Toon posts:

big troubles xp install in nieuw systeem error 0x0000007b

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Deze week m,n nieuw materiaal ontvangen en pc in elkaar geknutseld.
Sytem:

Asus p5b mobo
intel dual core E6600 2.4hrz
xfx Gforce 8800gts
2gig ddr2 ram pc 5200
nieuwe voeding 500watt

Verder wou ik graag m'n oude HD hergebruiken (ide 120gig maxtor) aangezien ik nog niet in het bezit ben van sata schijven.

Er zit echter maar 1 IDE poort op het Mobo de rest zijn sata poortjes.Dus ik kies voor de simpele configuratie : Dvd brandertje op slave en Hd op master.

Nu wil de xp instalatie maar niet lukken,steeds na het laden van de drivers verspringt het scherm één seconde zwart en dan het wel befaamde en bevreeste stop error scherm :
0x0000007B 0xf78da63c 0x0000034 enz....

Nu heb ik reeds een paar uur opzoekwerk vericht en ben ik tal van gelijkaardige problemen tegen gekomen maar geen van de berichten op forums lijd naar een oplossing.Heb al vanalles geprobeerd.Hard disks verwisseld,andere schijf eraan gehangen,gegeugen verwisseld.Slave master verwisseld enz... steeds het blue screen ...
Volgens microsoft verwijst de error naar een probleem met de HD How to troubleshoot "Stop 0x0000007B" errors in Windows XP
Maar niks wat op die pagina staat helpt hier...

Iemand enig idee ?
Ik begin na enkele uren prutsen een beetje nerveus te worden.

groeten

jim

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Doe is een Memtest..je zegt je geheugen te hebben verwisseld ; andere modules of...?

• Fr0ns
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:03
Wat voor merk en type voeding is dat?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Misschien kun je tijdens de installatie de SATA poorten in het BIOS uitschakelen? (je gebruikt ze toch niet, en die 000007b heeft hier mogelijk iets mee te maken) En is de harddisk leeg, of staat er een eerdere XP installatie op?

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:15:
Doe is een Memtest..je zegt je geheugen te hebben verwisseld ; andere modules of...?
^^
Probeer eerst eens memtest te draaien, en misschien ook andere modules gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
yups,reeds modules verwisseld dus het gegeugen is het niet.Nu vandaag een nieuwe cd van win_xp service pack 2 van m'n baas gekregen,even testen of m'n cd niet stuk is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:59:
yups,reeds modules verwisseld dus het gegeugen is het niet.Nu vandaag een nieuwe cd van win_xp service pack 2 van m'n baas gekregen,even testen of m'n cd niet stuk is.
Heb je al memtest gedaan? Want ook al is het geheugen stuk, een brakke mem controller kan ook het nodige fout doen. daarnaast zijn Asus borden ranzig als het aankomt op geheugencompatibiliteit, dus zorg er ook voor dat je voor het testen dimms hebt die op de QVL van dit mobo staan.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

als je de hdd op de IDE prikt, dan gebruik je de Jmicron controller van je mobo. je moet dus IDE drivers gebruiken (F6 drukken tijdens setup ) om de drivers te laden.
Als je een sata schijf had, dan kon je die op de ICH8 aansluiten en had je dit probleem niet gehad.
Je kan met de asus cd opstarten en een driver disk maken.

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost ,m'n cd was niet meer wat ie geweest is .De versie van m'n baas deed het beter.

bedankt voor de reacties en sorry voor de late reactie (beter laat dan nooit) .

Boodschap : kapotte cd's = paniek

groeten

jim
Pagina: 1