[Xfce4] Desktop Margins

Pagina: 1
Acties:

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 12:31
Hoi,

ik ben al een tijdje aan het zoeken naar hoe ik in Xfce een bottom margin kan instellen (zodat Advanced Window Navigator zich net zo gedraagd als MacOS dock). Er is een bestand ~/.config/xfce4/mcs_settings/margins.xml maar daar iets aanpassen levert niks op.. Heeft iemand een idee? Of is hier misschien een progje voor? (voor Windows bestaan dergelijke programmatjes wel voor zover ik weet..)

Thx!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Kijk even wat rond bij de settings manager. Ik heb laatst XFCE gebruikt en het zit er 100% zeker in.

* Jungian vraagt zich af waarom mensen eerst gaan vragen en dan pas nadenken / zelf zoeken

0.0

• DanceTrend
Jungian schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:10:
Kijk even wat rond bij de settings manager. Ik heb laatst XFCE gebruikt en het zit er 100% zeker in.

* Jungian vraagt zich af waarom mensen eerst gaan vragen en dan pas nadenken / zelf zoeken
Er is inderdaad een knop "Workspaces & Margins" maar als ik daar op klik kan ik alleen Workspaces instellen, en niks m.b.t. margins. En hoezo, eerst vragen en dan zelf kijken? Ik zeg toch "dat ik al een tijdje aan het zoeken ben" (Google, verschillende fora, Xfce wiki, etc.) en dat ik heb gekeken naar bijvoorbeeld margins.xml, wat waarschijnlijk precies hetzelfde doet als wat jij zegt, maar wat dus bij mij niet werkt? :/

Verwijderd

Bij mij heeft Workspaces & Margins 2 tabjes... eentje heet "Workspaces" en de andere mag je zelf raden.... :-)

• DanceTrend
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:23:
Bij mij heeft Workspaces & Margins 2 tabjes... eentje heet "Workspaces" en de andere mag je zelf raden.... :-)
Bij mij dus niet.. Maar ik bedenk me net dat dit misschien door Beryl komt? Zit al te kijken in beryl-settings en te zoeken op beryl-project.org maar kan ook daar niks vinden over margins..

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Zet eens Beryl uit en je weet het. :) Laat het ook nog even weten als Beryl hier inderdaad invloed op heeft (voor de mensen die dit topic in de toekomst tegenkomen ;)).

Daarbij hoef ik me niet te verdedigen voor mijn UTFS, aangezien dit een een basisfunctie is (vat het niet te zwaar op 8)). :>

[ Voor 43% gewijzigd door Jungian op 10-05-2007 20:45 ]

0.0

• DanceTrend
Of het echt door Beryl komt weet ik niet, maar ik heb wel een oplossing. Eerst met gconf-editor naar apps/avant-window-navigator toe gaan, en "panel-mode" aanvinken. Vervolgens in beryl-settings bij de "move" plugin "Constrain Y to bottom of screen" aanvinken, zodat je niet alsnog zelf windows onder AWN kan plaatsen...

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat jij eigenlijk wil is dat de bovenkant van Awn (avant window navigator) de onderkant van je scherm wordt. Dit heeft te maken met de plaatsing van vensters, dus moet je zoeken naar de opties van je window manager. Nu gebruik je Beryl en geen xfwm4 (Xfce Window Manager 4), dus heeft Xfce ook weinig meer te maken met de plaatsing van je vensters.

De oplossing die je hebt gevonden is dus de juiste. Schakel je Beryl uit, moet je het wel zoeken in de 'Workspaces and margins' :)

offtopic:
Even ter verduidelijking, je hebt de oplossing namelijk al wel gevonden
Pagina: 1