaler MPEG
- GPL MPEG-1/2
- CDXA Reader

Van de meeste mensen die problemen hebben met codecs voor MPEG2 lost Elecard het op.

[ Voor 3% gewijzigd door TweakerNummer op 10-05-2007 10:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je
Ik ga vanavond weer het e.e.a proberen.

Kan ik niet gewoon de Vista mpeg2 codec verwijderen?
Ik denk namelijk dat het hem daarin zit.
En dan netjes een andere codec erop en klaar ben ik (lijkt mij)

Verwijderd

MPUI bevat alle codecs. In totaliteit zo'n 3+Mb maar zelfs realmedia en windows media video worden perfect weergegeven. My Precious :)

Verwijderd

ffdshow heeft volgens mij wel mpeg2 decodering aan boord, maar je moet het zelf nog aanzetten (aangezien meeste mensen een officiele codec boven de open source prefereren)

• Crash_Override007
  • Laatst online: 27-02 15:03
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:37:
MPUI bevat alle codecs. In totaliteit zo'n 3+Mb maar zelfs realmedia en windows media video worden perfect weergegeven. My Precious :)
Helaas geen 64bit versie van te verkrijgen

Hebben jullie ook het probleem dat de decoder utility van vista media center 64bit alleen die standaard mpeg2 codec weer blijft geven (ookal installeer je ffdshow 20070508 en haali matroska splitter)
Ik kan nu dus geen divx xvid of high def x.264 kijken in media center :(

Ik heb het dus alleen over media center, in mplayer werkt alles wel !

Verwijderd

inderdaad doodzonde aan mediacenter. Het is een werkelijk brilliant stukje software, maar ronduit bizar dat het niet gewoon dezelfde videoformaten als de rest van je systeem kan ondersteunen.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vat waarschijnlijk ook onder de noemer 'DRM'.

Er zit overigens in de alpha van FFDshow MPEG2 decoding, maar volgens mij stelt het (nog) niet veel voor.

[ Voor 54% gewijzigd door wagenveld op 13-05-2007 00:01 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik lees een boel rare dingen hier.
Persoonlijk gebruik ik een aardige collectie DVDs, zelf omgezet naar XviD, en het werkt prima in Vista (32bits).
Scheelt gewoon in herrie van draaiende DVD drives.
Dat het bij je setup niet goed werkt, houdt niet automagisch in dat het DUS zuigt en per definitie niet werken zal.
FFDshow doet 't hier ook naar behoren, en de Vista-native DVD MPEG2 codec levert evenmin problemen op tot nog toe.

Die opmerking over "Het komt vast door DRM" lijkt me dan ook een beetje uit de lucht gegrepen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Crash_Override007 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:05:
[...]

Helaas geen 64bit versie van te verkrijgen

Hebben jullie ook het probleem dat de decoder utility van vista media center 64bit alleen die standaard mpeg2 codec weer blijft geven (ookal installeer je ffdshow 20070508 en haali matroska splitter)
Ik kan nu dus geen divx xvid of high def x.264 kijken in media center :(

Ik heb het dus alleen over media center, in mplayer werkt alles wel !
ik zie het verband even niet tussen het mpeg2 decoder utility en xvid/divx?
Pagina: 1