Toon posts:

Vista start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met succes Windows Vista Ultimate geïnstalleerd. Ik heb nu twee besturingssystemen op mijn PC. Dit heeft zeker twee maanden goed gewerkt.
Als ik mijn PC opstart krijg ik een dual bootmenu voorgeschoteld, waarin ik kan kiezen tussen Microsoft Windows XP en Microsoft Windows Vista.
Als ik de eerste optie kies start Windows XP zonder problemen op. Als ik de tweede optie kies verschijnt de volgende informatie op het scherm:

WINDOWS FOUTHERSTEL
Kan Windows niet starten. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hard- of softwarewijziging. Dit kunt u doen om het probleem op te lossen:
1, Plaats de Windows installatieschijf en start de computer opnieuw op.
2. Selecteer de taalinstellingen en klik op volgende
3. Klik op uw computer herstellen.

Andere Optie:Als de stroom was uitgevallen tijdens het opstarten, dient u windows normaal starten te selecteren.

Ik heb vervolgens windows XP opgestart, want dat werkt goed, vistabootpro geopend en de instellingen gecontroleerd. Vista staat op de E: schijf en zie verder geen problemen.

Opgestart met vista DVD en gekozen voor Startup Repair, hier ziet de computer echter vista op de D: schijf staan. goed, toch maar op fouten gechecked.
Er is een fout hersteld, weet niet meer welke.

Als ik nu de pc opstart en kies voor om Vista op te starten krijg ik geen meldingen meer maar na een paar seconden start de pc weer opnieuw.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand hiervan de oplossing?

Verwijderd

probeer es windows vista er herover te installeren?