Dag allemaal,
Ik heb gisteren met een huisgenootje een pc gebouwd, namelijk
-Core Duo E6600 2,4 4 mb cache
-8800 GTS 640 (asus)
-Asus MB P5N32-E SLI Plus
-2 x SATA300 320 GIG (in raid uiteraard)
-Artic Freezer 7.0 PRO
-2 x TwinX Corsair 6400 DDR2 SDRAM
-600 watt Zalman, Heatpiped cooled
-2 x 120 mm fan om een goede airflow te creeren
Het is een stabiel systeempje en de normale temp van mijn CPU bleef 30 graden en MOBO 40 (constant).
Na FSB op 1333 te zetten in bios en MP op 9 te houden kreeg ik hem naar 3,0 ghz. (25 % cpu increase)
Uiteindelijk zit ik met 2 dingen, na een tijdje gegamed en andere dingen op mijn pc gedaan te hebben lijkt de cpu stabiel te werken, hij wordt max 47 graden als ik oblivion speel met alles op Max. Nu wil ik hem eigenlijk toch eens een burnin (of stress test) geven, maar waar vindt ik een fatsoenlijke stress test geschikt voor dit systeem?
En mijn tweede vraag is, waarom is mijn mobo zo heet, hij blijft stabiel en op 1 vaste temp, hebben ze de sensor te dicht bij de 2 heatpipes gezet?
Bedankt alvast!
Ik heb gisteren met een huisgenootje een pc gebouwd, namelijk
-Core Duo E6600 2,4 4 mb cache
-8800 GTS 640 (asus)
-Asus MB P5N32-E SLI Plus
-2 x SATA300 320 GIG (in raid uiteraard)
-Artic Freezer 7.0 PRO
-2 x TwinX Corsair 6400 DDR2 SDRAM
-600 watt Zalman, Heatpiped cooled
-2 x 120 mm fan om een goede airflow te creeren
Het is een stabiel systeempje en de normale temp van mijn CPU bleef 30 graden en MOBO 40 (constant).
Na FSB op 1333 te zetten in bios en MP op 9 te houden kreeg ik hem naar 3,0 ghz. (25 % cpu increase)
Uiteindelijk zit ik met 2 dingen, na een tijdje gegamed en andere dingen op mijn pc gedaan te hebben lijkt de cpu stabiel te werken, hij wordt max 47 graden als ik oblivion speel met alles op Max. Nu wil ik hem eigenlijk toch eens een burnin (of stress test) geven, maar waar vindt ik een fatsoenlijke stress test geschikt voor dit systeem?
En mijn tweede vraag is, waarom is mijn mobo zo heet, hij blijft stabiel en op 1 vaste temp, hebben ze de sensor te dicht bij de 2 heatpipes gezet?
Bedankt alvast!