Goed.. Gister de hele avond gestoeid om een normale dvd werkend te krijgen.
Ik heb Vista Ultimate draaien. Hier zit dus een MPEG2 codec standaard in schijnt.
Wanneer ik een simpel videoclipje (mpeg2) of en dvd wilt afspelen (ook mpeg2) binnen Windows Media player, dan werkt hij uitstekend.
Wil ik dit zelfde bestand afspelen met Power DVD dan heb ik alleen geluid maar geen beeld.
Hetzelfde geld voor BSplayer.
Als ik VLC Player probeert dan doet hij het ook. (niet zo gek, aangezien in VLC al alles ingebakken zit)
Ik ben geen fan van VLC en ik wil dus gewoon dat mijn Power DVD en BSplayer ook mpeg2 kunnen afspelen en dvd's.
Je zou nu denken een codec probleem...
Ik heb via Gspott uitgelezen dat het allemaal MPEG2 bevat.
Ik heb netjes wat codec packs geprobeert (k-lite en vista codec pack 4.41)
Uiteraard niet tegelijk geinstalleerd. Maar met geen enkele codec pack kan ik de bestanden afspelen.
Een losse Vista compitable codec heb ik nog niet gevonden.
Ondertussen wordt ik er een beetje moedeloos van...
Iemand nog tips?
Ik heb Vista Ultimate draaien. Hier zit dus een MPEG2 codec standaard in schijnt.
Wanneer ik een simpel videoclipje (mpeg2) of en dvd wilt afspelen (ook mpeg2) binnen Windows Media player, dan werkt hij uitstekend.
Wil ik dit zelfde bestand afspelen met Power DVD dan heb ik alleen geluid maar geen beeld.
Hetzelfde geld voor BSplayer.
Als ik VLC Player probeert dan doet hij het ook. (niet zo gek, aangezien in VLC al alles ingebakken zit)
Ik ben geen fan van VLC en ik wil dus gewoon dat mijn Power DVD en BSplayer ook mpeg2 kunnen afspelen en dvd's.
Je zou nu denken een codec probleem...
Ik heb via Gspott uitgelezen dat het allemaal MPEG2 bevat.
Ik heb netjes wat codec packs geprobeert (k-lite en vista codec pack 4.41)
Uiteraard niet tegelijk geinstalleerd. Maar met geen enkele codec pack kan ik de bestanden afspelen.
Een losse Vista compitable codec heb ik nog niet gevonden.
Ondertussen wordt ik er een beetje moedeloos van...
Iemand nog tips?